bugün
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı24
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı6
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- uğurcan çakır2
- hiranur vakfı'na sahte kemik yaşı davasında hapis3
- demet evgar10
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- kemalistler7
- yazarların imza parfümleri14
- venezuela6
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- hızlı para kazanmanın yolları11
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- 2026 dünya kupası22
- sözlüğün tadının kaçması4
- bir insanı sevmek11
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- erkekler neden az yaşar10
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- türk kızı egosu6
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- üniversitelerin gereksiz olması3
- bitcoin2
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- dünya11
- futbol17
- falıma bakmak isteyen var mı24
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- mutluluğun fark edilmemesi8
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- kadınların yanlış yapması3
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- düşün ki o bunu okuyor16
- am okşama4
- kıskanmak7
- allah2
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- sözlük kızlarının vücutları15
- pkk nasıl biter5
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
bu sene mezun olduğum üniversitedir.
bu üniversiteye önyargısı olan ya da tercih etmek isteyip tereddüt edenlere önerim olacak:
ilk olarak şunu demek isterim. Bilkent üniversitesi bir özel üniversite değildir. Vakıf üniversitesidir. Vakıflar kar amacı güdemezler. dolayısıyla ilk önce bunu bilelim.
Bilkent'i seçmeden önce ekşi sözlükteki bilkent efsanelerini okuyup seçmekten vazgeçmiştim. kazanacağım kesindi çünkü puanım 30- 40 puan fazlaydı taban puandan. ama tereddüte düşmüştüm.
ilk önce şunu unutmayın. efsanelere inanmayın. 5 sene bu okulda okudum ve iki ferrarinin çarpıştığını falan görmedim. aksine, okul yönetimi her yıl burslu kontenjanını arttırarak ve ücretli kontenjanını düşürerek daha çok burslu öğrenci çekmeye çalışıyor. ben okula girdiğimde %30 larda olan bursluluk oranı, şimdi %50 ye yaklaşmış durumda.
Okulda herkes zengin, herkes baba parası yiyor gibi önyargıları olanlardan olmayın. Bilkentte benim gibi maddi durumu ortalama olan bir çok öğrenci var. Yemek yemek için yemekhanenin açılış saatlerini bekleyen, Okuldan gelecek olan kapsamlı bursunu iple çeken öğrenciler bunlar.
Hatta bir arkadaşım vardı. Çok başarılıydı. Ama ailesinin durumu yoktu. kapsamlı burs alıyordu. Ve ailesinden harçlık almıyordu. Her ay bu bursun yarısını da biriktirdiği için son senesinde baya birikmiş parası olduğunu söylemişti hatta.
Demek istediğim her şey sizinle alakalı. Çok çalışıp kapsamlı bursuna hak kazanırsanız, el üstünde tutulursunuz.
Okula burssuz gelseniz bile üstün başarı bursu kazanıp her sene eğitim ücretini ödememe hakkınız var sonuçta.
He bir de önyargılı davranıp bu kesin zengin piçidir diye konuşmazsanız yalnız kalırsınız zaten.
Acayip tipler elbette var. Ama devlet üniversitelerinde de olan bir şey bu. vakıf üniversitesini bu kadar ötelememek lazım.
Peki bu okula geldim de ne oldu?
Geleceğimden daha umutluyum artık. Düz liseden mezun biri olarak ve herkesin bundan bi bok olmaz laflarını hep duymuş biri olarak umudum kalmamıştı. Son sene asıldım. Tüm gücümü verdim ve başardım.
ingilizcenin i sini bilmeyen biri olarak 1 sene hazırlık okudum. Ve şu an ingilizcemde hiçbir sıkıntı yok.
Kendime güvenim geldi. Şu beş senede kattettiğim yolu görüp daha çok mutlu oluyorum.
Son olarak şunu belirtmeliyim ki; Bilkent'ten mezun olmak cidden bir ayrıcalıktır. Beş sene zorluğundan şikayet edip mütemadiyen sövdüğüm okulu mezun olmama 1 hafta kala deli gibi özlemeye ve gideceğim için üzülmeye başladım
Diyeceğim o ki;
Üniversite seçiminizi onun bunun ne dediğine göre değil, okulun ne denli başarılı olduğuna göre yapın.
Bilkent Dünyaca ünlü bir okul. Dolayısıyla etiketi bile yetiyor.
bu üniversiteye önyargısı olan ya da tercih etmek isteyip tereddüt edenlere önerim olacak:
ilk olarak şunu demek isterim. Bilkent üniversitesi bir özel üniversite değildir. Vakıf üniversitesidir. Vakıflar kar amacı güdemezler. dolayısıyla ilk önce bunu bilelim.
Bilkent'i seçmeden önce ekşi sözlükteki bilkent efsanelerini okuyup seçmekten vazgeçmiştim. kazanacağım kesindi çünkü puanım 30- 40 puan fazlaydı taban puandan. ama tereddüte düşmüştüm.
ilk önce şunu unutmayın. efsanelere inanmayın. 5 sene bu okulda okudum ve iki ferrarinin çarpıştığını falan görmedim. aksine, okul yönetimi her yıl burslu kontenjanını arttırarak ve ücretli kontenjanını düşürerek daha çok burslu öğrenci çekmeye çalışıyor. ben okula girdiğimde %30 larda olan bursluluk oranı, şimdi %50 ye yaklaşmış durumda.
Okulda herkes zengin, herkes baba parası yiyor gibi önyargıları olanlardan olmayın. Bilkentte benim gibi maddi durumu ortalama olan bir çok öğrenci var. Yemek yemek için yemekhanenin açılış saatlerini bekleyen, Okuldan gelecek olan kapsamlı bursunu iple çeken öğrenciler bunlar.
Hatta bir arkadaşım vardı. Çok başarılıydı. Ama ailesinin durumu yoktu. kapsamlı burs alıyordu. Ve ailesinden harçlık almıyordu. Her ay bu bursun yarısını da biriktirdiği için son senesinde baya birikmiş parası olduğunu söylemişti hatta.
Demek istediğim her şey sizinle alakalı. Çok çalışıp kapsamlı bursuna hak kazanırsanız, el üstünde tutulursunuz.
Okula burssuz gelseniz bile üstün başarı bursu kazanıp her sene eğitim ücretini ödememe hakkınız var sonuçta.
He bir de önyargılı davranıp bu kesin zengin piçidir diye konuşmazsanız yalnız kalırsınız zaten.
Acayip tipler elbette var. Ama devlet üniversitelerinde de olan bir şey bu. vakıf üniversitesini bu kadar ötelememek lazım.
Peki bu okula geldim de ne oldu?
Geleceğimden daha umutluyum artık. Düz liseden mezun biri olarak ve herkesin bundan bi bok olmaz laflarını hep duymuş biri olarak umudum kalmamıştı. Son sene asıldım. Tüm gücümü verdim ve başardım.
ingilizcenin i sini bilmeyen biri olarak 1 sene hazırlık okudum. Ve şu an ingilizcemde hiçbir sıkıntı yok.
Kendime güvenim geldi. Şu beş senede kattettiğim yolu görüp daha çok mutlu oluyorum.
Son olarak şunu belirtmeliyim ki; Bilkent'ten mezun olmak cidden bir ayrıcalıktır. Beş sene zorluğundan şikayet edip mütemadiyen sövdüğüm okulu mezun olmama 1 hafta kala deli gibi özlemeye ve gideceğim için üzülmeye başladım
Diyeceğim o ki;
Üniversite seçiminizi onun bunun ne dediğine göre değil, okulun ne denli başarılı olduğuna göre yapın.
Bilkent Dünyaca ünlü bir okul. Dolayısıyla etiketi bile yetiyor.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar