bugün
- 28 haziran 2026 hırvatistan gana maçı5
- 28 haziran 2026 panama ingiltere maçı4
- özgürlük ve zorunlu eğitim paradoksu4
- 28 haziran 2026 kolombiya portekiz maçı2
- dua edince iletildi mesajı gelmesi3
- genç olmanın en güzel yanı6
- genç görünmeye çalışmak7
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- gitme diye yalvarmak6
- 1 temmuz kabotaj bayramı4
- eski işyerine tekrar başlamak4
- 19 yaşında kızla yatmak3
- ilgi manyağı4
- sabaha kadar okunacak kitap4
- eski eşle tekrar evlenmek4
- petrol2
- x in memeleri3
- abd'yi yenmiş olduk bu da bir başarı3
- sözlüğe kız girince telefona bildirim gelmesi5
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız8
- uludağ sözlüğün boşalması3
- şarapçı bey koala birader3
- 30 haziran 2026 hollanda fas maçı3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- 33 yaşında olmak3
- 28 haziran 2026 güney afrika kanada maçı2
- sözlük yazarlarının babalarını dinlediği konular2
- arşivlenmesi gereken resimler3
- demet akalın'ın kırmızı elbisesi2
- içtim şarabı13
- demet akalın'ın beyaz mayosu2
- öldükten sonra bana ne olacak5
- kadir inanır22
- anın görüntüsü22
- sözlükteki gizli düşmanım10
- alkolü bırakmak2
- yalnız değilsiniz esra erol var2
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- son bir sigara içelim2
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi2
- sıcaktan ağlamak4
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı30
- deniz göktaş4
- gece ekmek arası kaşar cola'nın üstüne 2000 yakmak2
- uludede3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- whynot2
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek4
- kemalist dünya24
- her insanın bir cini olması8
gerici olma durumu; gerici faaliyetlerin tümüne verilen isim.
gündelik yaşamda ve sözlükte( sözlük zaten gündelik yaşamın aynısı değilmidir diye bir zırvalık yapmayalım) sıklıkla kullanılan, fakat anlamı ve yorumunun kişiden kişiye değiştiyi bir kelimedir.
gericilik özünde geriye götürme arzusu taşımaktadır. o halde gericiliğe karşı çıkmak geriye gitmenin , geridekinin kötü bir şey olduğunu düşünmekten kaynaklanır. peki her geride ki kötümüdür. kötüler mi geridedir yada her ilerideki iyimidir.
1923-1938 atatürk dönemi ekonomik ve siyasi politikaları eskidir. fakat türkiye cumhuriyeti tarihinin en başarılı yönetildiği zaman diliminin politikalarıdır. şimdi gerideki o siyasi ve ekonomik anlayışı benimsemek gericilikmidir ve bu kötümüdür.
gericiliği islamcılık üzerinden değerlendirdiğimizde de durum garipleşir. başarıları ve başarısızlıkları ile köklü bir tarih önümüzde vardır, yuzyıllar önce islam merkezli semerkand eğitim kurumlarının ve onların alimlerinin ve onların döneminin kötü olduğunu kim söyleyebilir ki, yada 1700 -1900 yılları arası osmanlı hükümetinin ve onun anlayışının başarılı olduğunu...
şu sonuca varabiliriz, genel olarak zaman ilerledikçe sistemlerin ve toplumsal yaşamların iyileşmesi sözkonusu olsa bile her zaman geridekini istemek kötü bir şey değildir.
ülkemizin ciddi sorunları arasında gerici ilerici tartışması oldukça güncel bir konudur. fakat meselenin kökünde geri-ileri arzusu ( gelenekselcilik) son derece sığdır. daha derin bakıldığında etnik milliyetçilik, kürtçülük, amerikancılık ( yada bireysel menfaatlar adına işbirlikçilik) çok daha önemlidir.
her koşulda emperyalizim ile işbirliği içerisindeki bir batı uşağı, son derece ilerici gözükebilmektedir. abd-at uşakları ileri olarak nitelenebilecek kararlar alabilmektedirler. bu onları ve aldıkları kararları iyi yapar mı..
akp den dert yakınan ilericiler için, akp nin ülke menfaatlerine ters düşen politikası gericilik midir yoksa işbirlikçilik ve kürtçülük mü.önem hangisidir sebeb nedir.
geri ve ileri tartışması son derece öznel dir, verilen örneklere yada ilerinin ve gerinin hangi kısımlarının savunulduğuna göre değişir.
o halde insanları gerici ve ilerici olarak ayırmak yanlıştır. ülke uğruna bir tasnif yapılacaksa vatanperverler ve diğerleri olarak tasnif yapılır.
gündelik yaşamda ve sözlükte( sözlük zaten gündelik yaşamın aynısı değilmidir diye bir zırvalık yapmayalım) sıklıkla kullanılan, fakat anlamı ve yorumunun kişiden kişiye değiştiyi bir kelimedir.
gericilik özünde geriye götürme arzusu taşımaktadır. o halde gericiliğe karşı çıkmak geriye gitmenin , geridekinin kötü bir şey olduğunu düşünmekten kaynaklanır. peki her geride ki kötümüdür. kötüler mi geridedir yada her ilerideki iyimidir.
1923-1938 atatürk dönemi ekonomik ve siyasi politikaları eskidir. fakat türkiye cumhuriyeti tarihinin en başarılı yönetildiği zaman diliminin politikalarıdır. şimdi gerideki o siyasi ve ekonomik anlayışı benimsemek gericilikmidir ve bu kötümüdür.
gericiliği islamcılık üzerinden değerlendirdiğimizde de durum garipleşir. başarıları ve başarısızlıkları ile köklü bir tarih önümüzde vardır, yuzyıllar önce islam merkezli semerkand eğitim kurumlarının ve onların alimlerinin ve onların döneminin kötü olduğunu kim söyleyebilir ki, yada 1700 -1900 yılları arası osmanlı hükümetinin ve onun anlayışının başarılı olduğunu...
şu sonuca varabiliriz, genel olarak zaman ilerledikçe sistemlerin ve toplumsal yaşamların iyileşmesi sözkonusu olsa bile her zaman geridekini istemek kötü bir şey değildir.
ülkemizin ciddi sorunları arasında gerici ilerici tartışması oldukça güncel bir konudur. fakat meselenin kökünde geri-ileri arzusu ( gelenekselcilik) son derece sığdır. daha derin bakıldığında etnik milliyetçilik, kürtçülük, amerikancılık ( yada bireysel menfaatlar adına işbirlikçilik) çok daha önemlidir.
her koşulda emperyalizim ile işbirliği içerisindeki bir batı uşağı, son derece ilerici gözükebilmektedir. abd-at uşakları ileri olarak nitelenebilecek kararlar alabilmektedirler. bu onları ve aldıkları kararları iyi yapar mı..
akp den dert yakınan ilericiler için, akp nin ülke menfaatlerine ters düşen politikası gericilik midir yoksa işbirlikçilik ve kürtçülük mü.önem hangisidir sebeb nedir.
geri ve ileri tartışması son derece öznel dir, verilen örneklere yada ilerinin ve gerinin hangi kısımlarının savunulduğuna göre değişir.
o halde insanları gerici ve ilerici olarak ayırmak yanlıştır. ülke uğruna bir tasnif yapılacaksa vatanperverler ve diğerleri olarak tasnif yapılır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar