bugün
- lise defteri6
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler7
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- türkiye5
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar14
- ankara da nato zirvesi tedbirleri3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- düşük iq belirtileri5
- birader beyler biraderdirler3
- ibne penis nah3
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler3
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- yürüyüş partisi6
- diş ağrısı2
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- chp'deki değişimciler3
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- ismet gurbuz 20245
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- kablo dolu çekmece2
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- beyaz otomobil satın almak14
- ipkis2
- saba makamı ile okunan ezan2
- gönüllü esaret paradoksu2
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- alışveriş merkezlerinde çaresizce dolanmak2
- güne bir şarkı bırak19
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- iyi gibi davranan kötüleri nasıl ayırt ederiz2
- makarna süzmek5
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- bugün de meme atan olmaması13
- zaman gazetesi2
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- house of the dragon2
- uludağ sözlükteki sıcak ve samimi aile ortamı3
- 65 şut çekip gol atamamak5
- messi'nin arjantin'deki heykeli3
- ayağında terlikle ülke yönetmek3
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması4
- tgrt3
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek3
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- 22 haziran 2026 keir starmer'ın istifa etmesi3
niyetim ofansiv bir entry yazmak değildir amma beni buna mecbur etmiş yazar arkadaştır.
"yazmayacam" diyorum, "ateşi başlatmayım" diyorum ama olmuyor. tutamıyorum artık içimde...
öncelikle "komintern en doğruyu bilir", "ben bilmem komintern bilir", "komintern allahtır" gibisinden bir hava sezmekteyim kendisinde. zira arkadaş, tanımlamaları paso komünist enternasyonel doğrultusunda yapmaktadır. en azından benim karşılaştığım entrylerinde ağır bir "komintern'in yaptığı tanımlamalara uygunluk kaygısı" görmekteyim.
ilk başta şunu belirteyim(hoş, bir kaç ay önce de kendisine belirtmeye çalıştığımda sosyal faşizm yaftalamalarından tut da ad hominemlerle, 'demokrasi hayranı liboş' gibisinden laflardan tut da "çelik aynaa çelik aynaa kulaklarımı tıkıyorum seni duymuyorum" gibisinden tipik stalin savunucusu komünist modeli tavırlarla karşılaşmıştım. bilemiyorum, belki gerçekten de benim hatamdır):
şu sorulara ne cevap verecek, bilmek istiyorum:
1- çok yönlülükten yana mısın?
2- senin görüşünde olmayan insanların görüşleri sence önemli midir? (cevabı bilinen sorular benim için, sözde değil özde cevapları)
ikincisi: komintern'in yaptığı tanımlamalar son derece objektiviteden uzak, sscb yanlısı tanımlamalardır. buna itiraz etmek için realizmi lanetlemek, sevgi kelebeği formuna dönüşmek gerekmekte olduğunu ve sscb'nin gerçekten insanların kardeşliği için falan çalıştığını düşünmek, bir devlet olduğunu ve devletlerin çıkarlarının sadece kendileri için olduğu realitesini reddetmek gerektiğini herhalde söylememe gerek yoktur.
şimdi bir iki kavramı, komintern görüşleri haricinde açıklayım ve de her biri için birer soru yönelteyim, bakalım ne diyecek:
milliyetçilik: sınırları belli olmayan bir görüştür, burjuva destekçisi de olabilir, sınıf farkı gütmeden etnik/ırk temelli de olabilir, veya sadece dil ve kültür temelli de olabilir. bunlar sadece birer örnekti, daha bir sürü örnek de verilebilir. sadece bu üç örnekle açıklanamaz. kaldı ki sadece burjuva eksenli olacak diye bir şey yok, yanlış mı? (vereceği cevabı biliyorum)
faşizm: belirli bir zümrenin başka bir zümreye kuvvet uygulayarak onlara dediklerini yaptırması, veya onları sindirmesi veya toptan ortadan kaldırmasıdır. yani çoğunluğun azınlık üzerindeki baskısı da olabilir, belirli bir yerde çoğunluk oluşturmuş genel anlamda azınlık olan bir grubun o yerdeki azınlık oluşturan herhangi bir gruba karşı baskısı da olabilir, patronların işçi sınıfı üzerine uyguladığı sindirme/yıldırma da olabilir, devletin öğrenciye uygulayabileceği baskı da. illa ki komintern'de denildiği gibi "üretim araçlarından" girilip "çoğunluktan" çıkılması mı gerekli?(vereceği cevabı biliyorum)
terör: bir zümrenin korku/yıldırma politikası uygulayarak başka bir zümreye uyguladığı faşizm. devletçi mevletçi çoğunluk azınlkık etnik metnik dini mini fark eden bir şey var mıdır? (evet, yine vereceği cevabı biliyorum)
evet, vereceği cevapları önceden biliyorsam, ilk kısmın birinci sorusuna da vereceği cevabı da biliyorum. otomatikman ikinci sorusuna da vereceği cevabı da biliyorum demek oluyor bu(tekrardan, sözde değil, özde.). peki, nerde kaldı inovasyon? nerde kaldı yenilikçilik? nerde kaldı anlayış? nerde kaldı "sol"? ha kolaydır sosyalfaşikemperyonikdemokratliboş diye laflar hazırlamak bunları söyleyenlere, sonuçta kelime dağarcığına bağlıdır bu laflar insanın. ne kadar çok kelime bilirsen o kadar yafta atarsın. mühim olan sağlıklı bir açıklama yapabilmektir kanımca.
umarım beni yanıltır, umarım beni haksız çıkarır.
saygılarımı sunuyorum.
