bugün
- japonya4
- dünya6
- karadeniz ağaçlarından yapılan kağıt2
- 2026 dünya kupası21
- futbol14
- guyana4
- moğolistan2
- düşün ki o bunu okuyor17
- bosna hersek3
- cezayir2
- ona bir şey söyle10
- velvet13
- bir insana inanmak2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı6
- arnavutluk2
- sözlük kızlarının vücutları15
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- kolu kıllı kız3
- falıma bakmak isteyen var mı24
- hızlı para kazanmanın yolları4
- gülüm diyen kız10
- fakirin sevmesi hak mıdır6
- türk moğol kardeştir3
- kuzenin içine boşalmak14
- yılmaz güney12
- belçika2
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- özbekistan3
- aşk her şeyi affeder mi4
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- gün gelecek dün olacak5
- nato zirvesi3
- fransa2
- ahududu2
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- portekiz3
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı4
- kılıçdaroğlu cemaati4
- iveco daily3
- coğrafya2
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi7
- kemal kılıçdaroğlu18
- haram ile cömertlik yapmak3
- insanın bilebilen bir varlık olması4
- yılmaz güney hayranı solcu feminist3
ölen insanın ille de yıllarca bir yerde sabit tutulması yanlıştır.
neden gereksiz?
bana 1000 yıl önceki, 500 yıl önceki, 100 yıl önceki mezarlıkları sayınız. ve günümüzdekileri hatırlayınız.
tarihler günümüze yaklaştıkça sayacağınız mezarlık sayısı artar.
çok uzağa gitmeyin. kendi şehrinizin yüzyıl önce ölenlerin nerede olduğunu bir çırpıda söyleyebilir misiniz?
muhtemelen bugünkü şehir mezarlığı değildir. hatta küçük bir yerleşim yerindeyseniz o mezarlık kaybolmuştur bile. e peki 1000 yıl önce ölenler gömülmüyor muydu? elbette gömülüyordu. eee nerde çoğu? toprak oldu gittiler. mezarlık ziyaretlerinde küçük çocuklara tembih edilir: "aman yavrum tümsek olan yerlere dikkat et, basma mezar olabilir" diye. e biz ev, otel, rezidans, avm, hastane, stat yaptık üstüne.
(bkz: Ayaspaşa Mezarlığı)
http://tr.wikipedia.org/w..._Mezarl%C4%B1%C4%9F%C4%B1
(bkz: Pangaltı Ermeni Mezarlığı)
http://tr.wikipedia.org/w..._Mezarl%C4%B1%C4%9F%C4%B1
daha da bir çok sayılabilir. güncel bir örnek diye verdim. bunun haricinde olan savaşları, doğal afetleri de sayabilirsiniz.
bakın tasvip etme, etmeme meselesi değil. almanya'da, fransa'da mezarlık için aidat ödüyorlar. ödeyecek parası yoksa(geride kalanların) alırlar seni kimsesizler mezarlığa üst üste, rastgele gömerler. türkiye'de paran yok diye mezardan çıkarıp gömülme yok.(en azından benim bildiğim) bu anlattığım sadece bir örnekti. mezardan çıkarmasalar da gelecekteki mevcut yerlerimiz kaybolacak.
zaten tarihi 1 kişi değilseniz mezarın pek önemi yoktur. bu demek değildir ki onlar sizden çok üstün. hayır. onların mezarı korunuyor, saklanıyor. kadavra, yakılma veya başka bir şey. tercih bireye kalsın. ölmeden önce sorulabilir. mesele ateist veya başka bir şey olma mevzusu değildir. korkmayın(!) ateist değilim.
yazımı nihayetlendiren 11 e 10 kala'dan bir sahne:
http://inciswf.com/mezarl...1ngereksizolmas%C4%B1.swf
neden gereksiz?
bana 1000 yıl önceki, 500 yıl önceki, 100 yıl önceki mezarlıkları sayınız. ve günümüzdekileri hatırlayınız.
tarihler günümüze yaklaştıkça sayacağınız mezarlık sayısı artar.
çok uzağa gitmeyin. kendi şehrinizin yüzyıl önce ölenlerin nerede olduğunu bir çırpıda söyleyebilir misiniz?
muhtemelen bugünkü şehir mezarlığı değildir. hatta küçük bir yerleşim yerindeyseniz o mezarlık kaybolmuştur bile. e peki 1000 yıl önce ölenler gömülmüyor muydu? elbette gömülüyordu. eee nerde çoğu? toprak oldu gittiler. mezarlık ziyaretlerinde küçük çocuklara tembih edilir: "aman yavrum tümsek olan yerlere dikkat et, basma mezar olabilir" diye. e biz ev, otel, rezidans, avm, hastane, stat yaptık üstüne.
(bkz: Ayaspaşa Mezarlığı)
http://tr.wikipedia.org/w..._Mezarl%C4%B1%C4%9F%C4%B1
(bkz: Pangaltı Ermeni Mezarlığı)
http://tr.wikipedia.org/w..._Mezarl%C4%B1%C4%9F%C4%B1
daha da bir çok sayılabilir. güncel bir örnek diye verdim. bunun haricinde olan savaşları, doğal afetleri de sayabilirsiniz.
bakın tasvip etme, etmeme meselesi değil. almanya'da, fransa'da mezarlık için aidat ödüyorlar. ödeyecek parası yoksa(geride kalanların) alırlar seni kimsesizler mezarlığa üst üste, rastgele gömerler. türkiye'de paran yok diye mezardan çıkarıp gömülme yok.(en azından benim bildiğim) bu anlattığım sadece bir örnekti. mezardan çıkarmasalar da gelecekteki mevcut yerlerimiz kaybolacak.
zaten tarihi 1 kişi değilseniz mezarın pek önemi yoktur. bu demek değildir ki onlar sizden çok üstün. hayır. onların mezarı korunuyor, saklanıyor. kadavra, yakılma veya başka bir şey. tercih bireye kalsın. ölmeden önce sorulabilir. mesele ateist veya başka bir şey olma mevzusu değildir. korkmayın(!) ateist değilim.
yazımı nihayetlendiren 11 e 10 kala'dan bir sahne:
http://inciswf.com/mezarl...1ngereksizolmas%C4%B1.swf
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar