bugün
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı3
- seksten sonra bira içmek5
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız5
- 2026 dünya kupası14
- lahmacunu elle yiyen kız18
- sınava geç girenlere yönelik yapılan eleştiriler2
- sevgilisinin kedisine işkence yapan adam2
- istanbul trafiğini bir cümleyle anlatmak6
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı3
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- olduğundan genç göstermek9
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı48
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- cuckold erkek3
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- 21 haziran 2026 türkiye çin voleybol maçı2
- iş yerinde yapması zevkli şeyler3
- evlilikteki en büyük sorun4
- ez te hezdikim6
- sözlük kadınları5
- bugün de meme atan olmaması4
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- dünya kupasından banane diyen erkek6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- balkonu camla kaplatmak7
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- milli takımımızın balonu patladı7
- alevilerde muhammed ismi5
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- köyde gece tuvalete gitmek7
- istanbul6
- yazarların en sevdiği meyve9
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- güne bir şarkı bırak18
- üniversite sınavına geç kalmak5
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- seni hayata bağlayan şey12
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- 5 litrelik suyla sınava giren öğrenci8
- asosyal olmanın sebepleri7
- pornoyu bırakmak5
- bütün kapalılar imha edilsin diyen kadın2
başörtüsünün ahlaksızlığı örtmediğini bize gösteren kadındır.
böyle polemik yaratacak başlıklara kızarım aslında. ancak hayata at gözlüğü ile bakanlara
(bkz: hayata at gözlükleriyle bakan yazarlar/#18621415)karşı tekrar tekrar açıklama gereği duyuyorum.
haberin özeti: evli ve 2 çocuk annesi bir kadın bir adamla gönül ilişkisi yaşamış adam ayrılmak isteyince de beni taciz ediyor diye şikayet etmiş. aralarındaki mesajlaşmaya istinaden hakim beraat kararı vermiş. haberin resminden de kadının başörtülü olduğu anlaşılıyor.
http://gundem.milliyet.co....2013/1669220/default.htm
bazıları "din kültürü ve ahlak bilgisi dersi" aldığından mütevellit ikisini anı şey zannediyor. ama değil.
bu kişilerin anlayabileceği kadar basit bir örnek vereyim.
bugün ülkemizde başı kapalı kadınların ayaklarını açıkta bırakan ayakkabı giymesi ahlaksızlık olarak görülmez iken iran'da bu durum ahlaksızlık olarak adedilmekte hatta bu kurula uymayanlar ahlak polisi tarafından uyarılmaktadır.
demek ki neymiş din insan ile inandığı yaratıcı arasında bir olgu iken, ahlak toplumsal bir olguymuş.
evet doğrudur dinin ahlak üzerinde büyük bir etkisi vardır. ama ikisi aynı şey değildir.
tüm bunları niye mi anlattım?
sözlükte sıklıkla görülen bu tartışmalara kızdığım için. (bkz: sözlüklerin sarmaşığı/#18462486)
başını örten herkesin ahlak abidisi olmadığı gibi etek giyen her kız motor değildir.
müslüman geçinenler içinde ahlaksız insanlar olabileceği gibi ateistler içinde de fazilet sahibi insanlar olabilir.
başı örtülü bir kadın kocasını aldatıyor diye tüm başı örtülüler "kapanır ama her boku yer" insanları değildir.
atatürkçü geçinenler içinde atatürk'ün hatırasına ihanet edenler, muhafazakar geçinenler içinde kul hakkı yiyenler olabilir.
kürtlerin hepsi terörist ya da elektrik çalan insanlar değildir. türklerin hepsi de vatanını çok seven adamlar değildir. içlerinde vatan hinleri olmuştur olacaktır.
izmir'de muhafazakar konya'da ateist insan bulunabilir.
sonuç olarak örnekte görüldüğü üzere başı açık bir kadının aldatma haberi buraya eklenip "laiklerin hepsi orospu yaaa" çıkarımları yapılmamalıdır. insanlar yaftalanmamalıdır. münferit olaylar genellenmemelidir.
kendinizi laik, muhafazakar, milliyetçi, solcu, sağcı gibi kimliklerle tanımlamadan önce insan olduğunuzu hatırlayın.
adabınızla yazın.
unutmayın ki;
- kınadığınız şeyler başınıza gelebilir
- herkes kendi ahlakından sorumludur.
