bugün

glaswegian

"Highlander" ve "Irish" dilidir. Zamanında irlanda ve "highland"den göç edenlerin glasgow civarında oluşturdukları dialektiktir. ingilizceden çok ayrıdır ve konuşulanları anlamak kadar yazılanları da anlamak zordur. Bu dile ait bir kaç örnek vermek gerekirse;

- Whaur dae ye bide?
aslında - where dou you live?

- I'll see you up the road.
aslında - I'll come with you some of the way.

- Aye, right.
aslında - definitely not!
© copyright 2005 - 2026