bugün
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı3
- seksten sonra bira içmek5
- lahmacunu elle yiyen kız18
- 2026 dünya kupası14
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız5
- sınava geç girenlere yönelik yapılan eleştiriler2
- sevgilisinin kedisine işkence yapan adam2
- istanbul trafiğini bir cümleyle anlatmak6
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- olduğundan genç göstermek9
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı3
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı48
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- cuckold erkek3
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- evlilikteki en büyük sorun4
- 21 haziran 2026 türkiye çin voleybol maçı2
- iş yerinde yapması zevkli şeyler3
- ez te hezdikim6
- sözlük kadınları5
- bugün de meme atan olmaması4
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- dünya kupasından banane diyen erkek6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- balkonu camla kaplatmak7
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- milli takımımızın balonu patladı7
- alevilerde muhammed ismi5
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- köyde gece tuvalete gitmek7
- yazarların en sevdiği meyve9
- istanbul6
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- güne bir şarkı bırak18
- üniversite sınavına geç kalmak5
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- seni hayata bağlayan şey12
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- 5 litrelik suyla sınava giren öğrenci8
- asosyal olmanın sebepleri7
- pornoyu bırakmak5
- bütün kapalılar imha edilsin diyen kadın2
bi' saniye: *
mann'ı herman hesse ile kıyaslayanlar olmuş sonra da her devrin adamı gibi gösterilmiş, burjuva yazarı addedilmiş falan ve daha sonra bir başkası da hesse için "siddharta'dan başka bi numarası olmayan" demiş.
iki yorum da genel itibarı ile yanlış şöyle ki:
öncelikle mann hesse'yi romancılık, edebi yetenek ve üslup açısından çok afedersiniz siker atar ve arkasına dönüp bakmaz bile bunu belirtmekte fayda var. burjuva yazarı olduğunu düşünmek de tek bir kitabına bakılarak yapıştırılan asılsız bi yakıştırmadır. iyi bir okuma yaparsanız mann'ın o kitapta dahi (buddenbrooks) burjuva ahlakı ile çok inceden nasıl alay ettiğini anlarsınız.
ikinci yoruma gelirsek hesse'nin siddharta'dan değil "bozkırkurdu'ndan" başka bi numarası yoktur siddharta hesse'nin kayışı kopardığı yıllarda yazdığı üfürükten bi kitaptır asıl numara der steppenwolf'te dönmektedir.
kısaca belirttikten sonra neden thomas mann, hesse'den büyüktür bi bakalım:
hesse'nin iç dünyası alabildiğine geniştir eyvallah hatta öyle anlar vardır ki (mesela: boncuk oyunu) öyle sayfalar çıkartır ki "bi dakka lan dostoyevski mi okuyorum noluyoruz" dedirtir dahası jung'un öğrencisinden terapi görmüş olması ve seviyeli de olsa bi ahbaplığının olması onu oldukça farklı kılar ve arketipler üzerinde bayağı söz sahibidir. buraya kadar sıkıntı yok. ama hesse doğu seyahatine gidip geldikten sonra pek çok şey değişmiş olacaktır kendisi artık hint bilgeliği zottirik işlere daha doğrusu iyice spiritüalizme kayacaktır bu da onun büyüklüğünden bi parça da olsa alıp götürmeye yetecektir. "lan gevşek hint bilgeliğiyle büyüklük mü gidermiş" derseniz eyvallah derim bi şey diyemem bu yorumların hepsi dibine kadar şahsidir.
mann'a gelirsek;
mann'ın büyüklüğü nobel büyüklüğü değildir onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür geyik bi tarafa ne yazsam bilemedim hesse'ye geçirmesi kolay geldi de sevdiğim bi yazar için bi şey yazmam gerektiğinde böyle apışıp kalıyorum geyiğe bağlayasım geliyor. büyülüğü dağ? doktor faustus? mario ile sihirbaz? bunlar yeterli mi? bana sorarsan yeterli ama şöyle bi not düşeyim: "aga her devrin adamı olan bi adamdan kendi ulusu nasıl nefret eder?" yani "bakire kız nasıl orospu olur ben anlamadım gitti?" her devrin adamı değildir ama politikaya bulaşmadığı doğrudur (hesse gibi işte) o yüzden göze batmamıştır o buddenbrooks'ta gerekli yerlere gerekli ayarları verip kenara çekilmiştir zaten gören göz görür elbet.
leitmotifine, müzik bilgine kurban mann baba!
(ciddi ciddi tartışmak isteyen olursa her türlü tartışırım hesse'yi paketler evine yollarız icabında)
son ek: ya ben şimdi hesse sevmiyormuşum gibi görünüyorum olmadı bu hesse ve mann alman edebiyatının nadide ve büyük iki yazarıdır sadece bakın altını çiziyorum "sadece mann ile karşılaştıracak olursak" hesse geride kalacaktır yoksa çüş! oha! hesse lan bu boru mu! günümüzün en baba yazarları dahi tekmili birden toplansa hesse'nin ruhunun önünde diz çökerler tövbe isterler! o başka mesele.
yazar kapıştırmak ne lan? * ama neyse güzel geyikmiş sevdim araada yapalım.
mesela:
james joyce vs marcel proust
ooo yeahhh babalara gel...
mann'ı herman hesse ile kıyaslayanlar olmuş sonra da her devrin adamı gibi gösterilmiş, burjuva yazarı addedilmiş falan ve daha sonra bir başkası da hesse için "siddharta'dan başka bi numarası olmayan" demiş.
iki yorum da genel itibarı ile yanlış şöyle ki:
öncelikle mann hesse'yi romancılık, edebi yetenek ve üslup açısından çok afedersiniz siker atar ve arkasına dönüp bakmaz bile bunu belirtmekte fayda var. burjuva yazarı olduğunu düşünmek de tek bir kitabına bakılarak yapıştırılan asılsız bi yakıştırmadır. iyi bir okuma yaparsanız mann'ın o kitapta dahi (buddenbrooks) burjuva ahlakı ile çok inceden nasıl alay ettiğini anlarsınız.
ikinci yoruma gelirsek hesse'nin siddharta'dan değil "bozkırkurdu'ndan" başka bi numarası yoktur siddharta hesse'nin kayışı kopardığı yıllarda yazdığı üfürükten bi kitaptır asıl numara der steppenwolf'te dönmektedir.
kısaca belirttikten sonra neden thomas mann, hesse'den büyüktür bi bakalım:
hesse'nin iç dünyası alabildiğine geniştir eyvallah hatta öyle anlar vardır ki (mesela: boncuk oyunu) öyle sayfalar çıkartır ki "bi dakka lan dostoyevski mi okuyorum noluyoruz" dedirtir dahası jung'un öğrencisinden terapi görmüş olması ve seviyeli de olsa bi ahbaplığının olması onu oldukça farklı kılar ve arketipler üzerinde bayağı söz sahibidir. buraya kadar sıkıntı yok. ama hesse doğu seyahatine gidip geldikten sonra pek çok şey değişmiş olacaktır kendisi artık hint bilgeliği zottirik işlere daha doğrusu iyice spiritüalizme kayacaktır bu da onun büyüklüğünden bi parça da olsa alıp götürmeye yetecektir. "lan gevşek hint bilgeliğiyle büyüklük mü gidermiş" derseniz eyvallah derim bi şey diyemem bu yorumların hepsi dibine kadar şahsidir.
mann'a gelirsek;
mann'ın büyüklüğü nobel büyüklüğü değildir onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür geyik bi tarafa ne yazsam bilemedim hesse'ye geçirmesi kolay geldi de sevdiğim bi yazar için bi şey yazmam gerektiğinde böyle apışıp kalıyorum geyiğe bağlayasım geliyor. büyülüğü dağ? doktor faustus? mario ile sihirbaz? bunlar yeterli mi? bana sorarsan yeterli ama şöyle bi not düşeyim: "aga her devrin adamı olan bi adamdan kendi ulusu nasıl nefret eder?" yani "bakire kız nasıl orospu olur ben anlamadım gitti?" her devrin adamı değildir ama politikaya bulaşmadığı doğrudur (hesse gibi işte) o yüzden göze batmamıştır o buddenbrooks'ta gerekli yerlere gerekli ayarları verip kenara çekilmiştir zaten gören göz görür elbet.
leitmotifine, müzik bilgine kurban mann baba!
(ciddi ciddi tartışmak isteyen olursa her türlü tartışırım hesse'yi paketler evine yollarız icabında)
son ek: ya ben şimdi hesse sevmiyormuşum gibi görünüyorum olmadı bu hesse ve mann alman edebiyatının nadide ve büyük iki yazarıdır sadece bakın altını çiziyorum "sadece mann ile karşılaştıracak olursak" hesse geride kalacaktır yoksa çüş! oha! hesse lan bu boru mu! günümüzün en baba yazarları dahi tekmili birden toplansa hesse'nin ruhunun önünde diz çökerler tövbe isterler! o başka mesele.
yazar kapıştırmak ne lan? * ama neyse güzel geyikmiş sevdim araada yapalım.
mesela:
james joyce vs marcel proust
ooo yeahhh babalara gel...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar