bugün

öğrenme

kişideki davranış değişimine neden olan olgu. ancak bu davranışlardaki değişme kalıcı olmalıdır ki öğrenme olsun yoksa duyma ve görmeden öteye gitmez.

insan sadece duyu organlarıyla öğrenme sürecini tamamlayamaz. kaldı ki algılanması tamamlanmayan şeyler de öğrenilemez. algılama çevrenin %100 bir fotokopisi değildir. herkes kendi yaşamında edindiği tecrübelere göre algılamasını şekillendirir. bu da insan ilişkilerinde subjektifliği ön plana çıkarır ki. asıl geçim sıkıntısı burada başlar. burdan çıkarabiliriz ki özeleştiri tamamen fasaryadır. çünkü insanın iyi şeyleri kendine kötü şeyleri dışarıya atfetme gibi özelliği vardır. özeleştiri yapabilmek, davranışların gelişimiyle alakalıdır kökeni de öğrenmedir.