bugün
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım5
- true'nun çaylak olması13
- arkadaşlar uyudunuz mu3
- kendi kendine gülmek3
- kadir inanır14
- velvet28
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- anın görüntüsü17
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- sözlüğü bırakmak istemek8
- 27 haziran 20262
- salak erkek neden bu kadar çok8
- 2026 dünya kupası26
- üniversitelerin gereksiz olması12
- futbol20
- zor zaman şarkıları2
- erleg han ile revani yemek3
- ıhlamur kokusu2
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- yazarların iyi olduğu konular9
- 26 haziran 20266
- özlü sözler5
- kemalist dünya19
- aylık 320 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- seri gizli artı oy veren melek7
- aile evinde yaşamak13
- sedat pekmez21
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- yürüyüş flörtü3
- fransa3
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- the saturdays2
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil3
- bulla dava açmak3
- izmir de cami var mı2
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- egay bey birader2
- galatasaray lobisi11
- ekepe dönemindeki suç artışının sebebi3
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- ktç abinin çaylak olması5
frank herbert tarafından yazılan fantastik edebiyat serisinin ikinci kitabıdır. hayalgücünü zorlamayı sevenlere şiddetle tavsiye edilir.
en büyük zaferi kazandığında, bir antonius olduğunu düşün. paris'e geldiğini ve o takın altında olduğunu ve bütün insanların senin altında olduğunu düşün ve gücün en üstünde olduğunu.. yalnız kaldığın o anda; "ne oldu be? şimdi ne olacak?" diyorsan, kaybedensin sen. kaybetmişsin. yani o anda, en büyük zaferin içinde kaybetmişsin. --kaybedenler kulübü--
paul atreides'in de bir kaybedenler kulübü mensubu olduğunu farkettiğimiz kitap. aynı zamanda serinin ikinci kitabı. ikinci kitapların, filmlerin, oyunların belki de kardeşlerin ortak kaderi, ilkinin gölgesinde kalmaktır. bu kitap için de benzer şeyler söylenebilir. hayır kitap kötü olduğu için değil, hem ilk kitabın efsaneler arasına girmesinden, hem de ilk kitabın sonunda hikayenin kısmen tamamlanmış olmasından. harry potter ya da klasik örnek yüzüklerin efendisinde, ilk kitaplar genelde hikayeye giriş niteliğindedir. yani kitabın sonunda bir tatmin duygusu yaşatmaz, aksine daha çok heyecan katar. dune serisinde ise paul atreides'in kısmen de olsa tamamlanmış hikayesi, dune mesihi ile devam ediyor.
bu kitapta daha çok paul'ün içsel çalkantılarıyla ilgileniyoruz. halkından uzaklaşan, tanrılaşan, konuşacak, paylaşacak bir şeyler bulamayan paul'un yalnızlığıyla.. önceleri hayatının başarılarını kazanmasına yol açan kahinlik yeteneklerinin, onu nasıl tükettiğini okuyoruz. olaylar aksiyondan, entrikaya, savaşlardan rutine evriliyor. daha felsefik bir kitap okuyoruz. ilk kitaba göre temposu oldukça düşük kalıyor haliyle. tanıdık karakterlerin de kaybından sonra seri nasıl devam edecek merak ediyorum. benzer güzellikte karakterler yaratmak oldukça zor olacak.
şimdilik bu seriye biraz ara vermeyi düşünüyorum. biraz özleyip tekrar motive olmam gerekecek dune evreni için. sıradaki seri diskdünya ya da ejderha mızrağı olabilir. bilemiyorum.
paul atreides'in de bir kaybedenler kulübü mensubu olduğunu farkettiğimiz kitap. aynı zamanda serinin ikinci kitabı. ikinci kitapların, filmlerin, oyunların belki de kardeşlerin ortak kaderi, ilkinin gölgesinde kalmaktır. bu kitap için de benzer şeyler söylenebilir. hayır kitap kötü olduğu için değil, hem ilk kitabın efsaneler arasına girmesinden, hem de ilk kitabın sonunda hikayenin kısmen tamamlanmış olmasından. harry potter ya da klasik örnek yüzüklerin efendisinde, ilk kitaplar genelde hikayeye giriş niteliğindedir. yani kitabın sonunda bir tatmin duygusu yaşatmaz, aksine daha çok heyecan katar. dune serisinde ise paul atreides'in kısmen de olsa tamamlanmış hikayesi, dune mesihi ile devam ediyor.
bu kitapta daha çok paul'ün içsel çalkantılarıyla ilgileniyoruz. halkından uzaklaşan, tanrılaşan, konuşacak, paylaşacak bir şeyler bulamayan paul'un yalnızlığıyla.. önceleri hayatının başarılarını kazanmasına yol açan kahinlik yeteneklerinin, onu nasıl tükettiğini okuyoruz. olaylar aksiyondan, entrikaya, savaşlardan rutine evriliyor. daha felsefik bir kitap okuyoruz. ilk kitaba göre temposu oldukça düşük kalıyor haliyle. tanıdık karakterlerin de kaybından sonra seri nasıl devam edecek merak ediyorum. benzer güzellikte karakterler yaratmak oldukça zor olacak.
şimdilik bu seriye biraz ara vermeyi düşünüyorum. biraz özleyip tekrar motive olmam gerekecek dune evreni için. sıradaki seri diskdünya ya da ejderha mızrağı olabilir. bilemiyorum.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar