bugün
- velvet27
- aile evinde yaşamak12
- sedat pekmez17
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- ingiliz aksanı6
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- ebu muhammed el culani3
- kemalist dünya19
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar5
- herzevekil'in biraz şey olması6
- uludağ sözlük kızları tam bir sazandır5
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- dincilerin ingiltere sevdası5
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- fight club4
- biz dededen chp liyiz deyip kk'ye oy verecek tip3
- merhabalar biraderler4
- akplilerin akpye oy verme nedenleri4
- çomar putu3
- maklube4
- tavuk iskender2
- şeyh olup milleti söğüşleme işi3
- bir gecede cahil kaldık5
- sözlük yazarlarının yemek menüleri4
- yazarların iyi olduğu konular2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- beynin güzelce yıkanması2
- galatasaray lobisi10
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- muşlettin amca birader bey2
- manyak bey biraderin silik olması2
- yazarların ilk kedileri3
- üniversitelerin gereksiz olması10
- aylık 315 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- uzay boşluğunda osura osura yolculuk etmek2
- hızlı para kazanmanın yolları14
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- birader yazar olmak13
- hoşlanılan kızla ağaçtan erik yemek3
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- allah9
- sözlüğün en şey yazarı2
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- midas2
- cemevinde hain kemal sloganları8
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- işe uykusuz gitmek2
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
Zamanında 2K bundle'ından edinip "ulan neymiş bu" diyerek açıp baktığım oyun. Garip bir şekilde bu kadar adını hiç duymamış olmam şaşırttı. Ortalama bir yapım olmuş.
Senaryo açısından baktığımızda açıkcası öyle oturup senaryoya aşırı dikkat etmedim. Çok filler kısım vardı oraları atladım. ilk oyunu da konsollara çıktığı için sadece hiç bilmiyorum oradaki olayları. Şöyle ki, The Darkness adlı karakterin yardımıyla mafyanın bir numaralı olan karakterimiz bir anda saldırıya uğruyor ve hesap sormak için yollara koyuluyor. Fakat daha sonrasında işler biraz karışıyor, oralardan bahsedeceğim ancak spoiler içinde. Genel olarak filler kısımları komple sallarsak fena olmayan bir şey var elimizde.
Oynanış açısından klasik fps olan oyun, the darkness adlı karakterin özel güçleri ile zenginleştirilmiş. iki adet dokunaç diyeceğim eklenti var. Sol dokunaç adam çekmeye yararken sağ dokunaç ise öldürme ya da sersemletme için kullanılıyor. Sol dokunaçla yakaladığınız düşmana finisher yapma şansınız da var, bunlar size can/mermi/kalkan/recharge kazandırıyorlar. Bir de senaryo gereği darkness karakterinin ışık altında yeteneklerini kullanamaması gibi bir mekanik var. Işık olduğu noktadan ya kaçmanız ya da ışık kaynağını yok etmeniz gerekiyor.
Açıkcası başta keyifli gibi geliyor olsa da bir kaç bölüm sonra ufaktan kabak tadı vermeye başlıyor. Düşman çeşitliliği biraz olsa da kurtarmış. Farklı düşmanlara karşı yapmanız gerekenler farklı olduğu için tek tuşa abanıp ilerlemenizin önüne geçiyor. Fakat sersemletip daha sonrasında tutup finisher ata ata ilerlemeniz mantığını değiştirmiyor. Ve oyundaki en kolay ilerleme yöntemi bu ne yazık ki.
Atmosfer olarak güzel. Sanat tasarımı olarak borderlands'e hafif benzer bir yapısı var. Çizgi romanlarına benzetmeye çalışılmış sanırım, oturup onları da okumadığım için bir şey diyemeyeceğim. Müzik seçimleri konusunda beğenmiştim açıkcası yazıdan hemen sonra neler vardı diye bakacağım. Seslendirmeler falan başarılı kesinlikle atmosfer konusunda sıkıntısı yok.
Oyunun büyük sıkıntısı kısa süresine rağmen bayabilmesi. Abi 4.5 saat gibi bir sürede biten bir oyun, o kadar filler var ki olayda o kısımlar bayıp bıraktırabilecek düzeyde. Asıl olup biten oyunun %80'inden sonra olmaya başlıyor.
--spoiler--
Buraya gelene kadar haliyle oyundan baydığımdan tam doğru olmayabilir. Doğrusu içinde üstünkörü bakış attım nete göremedim, hatalıysa mesaj kutumdan ulaşabilirsiniz.
Jackie, Darkness karakteri yüzünden Jenny'i kaybetmiştir. Onun hayalini her yerde görmektedir. Biraz da bunlardan dolayı Darkness karakterine muhtaç olduğu kadar ondan nefrette etmektedir.
Şu an aklıma adı gelmeyen bir karakter Darkness'i istemektedir. Aslında oyunun başındaki saldırıların falan sebebi tamamen budur. Fakat Darkness'in kendi isteğiyle konağından ayrılması gerekir, fakat ayrılmaz. Bu ayırmaya çalışma mevzuları sırasında Jackie kendisini bir hastanede bulur. Çetesinin elemanları oradaki hastalardır. Jenny ordaki bir doktordur. Tüm olup bitenin sadece Jackie'nin etrafında gördüğü insanları, kendi uydurduğu bir hikayenin karakterleri ve hikayesi olduğunu söyler. Bu konuda oldukça başarılıdır zaman zaman oyuncuyu da şüpheye düşürür bu durum.
Ardından Jackie ikinci yakalanışında tekrardan hastanede bulur kendisini. Bu sefer oranın hademesi ya da çalışanlarından biri çağırır kendisini. Bu aslında oyun boyunca bize yardım eden Darkling'tir. Onu orada görmek oyuncuyu daha da şüphelendirir. Yalnız başına kaldığında sadece bu karakterleri gördüğü için cidden gerçekliğin hangisi olduğunu sorgulatır. Ardından Darkling karakteri bambaşka bir boyuta doğru götürür ve Jenny'nin aslında ölmediğini, The Darkness tarafından esir tutulduğunu söyler. Bunu söyleyememiştir çünkü bundan önce Darkness parazit olarak Jackienin vücudundadır, bu sefer çıkartılmıştır ve Darkling gerçeği Jackie'ye söyler. Jenny'i kurtarmasının yolu tekrardan Darkness'le birleşip Jenny'i bulunduğu yerden kurtarmak. O sırada tekrardan akıl hastanesine döner. Doktorlarla konuşur, Jenny'i görmek istediğini belirtir. O sırada hastane çalışanı olan adam tekrardan görünür ve Jackie'ye takip etmesini söyler. Onu takip ettiğinizde Darkling hala kafası karışık olan Jackie'yi inandırmak için güneşe çıkar ve orada ölür. O sırada çatıya çıkan Jackie'nin karşısına doktorlar ve Jenny gelir. Kendisinin hasta olduğunu ve eğer atlarsa öleceğini gördüklerinin hepsinin yalan olduğunu söyler. Jenny'den hapı alırsa o gerçeklikte mutlu mutlu yaşar. Eğer almaz ve intihar ederse o araf bölgesine gidip Jenny'i kurtarmaya gider. Akıl hastanesi aslında Darkness'in oluşturduğu alternatif gerçekliktir ve Jackie'yi tamamiyle kontrolü altına almak için yaptığı bir iştir. Darkness'in elinden Jenny'i kurtarır fakat kurtardığı kişi Angelus adında bir kişidir. Muhtemelen darkness'in düşmanlarından biri falan bu abla, çıktığı gibi zaten oyun bitiyor. 3. oyun olursa eğer orada işlenecek bir mevzu olarak kalıyor kısacası.
--spoiler--
Senaryo açısından baktığımızda açıkcası öyle oturup senaryoya aşırı dikkat etmedim. Çok filler kısım vardı oraları atladım. ilk oyunu da konsollara çıktığı için sadece hiç bilmiyorum oradaki olayları. Şöyle ki, The Darkness adlı karakterin yardımıyla mafyanın bir numaralı olan karakterimiz bir anda saldırıya uğruyor ve hesap sormak için yollara koyuluyor. Fakat daha sonrasında işler biraz karışıyor, oralardan bahsedeceğim ancak spoiler içinde. Genel olarak filler kısımları komple sallarsak fena olmayan bir şey var elimizde.
Oynanış açısından klasik fps olan oyun, the darkness adlı karakterin özel güçleri ile zenginleştirilmiş. iki adet dokunaç diyeceğim eklenti var. Sol dokunaç adam çekmeye yararken sağ dokunaç ise öldürme ya da sersemletme için kullanılıyor. Sol dokunaçla yakaladığınız düşmana finisher yapma şansınız da var, bunlar size can/mermi/kalkan/recharge kazandırıyorlar. Bir de senaryo gereği darkness karakterinin ışık altında yeteneklerini kullanamaması gibi bir mekanik var. Işık olduğu noktadan ya kaçmanız ya da ışık kaynağını yok etmeniz gerekiyor.
Açıkcası başta keyifli gibi geliyor olsa da bir kaç bölüm sonra ufaktan kabak tadı vermeye başlıyor. Düşman çeşitliliği biraz olsa da kurtarmış. Farklı düşmanlara karşı yapmanız gerekenler farklı olduğu için tek tuşa abanıp ilerlemenizin önüne geçiyor. Fakat sersemletip daha sonrasında tutup finisher ata ata ilerlemeniz mantığını değiştirmiyor. Ve oyundaki en kolay ilerleme yöntemi bu ne yazık ki.
Atmosfer olarak güzel. Sanat tasarımı olarak borderlands'e hafif benzer bir yapısı var. Çizgi romanlarına benzetmeye çalışılmış sanırım, oturup onları da okumadığım için bir şey diyemeyeceğim. Müzik seçimleri konusunda beğenmiştim açıkcası yazıdan hemen sonra neler vardı diye bakacağım. Seslendirmeler falan başarılı kesinlikle atmosfer konusunda sıkıntısı yok.
Oyunun büyük sıkıntısı kısa süresine rağmen bayabilmesi. Abi 4.5 saat gibi bir sürede biten bir oyun, o kadar filler var ki olayda o kısımlar bayıp bıraktırabilecek düzeyde. Asıl olup biten oyunun %80'inden sonra olmaya başlıyor.
--spoiler--
Buraya gelene kadar haliyle oyundan baydığımdan tam doğru olmayabilir. Doğrusu içinde üstünkörü bakış attım nete göremedim, hatalıysa mesaj kutumdan ulaşabilirsiniz.
Jackie, Darkness karakteri yüzünden Jenny'i kaybetmiştir. Onun hayalini her yerde görmektedir. Biraz da bunlardan dolayı Darkness karakterine muhtaç olduğu kadar ondan nefrette etmektedir.
Şu an aklıma adı gelmeyen bir karakter Darkness'i istemektedir. Aslında oyunun başındaki saldırıların falan sebebi tamamen budur. Fakat Darkness'in kendi isteğiyle konağından ayrılması gerekir, fakat ayrılmaz. Bu ayırmaya çalışma mevzuları sırasında Jackie kendisini bir hastanede bulur. Çetesinin elemanları oradaki hastalardır. Jenny ordaki bir doktordur. Tüm olup bitenin sadece Jackie'nin etrafında gördüğü insanları, kendi uydurduğu bir hikayenin karakterleri ve hikayesi olduğunu söyler. Bu konuda oldukça başarılıdır zaman zaman oyuncuyu da şüpheye düşürür bu durum.
Ardından Jackie ikinci yakalanışında tekrardan hastanede bulur kendisini. Bu sefer oranın hademesi ya da çalışanlarından biri çağırır kendisini. Bu aslında oyun boyunca bize yardım eden Darkling'tir. Onu orada görmek oyuncuyu daha da şüphelendirir. Yalnız başına kaldığında sadece bu karakterleri gördüğü için cidden gerçekliğin hangisi olduğunu sorgulatır. Ardından Darkling karakteri bambaşka bir boyuta doğru götürür ve Jenny'nin aslında ölmediğini, The Darkness tarafından esir tutulduğunu söyler. Bunu söyleyememiştir çünkü bundan önce Darkness parazit olarak Jackienin vücudundadır, bu sefer çıkartılmıştır ve Darkling gerçeği Jackie'ye söyler. Jenny'i kurtarmasının yolu tekrardan Darkness'le birleşip Jenny'i bulunduğu yerden kurtarmak. O sırada tekrardan akıl hastanesine döner. Doktorlarla konuşur, Jenny'i görmek istediğini belirtir. O sırada hastane çalışanı olan adam tekrardan görünür ve Jackie'ye takip etmesini söyler. Onu takip ettiğinizde Darkling hala kafası karışık olan Jackie'yi inandırmak için güneşe çıkar ve orada ölür. O sırada çatıya çıkan Jackie'nin karşısına doktorlar ve Jenny gelir. Kendisinin hasta olduğunu ve eğer atlarsa öleceğini gördüklerinin hepsinin yalan olduğunu söyler. Jenny'den hapı alırsa o gerçeklikte mutlu mutlu yaşar. Eğer almaz ve intihar ederse o araf bölgesine gidip Jenny'i kurtarmaya gider. Akıl hastanesi aslında Darkness'in oluşturduğu alternatif gerçekliktir ve Jackie'yi tamamiyle kontrolü altına almak için yaptığı bir iştir. Darkness'in elinden Jenny'i kurtarır fakat kurtardığı kişi Angelus adında bir kişidir. Muhtemelen darkness'in düşmanlarından biri falan bu abla, çıktığı gibi zaten oyun bitiyor. 3. oyun olursa eğer orada işlenecek bir mevzu olarak kalıyor kısacası.
--spoiler--
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar