bugün
- cumaya gidenlerin çok azalması11
- icardi190520
- oksijensizsu10
- insana kendini kötü hissettiren şeyler12
- düşün ki o bunu okuyor14
- sözlük erkeğinden damat olmaz30
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar14
- tilki ailesi8
- 30 nisan 2024 bayern münih real madrid maçı26
- çabuk vazgeçen insan10
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız12
- suriyeliler suriye'ye dönsün14
- özgür özel10
- fatih terim'in yuhalanması16
- ayça tilki10
- memesi küçük olmak14
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi14
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge37
- adolf hitler9
- anın görüntüsü9
- ben bu davanın savcısıyım8
- ideal duş alma sıklığı8
- sözlük kızından gelin olmaz23
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip11
- crop giyen erkek11
- vatandaşlık farkı alan otel24
- nazar değdi sözlük12
- hamas bir terör örgütüdür23
- güne bir şarkı bırak10
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız23
- uludağ sözlüğün bitmiş olması8
- icardi1905 silik olsun kampanyası11
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim14
- şehirler arası aşk yaşamak10
- true'nin porno arşivi kaç gb9
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır19
- bir sözlük yazarını kaşır mısınız11
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim21
- sabah aç karnına içilen bira12
- alınan en güzel iltifat13
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
bir orhan veli şiiridir.
alnimdaki bicak yarasi
senin yuzunden
tabakam senin yadigarin
iki elin kanda olsa
gel diyor telgrafin
seni nasil unuturum ben
vesikali yarim
alnimdaki bicak yarasi
senin yuzunden
tabakam senin yadigarin
iki elin kanda olsa
gel diyor telgrafin
seni nasil unuturum ben
vesikali yarim
edip akbayram dan dinlemesi keyifli bir eser.en az şiiri kadar tat verir dinleyene.
Eski bir türk filmi.
filmi de şiiri de şarkısı da güzel şey*.
orhan gencebay ve müjde ar'ın başrolleri paylaştığı hafızalardan silinmeyen bir yeşilçam filmi.
şiirdeki 'vesikalı' sözcüğü, kadının, genelevde çalışmak için resmi izni olduğunu gösterir.
filmde izzet gunay ve turkan soray oynar.
senaryo Safa Onal
reji Ömer Lütfi Akad.
cok tuhaf cok tanıdık isminde bir kitap dahi yazılmıştır üzerine.
senaryo Safa Onal
reji Ömer Lütfi Akad.
cok tuhaf cok tanıdık isminde bir kitap dahi yazılmıştır üzerine.
buram buram hüzün kokan, orhan veli' ye has kısacık ama vurucu şiir.
türkan şoray'ın konsomatris, izzet günay'ın çoluk çocuk sahibi manav olduğu; tabi ki bu iki kalbin birbirine vurulduğu, siyah-beyaz, 1968 yapımı çok özel bir filmdir.
konsomatris sabiha pavyonda dumanlar arasından öyle bir görünür, sigarasını öyle işveli içer ki; muhtemelen patlamış mısırlar ağızdan dökülüverir.
manav halil'in karizması da çok ayrıdır; müthiş güven verici, çok namuslu bir yüze sahiptir, ayrıca hiç rol kesmez, çok harbi bi abimizdir.
film, iki aşığın öyküsünün gerçekçiliği konusunda aşmıştır; sanıyorum bu yüzdendir ki 5. antalya altın portakal film festivalinde en iyi kadın oyuncu, en iyi senaryo ve en iyi 2. film ödüllerinin hepsini aynı anda almıştır.
konsomatris sabiha pavyonda dumanlar arasından öyle bir görünür, sigarasını öyle işveli içer ki; muhtemelen patlamış mısırlar ağızdan dökülüverir.
manav halil'in karizması da çok ayrıdır; müthiş güven verici, çok namuslu bir yüze sahiptir, ayrıca hiç rol kesmez, çok harbi bi abimizdir.
film, iki aşığın öyküsünün gerçekçiliği konusunda aşmıştır; sanıyorum bu yüzdendir ki 5. antalya altın portakal film festivalinde en iyi kadın oyuncu, en iyi senaryo ve en iyi 2. film ödüllerinin hepsini aynı anda almıştır.
-evli miymiş sorsana!
-soramam...
-neden?
-ya evet derse?
gibi diyalogları,
-çok eskiden rastlaşacaktık..
gibi cümleleriyle ağlatan filmdir.
-soramam...
-neden?
-ya evet derse?
gibi diyalogları,
-çok eskiden rastlaşacaktık..
gibi cümleleriyle ağlatan filmdir.
'herhalde bir fahişeye yazılabilmiş/okunmuş, tek şarkıdır' denilebilecek şarkı.
1968 yılında beşinci antalya film şenliğinde en iyi kadın oyuncu ve en iyi ikinci film dallarında ödül almış türk filmi.
Siir uzerine yapilmis en guzel bestelerden biridir. Orhan veli`nin bu siirini murat kalaycioglu bestelemistir. Edip akbayram da yorumlamistir. Bir kac versiyonu vardir. Ama en guzeli ilk halidir. Cok guzel klasik ve bas gitar sololari vardir. Bu sarkidaki bas gitar perdesizdir ve Ismail soyberk calmistir.
edip akbayramin yorumladigi bu sarkinin sozleri, orhan velinin iki siirinin birlesiminden olusur. Biri tahattur, digeri gelirli siirdir.
alnimdaki bicak yarasi senin yuzunden
tabakam senin yadigarin
iki elin kanda olsa gel diyor telgrafin
nasil unuturum seni ben vesikali yarim *
istanbul'dan ayva gelir nar gelir
döndüm baktı bir edalı yar gelir
gelir dersen dar gelir
gün aşırı alacaklılar gelir
anam dayanamam
bu iş bana zor gelir *
alnimdaki bicak yarasi senin yuzunden
tabakam senin yadigarin
iki elin kanda olsa gel diyor telgrafin
nasil unuturum seni ben vesikali yarim *
istanbul'dan ayva gelir nar gelir
döndüm baktı bir edalı yar gelir
gelir dersen dar gelir
gün aşırı alacaklılar gelir
anam dayanamam
bu iş bana zor gelir *
edip akbayram bir başka söyler bu şarkıyı...
insan dinlerken sıyrılır bu lanet yüzyıldan döner eskilere, eski özlemlere...
bu şarkı derin bir oftur aslında.
insan dinlerken sıyrılır bu lanet yüzyıldan döner eskilere, eski özlemlere...
bu şarkı derin bir oftur aslında.
ö.lütfi akad'in yönettigi en iyi film. türkan soray, hic abartiya kacmadan, sahici bir sekilde asik bir kadini oynar. izzet günay ise canlandirdigi agir abi karakteriyle icimizi bir güzel burkar. türk sinemasi'nin yüz aklarindan biridir.
1968 yapımı bir Lütfü akad filmi.
Türkan şoray ve izzet Günay mükemmel bir uyum yakalamışlar. Orhan pamuk’un “Masumiyet müzesi”nde anlatılan kadar somut ve büyük bir aşk hikayesi. Olabildiği kadar sade, basit anlatılmış.
Filmde sizi içine çeken, fakat adını koyamadığım bir his var. Biraz içimizde kalmış ukdeler biraz da Boğaza oturan bir yumru.
“Çok eskiden rastlaşacaktık”
görsel
Türkan şoray ve izzet Günay mükemmel bir uyum yakalamışlar. Orhan pamuk’un “Masumiyet müzesi”nde anlatılan kadar somut ve büyük bir aşk hikayesi. Olabildiği kadar sade, basit anlatılmış.
Filmde sizi içine çeken, fakat adını koyamadığım bir his var. Biraz içimizde kalmış ukdeler biraz da Boğaza oturan bir yumru.
“Çok eskiden rastlaşacaktık”
görsel
“çok eskiden rastlaşacaktık”
üzdü.
üzdü.
Hüzünlü bir aşk hikayesi. Talihsiz ama fedakar sabiha evli 2 çocuklu halilin yuvasını yıkmamak için kendinden sevgisinden feragat eder. Dram.
güncel Önemli Başlıklar