bugün
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- velvet23
- dincilerin ingiltere sevdası4
- kemalist dünya19
- bir gecede cahil kaldık5
- herzevekil'in biraz şey olması5
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- hızlı para kazanmanın yolları14
- akplilerin akpye oy verme nedenleri3
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- birader yazar olmak13
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- maklube2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- allah9
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- chp kemalist değil sosyal demokrat bir partidir2
- canımın sürekli hamburger çekmesi5
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- galatasaray lobisi9
- aile evinde yaşamak7
- duş almak2
- üniversitelerin gereksiz olması9
- adana kızları2
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar2
- cemevinde hain kemal sloganları8
- özelden bir hanım yazar tarafından zorbalanmak2
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- 2026 dünya kupası24
- cik cik vs bik bik3
- futbol19
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- do do do do do do do do do do do do do do do3
- seri gizli artı oy veren melek3
- sigmund freud'un koltuğu4
- 26 haziran 20264
- amerika birleşik devletleri7
- türkiye9
- devletin her şeye karışması3
- egay sucukcu birader2
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- kemalistler9
- arda güler4
- karınızın adını asfalta yazar mısınız2
entry'ler (8)
Sinemanın büyüsü böyle bir şey işte. Patricia Arquette gerçek hayatta sıradan bir tip olmakla birlikte filmde bir kadını bile hipnotize edip kendinden başka tarafa baktırmayacak güçte bir cazibeye dönüşüyor.
.........Spoiler değil ama olabilir de...........
Anne kızını taciz ediyor olabilir mi? (Kahvaltıda kızına koyduğu greyfurt "mmm prettyy" bir sembol mü?)
Filmde şehvet/siyah kuğu modu genelde açık saç; beyaz kuğu modu topuz saç ile gösterilmiş. Bir sahnede anne açık saç ve siyah gecelikle kızın odasına geliyor. Bir sahnede 'Take of your tshirt' şeklinde buyurgan bir çıkışı var vs.)
Anne kızın yiyeceklerine algı durumunu bozacak madde koyuyor olabilir mi? (Örneğin kız pastayı yemek istemedi diye çok kızmıştı)
Hasılı anne büyük sıkıntı. Anne kendi gerçekleştiremediği kariyeri kızı gerçekleştirsin filan istemiyor. Tam tersine kızını kıskanıyor ve daima rölantide, kendi kontrolünde, bağımlı kalmasını istiyor.
......Spoiler değil ama olabilir de...........
Anne kızını taciz ediyor olabilir mi? (Kahvaltıda kızına koyduğu greyfurt "mmm prettyy" bir sembol mü?)
Filmde şehvet/siyah kuğu modu genelde açık saç; beyaz kuğu modu topuz saç ile gösterilmiş. Bir sahnede anne açık saç ve siyah gecelikle kızın odasına geliyor. Bir sahnede 'Take of your tshirt' şeklinde buyurgan bir çıkışı var vs.)
Anne kızın yiyeceklerine algı durumunu bozacak madde koyuyor olabilir mi? (Örneğin kız pastayı yemek istemedi diye çok kızmıştı)
Hasılı anne büyük sıkıntı. Anne kendi gerçekleştiremediği kariyeri kızı gerçekleştirsin filan istemiyor. Tam tersine kızını kıskanıyor ve daima rölantide, kendi kontrolünde, bağımlı kalmasını istiyor.
......Spoiler değil ama olabilir de...........
Lea Seydoux, hiçbir şey yapmasa, mimik dahi yapmasa, öylece dursa bile yüzünde daima bir anlam var. Hüzünlü bir ifade var. Aynı şey Edward Furlong içinde geçerliydi. Salt güzellik, cazibe değil, onu anlamlı kılan bizzat bakışlarındaki hüzün.
içinden sahara geçen Şahane bir şarkı:
https://www.youtube.com/watch?v=8H--OemRGGs
https://www.youtube.com/watch?v=8H--OemRGGs
"Geri gelen mektup" şiiri bu gözlere yazılmıştır.
"Kızım oldu ona öz be öz Türkçe isim koymak istiyorum" diyenlerin listesine girmesi gereken isimdir. Al elma demektir. Nitekim Orta Asya'da elma önemlidir.
Sevimlilik - asalet- güzellik genelde bir arada bulunmaz. Çok şirin, tatlı sevimliyse klasik güzel tanımının dışında kalır, asil bir havası, duruşu varsa pek öyle şirin mirin değildir vs. Bunun tek bir istisnası varsa o da kedi denilen gerçek üstü canlı türüdür.
spoiler içerebilir dikkat!!
1-Şans meselesi: Cinayeti soruşturmak üzere olay mahalline gelen polisler kendi aralarında "Kızın şanssızlığı, yanlış zamanda yanlış yerdeydi" derler. Oysa olay "Biri" tarafından planlanmıştı. Şans değildi. Hayatlarımız da "Biri" tarafından planlanıyor, biz bilmesek de mesajı veriliyor olabilir. Yani Allen ters köşe yapıp tam tersine, şans değil, kader vardır demek istiyor olabilir.
2-Adalet meselesi: Biz insan türü, küçük dünyamızda neyin adil, neyin adaletsiz olduğuna karar veremeyiz. Chiris'e hem karnındaki çocukla Scarlet'i, hem de masum komşuyu öldürdüğü ve cezasız kaldığı için kızıyoruz. Ancak yaşlı komşu ilaçlara bağımlı yaşayan, kimsesiz, hayatı kaymış biriydi. Belki de ölüm onun için hürriyetine kavuşmak demekti. Scarlet ise seksiliğinden başka bir özelliği olmayan, tek yaşam ideali olan aktrislikte sürekli çuvallayan, zengin aileye kapak atma şansı da olmayan bir kaybetmiş kişi idi. Karnındaki çocuk ise, kendisine gerçekten de sorulsa "Hiç doğmamış olmayı tercih ederdim" diyeceği bir hayata gelecekti. Bu durumda ölen tüm karakterler için yaşam zaten bir ızdırap yeriydi.
Spoiler bitti!!
Biz insanlar neyin şans, neyin kader; neyin adalet neyin haksızlık olduğunu bilemeyiz. "Büyük resim" ve "Onu yapan" bunu biliyor.
1-Şans meselesi: Cinayeti soruşturmak üzere olay mahalline gelen polisler kendi aralarında "Kızın şanssızlığı, yanlış zamanda yanlış yerdeydi" derler. Oysa olay "Biri" tarafından planlanmıştı. Şans değildi. Hayatlarımız da "Biri" tarafından planlanıyor, biz bilmesek de mesajı veriliyor olabilir. Yani Allen ters köşe yapıp tam tersine, şans değil, kader vardır demek istiyor olabilir.
2-Adalet meselesi: Biz insan türü, küçük dünyamızda neyin adil, neyin adaletsiz olduğuna karar veremeyiz. Chiris'e hem karnındaki çocukla Scarlet'i, hem de masum komşuyu öldürdüğü ve cezasız kaldığı için kızıyoruz. Ancak yaşlı komşu ilaçlara bağımlı yaşayan, kimsesiz, hayatı kaymış biriydi. Belki de ölüm onun için hürriyetine kavuşmak demekti. Scarlet ise seksiliğinden başka bir özelliği olmayan, tek yaşam ideali olan aktrislikte sürekli çuvallayan, zengin aileye kapak atma şansı da olmayan bir kaybetmiş kişi idi. Karnındaki çocuk ise, kendisine gerçekten de sorulsa "Hiç doğmamış olmayı tercih ederdim" diyeceği bir hayata gelecekti. Bu durumda ölen tüm karakterler için yaşam zaten bir ızdırap yeriydi.
Spoiler bitti!!
Biz insanlar neyin şans, neyin kader; neyin adalet neyin haksızlık olduğunu bilemeyiz. "Büyük resim" ve "Onu yapan" bunu biliyor.