osmanlıca'da; doğru yazımı ile 'zabt'; sıkıca tutmak, kavramak, 'rabt' ise bağlamak, birleştirmek anlamlarına gelmekte olup, 'zabt-u rabt' deyimi bütün olarak; sıkıca tutarak bir yere yada bir şeye bağlamak anlamı vermektedir. günümüz türkçesinde yanlış olarak, 'zapturapt altına almak' şeklinde kullanılmaktadır.

bunun yerine;

'gözetim altında tutmak' yada 'gözetim altına almak'

deyimleri kullanılabilecek iken...
(bkz: zapturapt)
halk arasında "baskı altına almak ya da baskı altında tutmak" anlamında da kullanılır.
© copyright 2005 - 2026