entry'ler (1)

mhp ye oy veren çerkes

kardeşim çerkeslerin türklerden çok farkı vardır o ayrı da, çerkeslerle osmanlının 1708de kanjal savaşı vardı, türkler ruslarla savaşlarında avantaj yakalamak için çerkes topraklarını istemişti. tabi yenilince ruslar türkleri perişan etti. yani kucak açmıştır derken, türkler çerkeslerin babası gibi düşünemezsiniz. osmanlı kafkasya topraklarını istedi ve savaş açtı fakat yenildi. zaten sürgünün de planlaması çerkesleri doğu sınırına yerleştirmekle oldu. sinoptan hataya dümdüz bir çizgi halinde yerleştirildi çerkesler. yani osmanlı suriyeliler gibi değil, çerkeslerin savaşacağını düşündüğü için aldı osmanlı topraklarına. ürdünde, israilde, suriyede, balkanlarda yani o zaman savaş olan her yerde çerkes nüfusu var. aslında bariz fark vardır ve türkten farklı görürler fakat türkiyede yaşıyosa da topraklara belli bir saygı ve sevgi göstermesi gerektiğini bilirler. benim de kafkasyadan gelen atamın oğlu kurtuluş savaşında ölen birisi. özet geçecek olursak çerkeslerin türklerden çok farkı vardır ama ne ayrımcılığı desteklerler ne de bu ülkeyi bölenleri.
© copyright 2005 - 2026