bugün
- sigara içmenin insana verdiği zevk8
- icardi190527
- hamas bir terör örgütüdür15
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- vatandaşlık farkı alan otel24
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız19
- anın görüntüsü13
- icardi1905 silik olsun kampanyası19
- şehirler arası aşk yaşamak9
- true'nin porno arşivi kaç gb8
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- sözlük kızından gelin olmaz21
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- futbolcu ismiyle nick almak12
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- artificialintelligence9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım15
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı23
biyolojimiz bize 'bak' der, 'hak' demez; sadece erkek değil, bir kadın da diğer kadınların vücuduna, göt, göğüs, bacak, vs. bakar. hatta erkekler de diğer erkeklerin boyuna, kollarına, ensesine vs. bakar. buraya kadar bir sorun yok, hoş sorun olsa ne olur, canlılar birbirlerini kesiyor işte, evrensel ve çağlar ötesi. aynı oranda evrensel olan başka bir hadise daha var, belgesel izleyenler bilir: bir hayvan bir diğerine uzun uzun bakarsa ortam gerilir, çünkü bakılıyor olmak diğer canlının ilgi alanına girmek demektir, yani potansiyel tehlike olabilir.
meselenin ikinci aşaması ise biyolojinin bir adım ötesinde başlıyor. insan olmak kültür, toplumsal adab, medeniyet, nizam, ölçü, görgü, vs. bir ton başka tantanayı da içeriyor; yani sadece "biyoloji" diyerek işin içinden çıkamayız; yok öyle bir insan toplumu. biyoloji bize bulduğun yemeğe çök, istediğin yere sıç da diyor, ama malum sebeplerden dolayı yapmıyoruz, yapamıyoruz. demek ki biyolojik dürtü bize ilk etapta 'bak' ve 'yap' dedikten hemen sonra 'nerdeyim ben' diye sormak ve buna göre bir tavır almakla mükellefiz. yapmazsak, yani sadece ham dürtüye göre hareket edersek ne olur? sonuçlarına katlanırız.
'hak' denen kavramın alınıp verilmesi doğal değil insani mekanizmalarla belirleniyor. taytlı bir göt bir an için gözlerini aldı, diyelim buna mani olacak bir düzenek, kural, vs. yok, dolayısıyla bu ve benzeri dürtülerin belirmesini örgütleyecek mekanizmalar da yok.
ama ondan sonra bunun ne kadar sürdürüleceği, o dürtü ile ne yapılacağı senin elinde, yani iradende olmalı; aksi takdirde ortada sorun var demektir.
meselenin ikinci aşaması ise biyolojinin bir adım ötesinde başlıyor. insan olmak kültür, toplumsal adab, medeniyet, nizam, ölçü, görgü, vs. bir ton başka tantanayı da içeriyor; yani sadece "biyoloji" diyerek işin içinden çıkamayız; yok öyle bir insan toplumu. biyoloji bize bulduğun yemeğe çök, istediğin yere sıç da diyor, ama malum sebeplerden dolayı yapmıyoruz, yapamıyoruz. demek ki biyolojik dürtü bize ilk etapta 'bak' ve 'yap' dedikten hemen sonra 'nerdeyim ben' diye sormak ve buna göre bir tavır almakla mükellefiz. yapmazsak, yani sadece ham dürtüye göre hareket edersek ne olur? sonuçlarına katlanırız.
'hak' denen kavramın alınıp verilmesi doğal değil insani mekanizmalarla belirleniyor. taytlı bir göt bir an için gözlerini aldı, diyelim buna mani olacak bir düzenek, kural, vs. yok, dolayısıyla bu ve benzeri dürtülerin belirmesini örgütleyecek mekanizmalar da yok.
ama ondan sonra bunun ne kadar sürdürüleceği, o dürtü ile ne yapılacağı senin elinde, yani iradende olmalı; aksi takdirde ortada sorun var demektir.
güncel Önemli Başlıklar