- kimse sizin inanışlarınız çerçevesinde yaşamak zorunda değildir. ancak herkes başkasının inanışına saygı duymak zorundadır.
- herkes kendi hesabını allah'a verecektir.
edit: normalde yazdıklarımı editlemem ama eksi veren arkadaşlar hadi itiraf edin okumadınız değil mi ne yazdığımı?
(bkz: eksi oy sonrası entrysini editleyen yazar/#18583921)
böyle polemik yaratacak başlıklara kızarım aslında. ancak hayata at gözlüğü ile bakanlara
(bkz: hayata at gözlükleriyle bakan yazarlar/#18621415)karşı tekrar tekrar açıklama gereği duyuyorum.
haberin özeti: evli ve 2 çocuk annesi bir kadın bir adamla gönül ilişkisi yaşamış adam ayrılmak isteyince de beni taciz ediyor diye şikayet etmiş. aralarındaki mesajlaşmaya istinaden hakim beraat kararı vermiş. haberin resminden de kadının başörtülü olduğu anlaşılıyor.
http://gundem.milliyet.co....2013/1669220/default.htm
bazıları "din kültürü ve ahlak bilgisi dersi" aldığından mütevellit ikisini anı şey zannediyor. ama değil.
bu kişilerin anlayabileceği kadar basit bir örnek vereyim.
bugün ülkemizde başı kapalı kadınların ayaklarını açıkta bırakan ayakkabı giymesi ahlaksızlık olarak görülmez iken iran'da bu durum ahlaksızlık olarak adedilmekte hatta bu kurula uymayanlar ahlak polisi tarafından uyarılmaktadır.
demek ki neymiş din insan ile inandığı yaratıcı arasında bir olgu iken, ahlak toplumsal bir olguymuş.
evet doğrudur dinin ahlak üzerinde büyük bir etkisi vardır. ama ikisi aynı şey değildir.
tüm bunları niye mi anlattım?
sözlükte sıklıkla görülen bu tartışmalara kızdığım için. (bkz: sözlüklerin sarmaşığı/#18462486)
başını örten herkesin ahlak abidisi olmadığı gibi etek giyen her kız motor değildir.
müslüman geçinenler içinde ahlaksız insanlar olabileceği gibi ateistler içinde de fazilet sahibi insanlar olabilir.
başı örtülü bir kadın kocasını aldatıyor diye tüm başı örtülüler "kapanır ama her boku yer" insanları değildir.
atatürkçü geçinenler içinde atatürk'ün hatırasına ihanet edenler, muhafazakar geçinenler içinde kul hakkı yiyenler olabilir.
kürtlerin hepsi terörist ya da elektrik çalan insanlar değildir. türklerin hepsi de vatanını çok seven adamlar değildir. içlerinde vatan hinleri olmuştur olacaktır.
izmir'de muhafazakar konya'da ateist insan bulunabilir.
sonuç olarak örnekte görüldüğü üzere başı açık bir kadının aldatma haberi buraya eklenip "laiklerin hepsi orospu yaaa" çıkarımları yapılmamalıdır. insanlar yaftalanmamalıdır. münferit olaylar genellenmemelidir.
kendinizi laik, muhafazakar, milliyetçi, solcu, sağcı gibi kimliklerle tanımlamadan önce insan olduğunuzu hatırlayın.
adabınızla yazın.
unutmayın ki;
- kınadığınız şeyler başınıza gelebilir
- herkes kendi ahlakından sorumludur.
- kimse sizin inanışlarınız çerçevesinde yaşamak zorunda değildir. ancak herkes başkasının inanışına saygı duymak zorundadır.
- herkes kendi hesabını allah'a verecektir.
edit: normalde yazdıklarımı editlemem ama eksi veren arkadaşlar hadi itiraf edin okumadınız değil mi ne yazdığımı?
(bkz: eksi oy sonrası entrysini editleyen yazar/#18583921)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar