bugün
- ideal duş alma sıklığı12
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge34
- 30 nisan 2024 bayern münih real madrid maçı14
- fatih terim'in yuhalanması12
- memesi küçük olmak10
- sözlük erkeğinden damat olmaz19
- anın görüntüsü9
- sözlük kızından gelin olmaz23
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip11
- crop giyen erkek11
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar11
- vatandaşlık farkı alan otel25
- nazar değdi sözlük12
- çabuk vazgeçen insan8
- hamas bir terör örgütüdür23
- güne bir şarkı bırak10
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız23
- uludağ sözlüğün bitmiş olması8
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- icardi1905 silik olsun kampanyası20
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim14
- şehirler arası aşk yaşamak10
- true'nin porno arşivi kaç gb9
- icardi190529
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır25
- bir sözlük yazarını kaşır mısınız11
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim22
- sabah aç karnına içilen bira12
- alınan en güzel iltifat14
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı20
Derlenmeyi değiştirme diye yutturan hristiyanların milletin kalbine şek şüphe sokmaya çalışması. Fitnecilerin ateşi bol olsun. Kuran değiştirilmedi ve değiştirilemeyecek.
--spoiler--
Kur'an değiştirildi mi? Ahzab Suresinden bir ayet sonradan mı konuldu? Buhari'de geçen bir rivayette Zeyd inbn-i Sabitin şöyle dediği söyleniyor: “Kur'an'ın kopyalarını yaparken Ahzap Suresinden bir ayeti kaybetmiştim. Allah’ın Resulu onu her okuduğunda..
Bu olay doğrudur, fakat Hz. Osman (ra)'dan sonra değil, bizzat onun yönetiminde kurulan ve başkanlığını Zeyd b. Sabit'in yaptığı Kur'an'ın cem'ini üstlenmiş heyetin çalışması esnasında meydana gelen bir olaydır. Dolayısıyla, Kur'an'ın toplanmasından sonra meydana gelen farklı bir olay değildir. Bu olayın ön plana çıkmasının sebebi şudur:
Başta kurul başkanı Zeyd b. Sabit olmak üzere bir çok kimse Kur'an'ı ezbere biliyordu. Onun için, getirilen yazılı Kur'an metinleri başta bu hafızların bilgileriyle karşılaştırılıyordu. Bununla beraber, kim olursa olsun, getirdiği Kur'an metnini bizzat Hz. Peygamber (a.s.m)'den aldığını onaylayan iki şahit getirmek zorundaydı. Bu husus, yazılı metne iki şahidin bulundurulmasını emreden Bakara Suresinin 282.-Müdayene- ayetinin bu direktiflerine de uygundu. Huzeyme'nin yanında bulunan ayetler, Tevbe Suresine ait değil, Ahzap suresine ait bir ayetti ve olay Hz. Osman (ra) devrinde yapılan Kur'an'ın cemi esnasında vuku bulmuştu. (Buhari, Fazailu'l-Kur'an, 3).
Huzeyme'nin yanında bulunan ayetlerin, Ahzap suresine ait değil, Tevbe Suresine ait olduğunu ve olayın Hz. Osman (ra) zamanında değil, daha önce Hz. Ebubekir (ra) devrinde yapılan Kur'an'ın cemi esnasında vuku bulduğunu söyleyen rivayetler de vardır.
Nitekim, Hz. Zeyd b. Sabit bu olayı şöyle anlatıyor:
Hz. Ebu Bekir (r.a) Yemame Savaşı sırasında beni çağırttı. Gittim. Yanında Hz. Ömer (r.a) oturuyordu. Ebu Bekir bana:
“Bak! Ömer bana gelip: "Kur'an'ın/Kur'an hafızlarının da içinde yer aldığı Yemame savaşı gittikçe şiddetlenmektedir. Ben bu hafızların oralarda öldürülmelerinden ve onlarla birlikte Kur'an'ın önemli bir kısmının da zayi olacağından korkuyorum. Bu sebeple Kur'an'ın cemedilmesini emretmeni uygun görüyorum!" dedi. Ben kendisine:
"Hz. Peygamber (a.s.m)'in yapmadığı bir şeyi nasıl yaparım?" diye cevap verdim. Ancak Ömer (r.a):
"Vallahi bunda hayır var!" diye ısrar etti. Ben her ne kadar bu meseleye yanaşmak istemediysem de Ömer, bu konudaki talep ve müracaatlarında ısrar etmeye devam etti. Sonunda Allah, bu konuya benim de gönlümü açtı/aklımı yatıştırdı. Ben de Ömer'in gördüğünü görmeye başladım."
Zeyd devamla der ki: "Ebu Bekir (r.a) bana dönerek şunu söyledi:
"Sen genç, akıllı bir kimsesin, hiç bir hususta sana karşı bir itimatsızlığımız yoktur. Üstelik sen Hz. Peygamber (a.s.m)'in vahiy kâtipliğini yaptın, nazil olan vahiyleri yazdın. Şimdi Kur'an'ı araştır ve onu cemet!"
Zeyd (r.a) der ki:
"Allah'a yemin ederim ki, Ebu Bekir bana dağlardan birini taşıma görevini verseydi, bu teklif ettiği işten daha ağır gelmezdi. Kendisine itiraz ettim:
"Siz, Hz. Peygamber (a.s.m)'in yapmadığı bir şeyi nasıl yaparsınız?" dedim. Ebu Bekir (r.a) beni ikna için:
"Vallahi bu, hayırlı bir iştir!" dedi.
"Bu hususta Ebu Bekir (r.a)'e defalarca bana müracaatta bulundu. Sonunda Allah, Ebu Bekir ve Ömer'in gönüllerini açtığı gerçeğe benim de gönlümü açtı. Hemen kalkıp Kur'an'ın parçalarını bir araya getirip cemetmek için çalışmaya koyuldum. Onu kumaş parçaları, hurma yaprakları, düz taş parçaları ve ezberlemiş olanların hafızalarından toplamaya başladım. Tevbe suresinin son kısmını Huzeyme (veya Ebu Huzeyme) el-Ensari'nin yanında buldum. Bu kısmı ondan başkasının yanında bulamamıştım. (Cem ettiğim) sahifeler Hz. Ebu Bekir (ra)'in yanında idi. Vefat edinceye kadar da orada kaldı. Sonra Hz. Ömer (ra)'e intikal etti. Allah ruhunu kabzedinceye kadar onun yanında kaldı. Sonra Resulullah'ın zevce-i pakleri Hafsa Bintu Ömer ibni'l-Hattab (ra)'a intikal etti ve onun yanında kaldı." (Buhari, Fazailu'l-Kur'an,3; Tefsir, Tevbe 20).
Şekli ne olursa olsun, bu rivayetler, bu olayın Kur'an'ın cemi esnasında olduğunu ve ayetin gereken yerine konulduğunu, dolayısıyla Kur'an'ın mahiyetine herhangi bir şüpheye mahal olmadığını göstermektedir. (Bu konuda geniş bilgi için, Menahilü'l-irfan adlı kitabın birinci cildine bakılabilir).
https://sorularlaislamiye...aride-gecen-bir-rivayette
--spoiler--
--spoiler--
Kur'an değiştirildi mi? Ahzab Suresinden bir ayet sonradan mı konuldu? Buhari'de geçen bir rivayette Zeyd inbn-i Sabitin şöyle dediği söyleniyor: “Kur'an'ın kopyalarını yaparken Ahzap Suresinden bir ayeti kaybetmiştim. Allah’ın Resulu onu her okuduğunda..
Bu olay doğrudur, fakat Hz. Osman (ra)'dan sonra değil, bizzat onun yönetiminde kurulan ve başkanlığını Zeyd b. Sabit'in yaptığı Kur'an'ın cem'ini üstlenmiş heyetin çalışması esnasında meydana gelen bir olaydır. Dolayısıyla, Kur'an'ın toplanmasından sonra meydana gelen farklı bir olay değildir. Bu olayın ön plana çıkmasının sebebi şudur:
Başta kurul başkanı Zeyd b. Sabit olmak üzere bir çok kimse Kur'an'ı ezbere biliyordu. Onun için, getirilen yazılı Kur'an metinleri başta bu hafızların bilgileriyle karşılaştırılıyordu. Bununla beraber, kim olursa olsun, getirdiği Kur'an metnini bizzat Hz. Peygamber (a.s.m)'den aldığını onaylayan iki şahit getirmek zorundaydı. Bu husus, yazılı metne iki şahidin bulundurulmasını emreden Bakara Suresinin 282.-Müdayene- ayetinin bu direktiflerine de uygundu. Huzeyme'nin yanında bulunan ayetler, Tevbe Suresine ait değil, Ahzap suresine ait bir ayetti ve olay Hz. Osman (ra) devrinde yapılan Kur'an'ın cemi esnasında vuku bulmuştu. (Buhari, Fazailu'l-Kur'an, 3).
Huzeyme'nin yanında bulunan ayetlerin, Ahzap suresine ait değil, Tevbe Suresine ait olduğunu ve olayın Hz. Osman (ra) zamanında değil, daha önce Hz. Ebubekir (ra) devrinde yapılan Kur'an'ın cemi esnasında vuku bulduğunu söyleyen rivayetler de vardır.
Nitekim, Hz. Zeyd b. Sabit bu olayı şöyle anlatıyor:
Hz. Ebu Bekir (r.a) Yemame Savaşı sırasında beni çağırttı. Gittim. Yanında Hz. Ömer (r.a) oturuyordu. Ebu Bekir bana:
“Bak! Ömer bana gelip: "Kur'an'ın/Kur'an hafızlarının da içinde yer aldığı Yemame savaşı gittikçe şiddetlenmektedir. Ben bu hafızların oralarda öldürülmelerinden ve onlarla birlikte Kur'an'ın önemli bir kısmının da zayi olacağından korkuyorum. Bu sebeple Kur'an'ın cemedilmesini emretmeni uygun görüyorum!" dedi. Ben kendisine:
"Hz. Peygamber (a.s.m)'in yapmadığı bir şeyi nasıl yaparım?" diye cevap verdim. Ancak Ömer (r.a):
"Vallahi bunda hayır var!" diye ısrar etti. Ben her ne kadar bu meseleye yanaşmak istemediysem de Ömer, bu konudaki talep ve müracaatlarında ısrar etmeye devam etti. Sonunda Allah, bu konuya benim de gönlümü açtı/aklımı yatıştırdı. Ben de Ömer'in gördüğünü görmeye başladım."
Zeyd devamla der ki: "Ebu Bekir (r.a) bana dönerek şunu söyledi:
"Sen genç, akıllı bir kimsesin, hiç bir hususta sana karşı bir itimatsızlığımız yoktur. Üstelik sen Hz. Peygamber (a.s.m)'in vahiy kâtipliğini yaptın, nazil olan vahiyleri yazdın. Şimdi Kur'an'ı araştır ve onu cemet!"
Zeyd (r.a) der ki:
"Allah'a yemin ederim ki, Ebu Bekir bana dağlardan birini taşıma görevini verseydi, bu teklif ettiği işten daha ağır gelmezdi. Kendisine itiraz ettim:
"Siz, Hz. Peygamber (a.s.m)'in yapmadığı bir şeyi nasıl yaparsınız?" dedim. Ebu Bekir (r.a) beni ikna için:
"Vallahi bu, hayırlı bir iştir!" dedi.
"Bu hususta Ebu Bekir (r.a)'e defalarca bana müracaatta bulundu. Sonunda Allah, Ebu Bekir ve Ömer'in gönüllerini açtığı gerçeğe benim de gönlümü açtı. Hemen kalkıp Kur'an'ın parçalarını bir araya getirip cemetmek için çalışmaya koyuldum. Onu kumaş parçaları, hurma yaprakları, düz taş parçaları ve ezberlemiş olanların hafızalarından toplamaya başladım. Tevbe suresinin son kısmını Huzeyme (veya Ebu Huzeyme) el-Ensari'nin yanında buldum. Bu kısmı ondan başkasının yanında bulamamıştım. (Cem ettiğim) sahifeler Hz. Ebu Bekir (ra)'in yanında idi. Vefat edinceye kadar da orada kaldı. Sonra Hz. Ömer (ra)'e intikal etti. Allah ruhunu kabzedinceye kadar onun yanında kaldı. Sonra Resulullah'ın zevce-i pakleri Hafsa Bintu Ömer ibni'l-Hattab (ra)'a intikal etti ve onun yanında kaldı." (Buhari, Fazailu'l-Kur'an,3; Tefsir, Tevbe 20).
Şekli ne olursa olsun, bu rivayetler, bu olayın Kur'an'ın cemi esnasında olduğunu ve ayetin gereken yerine konulduğunu, dolayısıyla Kur'an'ın mahiyetine herhangi bir şüpheye mahal olmadığını göstermektedir. (Bu konuda geniş bilgi için, Menahilü'l-irfan adlı kitabın birinci cildine bakılabilir).
https://sorularlaislamiye...aride-gecen-bir-rivayette
--spoiler--
güncel Önemli Başlıklar