"yazmayacam" diyorum, "ateşi başlatmayım" diyorum ama olmuyor. tutamıyorum artık içimde...
öncelikle "komintern en doğruyu bilir", "ben bilmem komintern bilir", "komintern allahtır" gibisinden bir hava sezmekteyim kendisinde. zira arkadaş, tanımlamaları paso komünist enternasyonel doğrultusunda yapmaktadır. en azından benim karşılaştığım entrylerinde ağır bir "komintern'in yaptığı tanımlamalara uygunluk kaygısı" görmekteyim.
ilk başta şunu belirteyim(hoş, bir kaç ay önce de kendisine belirtmeye çalıştığımda sosyal faşizm yaftalamalarından tut da ad hominemlerle, 'demokrasi hayranı liboş' gibisinden laflardan tut da "çelik aynaa çelik aynaa kulaklarımı tıkıyorum seni duymuyorum" gibisinden tipik stalin savunucusu komünist modeli tavırlarla karşılaşmıştım. bilemiyorum, belki gerçekten de benim hatamdır):
şu sorulara ne cevap verecek, bilmek istiyorum:
1- çok yönlülükten yana mısın?
2- senin görüşünde olmayan insanların görüşleri sence önemli midir? (cevabı bilinen sorular benim için, sözde değil özde cevapları)
ikincisi: komintern'in yaptığı tanımlamalar son derece objektiviteden uzak, sscb yanlısı tanımlamalardır. buna itiraz etmek için realizmi lanetlemek, sevgi kelebeği formuna dönüşmek gerekmekte olduğunu ve sscb'nin gerçekten insanların kardeşliği için falan çalıştığını düşünmek, bir devlet olduğunu ve devletlerin çıkarlarının sadece kendileri için olduğu realitesini reddetmek gerektiğini herhalde söylememe gerek yoktur.
şimdi bir iki kavramı, komintern görüşleri haricinde açıklayım ve de her biri için birer soru yönelteyim, bakalım ne diyecek:
milliyetçilik: sınırları belli olmayan bir görüştür, burjuva destekçisi de olabilir, sınıf farkı gütmeden etnik/ırk temelli de olabilir, veya sadece dil ve kültür temelli de olabilir. bunlar sadece birer örnekti, daha bir sürü örnek de verilebilir. sadece bu üç örnekle açıklanamaz. kaldı ki sadece burjuva eksenli olacak diye bir şey yok, yanlış mı? (vereceği cevabı biliyorum)
faşizm: belirli bir zümrenin başka bir zümreye kuvvet uygulayarak onlara dediklerini yaptırması, veya onları sindirmesi veya toptan ortadan kaldırmasıdır. yani çoğunluğun azınlık üzerindeki baskısı da olabilir, belirli bir yerde çoğunluk oluşturmuş genel anlamda azınlık olan bir grubun o yerdeki azınlık oluşturan herhangi bir gruba karşı baskısı da olabilir, patronların işçi sınıfı üzerine uyguladığı sindirme/yıldırma da olabilir, devletin öğrenciye uygulayabileceği baskı da. illa ki komintern'de denildiği gibi "üretim araçlarından" girilip "çoğunluktan" çıkılması mı gerekli?(vereceği cevabı biliyorum)
terör: bir zümrenin korku/yıldırma politikası uygulayarak başka bir zümreye uyguladığı faşizm. devletçi mevletçi çoğunluk azınlkık etnik metnik dini mini fark eden bir şey var mıdır? (evet, yine vereceği cevabı biliyorum)
evet, vereceği cevapları önceden biliyorsam, ilk kısmın birinci sorusuna da vereceği cevabı da biliyorum. otomatikman ikinci sorusuna da vereceği cevabı da biliyorum demek oluyor bu(tekrardan, sözde değil, özde.). peki, nerde kaldı inovasyon? nerde kaldı yenilikçilik? nerde kaldı anlayış? nerde kaldı "sol"? ha kolaydır sosyalfaşikemperyonikdemokratliboş diye laflar hazırlamak bunları söyleyenlere, sonuçta kelime dağarcığına bağlıdır bu laflar insanın. ne kadar çok kelime bilirsen o kadar yafta atarsın. mühim olan sağlıklı bir açıklama yapabilmektir kanımca.
umarım beni yanıltır, umarım beni haksız çıkarır.
saygılarımı sunuyorum.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar