bugün
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- venezuela6
- demet evgar10
- kemalistler7
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı5
- sözlüğün tadının kaçması5
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- üniversitelerin gereksiz olması3
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- yazarların imza parfümleri14
- hızlı para kazanmanın yolları11
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- kadınların yanlış yapması3
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- türk kızı egosu6
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- 2026 dünya kupası22
- erkekler neden az yaşar10
- bir insanı sevmek11
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- alan greenspan3
- am okşama4
- aşure2
- dünya11
- zippo2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- kazım koyuncu2
- cips alırken utanmak2
- mutluluğun fark edilmemesi8
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- evde kaş bıyık alımı3
- futbol17
- pozantı2
- panter emel2
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- kıskanmak7
sevdiği entry'ler
"Iftar orucu bozar mı" diye okudum
Galiba acıktım ben.
Galiba acıktım ben.
Bir arkadaşımla 1 günde 1.5-2 sezon izlemiştik uyuduğumuzda gece yarısı kalktım bi baktım çocuğun yatağında john locke oturuyor dedim hassiktir kapadım gözleri yattım uyudum sonra günde 3-4 bölüm izleme kararı almıştık.
açılımı fantasy role-playing olan, fantastik rol yapma oyunlarına verilen genel ad.
oyunda game master, yani oyunu anlatan anlatıcı ve oyuncular bir masada otururlar. her oyuncu, oyunda bir karakteri canlandırmaktadır. bu karakterleri oyuncular kendileri oluştururlar, evrene ve sisteme göre çeşitli ırklar, ve sınıflar mevcuttur. elfler, cüceler, insanlar, orklar, buçukluklar gibi ırklar, büyücü, savaşçı, hırsız, şifacı, ozan gibi çeşitli sınıflar bulunur. biz forgotten realms aleminde oynardık, orada gandalf tipli ihtiyar, bunak bir büyücüyü oynamıştım. bir seferinde 18 saat oynamıştık, müthiş bir dm arkadaş gelmişti misafir olarak. adam o kadar süper anlatıcılık yaptı ki, yemek arasını bile oyunda bir hana uğrayıp karnımızı doyurmuşuz gibi anlatarak, mola zamanlarını da oyunun bir parçası haline getirmişti.
peki bunun neresi oyun tam olarak? şöyle ki, mesela game master ya da yaygın adı ile dm yani anlatıcı, her oyuncu karakterini belirledikten sonra betimleme yaparak öncelikle ortamı tarif eder. Mesela DM konuşur:
"-Kızıl Ova isimli bir handa oturmuş cüce birası yudumlamaktasınız. han, taş duvarlar ile örülmüş, tavan ise düz. akşam olduğu için içerisini duvarlara sabitlenmiş meşaleler aydınlatıyor. han neredeyse tüm masaları dolu, oldukça gürültülü bir ortam var, garsonlar masadan masaya koşturuyor, bir ozan da kenarda lavta çalarak müşterileri eğlendiriyor. bu arada masanıza kahverengi cübbeli, sakalları beyaz ve göbeğine kadar uzamış, ihtiyarca bir adam yaklaşıyor. "Merhaba... ben bu yöreye yeni ayak bastım, ve bir konuda bana yardım edecek bir gruba ihtiyacım var. iyi para öderim" diye bir teklifte bulunuyor. bu adama cevabınız ne olacak?" der ve sözü oyunculara bırakır. oyuncular da tamamen doğaçlama olarak, "tabi ihtiyar, konuş bakalım" gibi cevaplar verebilir, veya adamı kovabilir, tamamen oyuncuların insiyatifinde hikaye gelişir. tabi DM, burada oyunun boka sarmaması için bazen oyuncuların saçma fikir ve tavırlarını da egale etmek durumundadır.
oyunlar genellikle bir görev ve o görevi ifa etmek için çıkılan bir yolculuk mantığı ile ilerler. bu yolculukta dm, oyunculara yolda çeşitli engeller, tuzaklar çıkartır. canavarlarla savaştırır. peki bu savaşlar nasıl yapılır? orada da 4 yüzlü zardan 20 yüzlü zara kadar çeşitli zarlar atılarak tespit edilir. bu sistemden sisteme değişir, benim oynadığımda şöyle hesaplanıyordu: karşınıza bir ork çıktı ve ork kılıcını kaldırıp size doğru saldırdı. bu sırada oyunculardan biri mutlaka "ben de ona saldırıyorum" diye atlar, dm "zar at" der. mesela benim bunak büyücüye ork saldırdı, ben de ona alev büyüsü attım. 20'lik zar atıyorum, diyelim 15 attım. +3 benim intelligence puanımdan geldi. toplam 18. orkun enerjisi eğer 18 ve 18'den küçük ise yaptığım büyü orku öldürür. eğer düşük zar atarsam mesela 10 attım, +3 intelligence, eder 13. ork ise 18 gücünde olduğu için büyüm onu öldürmez, yaralar ama orkun 18-13=5 enerjisi kalır, bir başka arkadaşım kolaylıkla üstesinden gelebilir. tabi büyücünün büyü yapması öyle serbest değil, günde 3 büyü yapabiliyor, her büyü mana'sını azaltıyor, büyüler malzemelerle yapıldığı için, malzemesi azalıyor ve bir şehire vardığında büyü malzemesi almaz ise, büyü yapamıyor. yani oyunda eşya takibi de önem arzediyor. hangi büyü hangi malzeme ile yapılıyor bilmek ve takip etmek gerek. yoksa karşınıza çıkan bir trole "alev topu büyüsü yapacağım" diye atlarsınız sonra dm; "gamoreon trolün karşısına atıldı alev topu büyüsü yapacaktı ama büyü için gereken adamotu kökü bitkisinin bittiğini farketti. büyüyü yapamadı trol ona saldırdı" der, trol adına zar atar. durduk yerde yaralanır, ölümün eşiğine gelebilirsiniz.
gerçekten böyle anlatınca bir s.kim anlaşılmıyor. istanbul anadolu yakasında olup da, oynamak isteyen var ise, ümraniye necip fazıl'da bir sanat atölyesi var, orada yakında frp oyun etkinlikleri yapılacak, dm olarak ben de bu etkinliklere katılacağım. "aa bana yakınmış ben de katılayım" diyen olursa mesaj atabilir. konuşuruz.
oyunda game master, yani oyunu anlatan anlatıcı ve oyuncular bir masada otururlar. her oyuncu, oyunda bir karakteri canlandırmaktadır. bu karakterleri oyuncular kendileri oluştururlar, evrene ve sisteme göre çeşitli ırklar, ve sınıflar mevcuttur. elfler, cüceler, insanlar, orklar, buçukluklar gibi ırklar, büyücü, savaşçı, hırsız, şifacı, ozan gibi çeşitli sınıflar bulunur. biz forgotten realms aleminde oynardık, orada gandalf tipli ihtiyar, bunak bir büyücüyü oynamıştım. bir seferinde 18 saat oynamıştık, müthiş bir dm arkadaş gelmişti misafir olarak. adam o kadar süper anlatıcılık yaptı ki, yemek arasını bile oyunda bir hana uğrayıp karnımızı doyurmuşuz gibi anlatarak, mola zamanlarını da oyunun bir parçası haline getirmişti.
peki bunun neresi oyun tam olarak? şöyle ki, mesela game master ya da yaygın adı ile dm yani anlatıcı, her oyuncu karakterini belirledikten sonra betimleme yaparak öncelikle ortamı tarif eder. Mesela DM konuşur:
"-Kızıl Ova isimli bir handa oturmuş cüce birası yudumlamaktasınız. han, taş duvarlar ile örülmüş, tavan ise düz. akşam olduğu için içerisini duvarlara sabitlenmiş meşaleler aydınlatıyor. han neredeyse tüm masaları dolu, oldukça gürültülü bir ortam var, garsonlar masadan masaya koşturuyor, bir ozan da kenarda lavta çalarak müşterileri eğlendiriyor. bu arada masanıza kahverengi cübbeli, sakalları beyaz ve göbeğine kadar uzamış, ihtiyarca bir adam yaklaşıyor. "Merhaba... ben bu yöreye yeni ayak bastım, ve bir konuda bana yardım edecek bir gruba ihtiyacım var. iyi para öderim" diye bir teklifte bulunuyor. bu adama cevabınız ne olacak?" der ve sözü oyunculara bırakır. oyuncular da tamamen doğaçlama olarak, "tabi ihtiyar, konuş bakalım" gibi cevaplar verebilir, veya adamı kovabilir, tamamen oyuncuların insiyatifinde hikaye gelişir. tabi DM, burada oyunun boka sarmaması için bazen oyuncuların saçma fikir ve tavırlarını da egale etmek durumundadır.
oyunlar genellikle bir görev ve o görevi ifa etmek için çıkılan bir yolculuk mantığı ile ilerler. bu yolculukta dm, oyunculara yolda çeşitli engeller, tuzaklar çıkartır. canavarlarla savaştırır. peki bu savaşlar nasıl yapılır? orada da 4 yüzlü zardan 20 yüzlü zara kadar çeşitli zarlar atılarak tespit edilir. bu sistemden sisteme değişir, benim oynadığımda şöyle hesaplanıyordu: karşınıza bir ork çıktı ve ork kılıcını kaldırıp size doğru saldırdı. bu sırada oyunculardan biri mutlaka "ben de ona saldırıyorum" diye atlar, dm "zar at" der. mesela benim bunak büyücüye ork saldırdı, ben de ona alev büyüsü attım. 20'lik zar atıyorum, diyelim 15 attım. +3 benim intelligence puanımdan geldi. toplam 18. orkun enerjisi eğer 18 ve 18'den küçük ise yaptığım büyü orku öldürür. eğer düşük zar atarsam mesela 10 attım, +3 intelligence, eder 13. ork ise 18 gücünde olduğu için büyüm onu öldürmez, yaralar ama orkun 18-13=5 enerjisi kalır, bir başka arkadaşım kolaylıkla üstesinden gelebilir. tabi büyücünün büyü yapması öyle serbest değil, günde 3 büyü yapabiliyor, her büyü mana'sını azaltıyor, büyüler malzemelerle yapıldığı için, malzemesi azalıyor ve bir şehire vardığında büyü malzemesi almaz ise, büyü yapamıyor. yani oyunda eşya takibi de önem arzediyor. hangi büyü hangi malzeme ile yapılıyor bilmek ve takip etmek gerek. yoksa karşınıza çıkan bir trole "alev topu büyüsü yapacağım" diye atlarsınız sonra dm; "gamoreon trolün karşısına atıldı alev topu büyüsü yapacaktı ama büyü için gereken adamotu kökü bitkisinin bittiğini farketti. büyüyü yapamadı trol ona saldırdı" der, trol adına zar atar. durduk yerde yaralanır, ölümün eşiğine gelebilirsiniz.
gerçekten böyle anlatınca bir s.kim anlaşılmıyor. istanbul anadolu yakasında olup da, oynamak isteyen var ise, ümraniye necip fazıl'da bir sanat atölyesi var, orada yakında frp oyun etkinlikleri yapılacak, dm olarak ben de bu etkinliklere katılacağım. "aa bana yakınmış ben de katılayım" diyen olursa mesaj atabilir. konuşuruz.