bugün
- lise defteri6
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler7
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- türkiye5
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar14
- ankara da nato zirvesi tedbirleri3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- düşük iq belirtileri5
- birader beyler biraderdirler3
- ibne penis nah3
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler3
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- yürüyüş partisi6
- diş ağrısı2
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- chp'deki değişimciler3
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- ismet gurbuz 20245
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- kablo dolu çekmece2
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- beyaz otomobil satın almak14
- ipkis2
- saba makamı ile okunan ezan2
- gönüllü esaret paradoksu2
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- alışveriş merkezlerinde çaresizce dolanmak2
- güne bir şarkı bırak19
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- iyi gibi davranan kötüleri nasıl ayırt ederiz2
- makarna süzmek5
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- bugün de meme atan olmaması13
- zaman gazetesi2
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- house of the dragon2
- uludağ sözlükteki sıcak ve samimi aile ortamı3
- 65 şut çekip gol atamamak5
- messi'nin arjantin'deki heykeli3
- ayağında terlikle ülke yönetmek3
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması4
- tgrt3
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek3
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- 22 haziran 2026 keir starmer'ın istifa etmesi3
son bir şey söylemek istediğim yazar, saldırmayacağım, polemik de yapmayacağım.
öncelikle, madem ki bana nazi diyor, bana bunun kanıtını göstersin diyorum. bunu demekle, resmen benim anama avradıma küfrettin diyorum. yani burada sen ibibiksin falan demiyorum. madem bana ibibik diyorsun, neden diye soruyorum. e bunu dersen doğal olarak tepkimi alırsın diyorum.
"isveç, norveç filan çok demokrat ama silah satıyor ne olsun işte" bir şey demedim. ben, kabul ediyorum ki, nasıl ki bu kişiyi stalin konusunda yanlış anlamışım, onun da beni burda yanlış anladığını düşünmekteyim. nasıl ki, bahsettiğim kişinin gözünde stalin neyin yanlış neyin doğru olduğunu göstermiştir, iskandinav toplumculuğu da, uygulama açısından bize bir yerlerde örnek olabilir diyorum. dikkat edin, yöntem açısından değil. aynen burada sscb nasıl ki marxist-leninistlere bir bakıma neyin doğru neyin yanlış olduğuyla ilgili örnek olmuştur deniliyorsa, ben de sosyal demokrasi en azından uygulanış açısından "örnek" olabilir diyorum. sscb de emperyalizmin kralını yaptı, silah da sattı, stalin de gulaglarda onlarca "potansiyel" tehlike masum insanları çalıştırdı, etnik kargaşadan korktuğu için kimi zaman azınlıkları gözden çıkardı, bazı topluluklara insanlık dışı muammelelerde bulundu; aynı şekilde norveç ve isveç de silah sattı, lappilere insanlık dışı muammelelerde bulundu. bunlar olsun yada göz ardı edilsin demiyorum. ha ama eğer ki "isveç, norveç filan çok demokrat ama silah satıyor ne olsun işte" diyorum gibi gösterilirse, ben de yapılan saldırının aynısını yapar, ve bu kişiyi "eğer bu mantıkla düşünürsek, o zaman sen de stalin'in bu insanlar üzerinde uyguladıklarını haklı buluyorsun ve göz ardı ediyorsun" diye suçlarım. kusura bakmamasını temenni ediyorum burada. zira aynı savunmayı ona karşı kullanıyorumdur.
umarım bazı şeylere açıklık getirebilmişimdir. yanlış anladığım yerler olabilir. eğer varsa "özelden davranmasını" isterim kendisinden, ve burada bu konuyu kapatmayı isterim.
öncelikle, madem ki bana nazi diyor, bana bunun kanıtını göstersin diyorum. bunu demekle, resmen benim anama avradıma küfrettin diyorum. yani burada sen ibibiksin falan demiyorum. madem bana ibibik diyorsun, neden diye soruyorum. e bunu dersen doğal olarak tepkimi alırsın diyorum.
"isveç, norveç filan çok demokrat ama silah satıyor ne olsun işte" bir şey demedim. ben, kabul ediyorum ki, nasıl ki bu kişiyi stalin konusunda yanlış anlamışım, onun da beni burda yanlış anladığını düşünmekteyim. nasıl ki, bahsettiğim kişinin gözünde stalin neyin yanlış neyin doğru olduğunu göstermiştir, iskandinav toplumculuğu da, uygulama açısından bize bir yerlerde örnek olabilir diyorum. dikkat edin, yöntem açısından değil. aynen burada sscb nasıl ki marxist-leninistlere bir bakıma neyin doğru neyin yanlış olduğuyla ilgili örnek olmuştur deniliyorsa, ben de sosyal demokrasi en azından uygulanış açısından "örnek" olabilir diyorum. sscb de emperyalizmin kralını yaptı, silah da sattı, stalin de gulaglarda onlarca "potansiyel" tehlike masum insanları çalıştırdı, etnik kargaşadan korktuğu için kimi zaman azınlıkları gözden çıkardı, bazı topluluklara insanlık dışı muammelelerde bulundu; aynı şekilde norveç ve isveç de silah sattı, lappilere insanlık dışı muammelelerde bulundu. bunlar olsun yada göz ardı edilsin demiyorum. ha ama eğer ki "isveç, norveç filan çok demokrat ama silah satıyor ne olsun işte" diyorum gibi gösterilirse, ben de yapılan saldırının aynısını yapar, ve bu kişiyi "eğer bu mantıkla düşünürsek, o zaman sen de stalin'in bu insanlar üzerinde uyguladıklarını haklı buluyorsun ve göz ardı ediyorsun" diye suçlarım. kusura bakmamasını temenni ediyorum burada. zira aynı savunmayı ona karşı kullanıyorumdur.
umarım bazı şeylere açıklık getirebilmişimdir. yanlış anladığım yerler olabilir. eğer varsa "özelden davranmasını" isterim kendisinden, ve burada bu konuyu kapatmayı isterim.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar