bugün

beşiktaş

evliye çelebi'ye göre; bu semt ‘Kone Petro’ adıyla anılıyordu. Anlamı ‘Taş Beşik’ idi. Rahip Yaşka, Hz isa’nın beşiğini Kudüs’ten getirip, burada yaptırdığı kiliseye koymuştur. Hz. isa çocukluğunda bu beşik içinde yıkanmış, bu sebeple bu kilise Rumlar arasında ‘Taş Beşik’ olarak ün yapmıştır. Rahip ölünce beşiğin Ayasofya’ya bırakıldığı söylenir. Çelebi zamanında beşiğin hala Ayasofya'da durduğu anlatılır. bugün için ise konu ile ilgili kanıt bulunmamaktadır.
© copyright 2005 - 2026