bugün

Gerçekçi olan tarafıyla; Evde tek başınıza oyuncaklarınızla oynarken konuştuklarınızı, sizden bağımsız kişileştirip hikayelemiş film. Evdeki ebeveynlere konunun bir şekilde sirayetiyle evden taşınmaları, Bizdeki yatır muhabbetinin işlendiği bir film olmasına neden olmuş.

Filmin konusu ile ise; günlük ev işleriyle uğraşan bir kadın (bkz: Nicole kidman) ve kendisinden ufak oğlan kardeşini hayaletlerle korkutan bir kız çocuğu.
Gerim gerim gerilmek isteyenler, son dakika tokadı yemek isteyenler için en ideal filmlerdendir.
Umarım 4.izleyisimde anladim derken şaka yapıyorsunuzdur sayın yazar.
sonu tam bir ters köşe olan; korkudan çok dram barındıran ama güzel olan film.
3 kere iç çamaşır değiştirerek bitirdiğim film.
Korku filmi değildir ki, mükemmel bir surprise madafaka filmidir, izleyin izlettirin.
Gecenin köründe tek başıma izlediğim film.

Korkuyor muyum? Tabi ki hayır! Ama galiba altıma sıçtım!
Tıp fakültesi birinci sınıfta hocanın tavsiye ettiği filmdir.
--spoiler--
Kadının çocukları güneşe çıkarmamasının sebebi "xeroderma pigmentosum" adlı hastalık. Vücudumuzda güneş ışınlarında bulunan UV nin dna ya verdiği hasarı tamir eden yapılar var. Bu hastalarda tamirat gerçekleşmiyor ve cilt kanseri riski çok yüksek.
--spoiler--
her gördüğümde yazıyorum. dünyanın en güzel beş filminden biridir. darmaduman eden bir sonu var.
başlarda sıkıcı ama sonlara doğru serüvenleşmeye başlayan gerilim filmi. canavarlı şeytanlı absürt korku filmi sevmeyen birine göre gayet güzel bir korku filmidir. izleyin.
dünyanın en güzel gerilim filmi.

ters yüz ediyor insanı o son sahneyle.
tek kelime ile nefes kesici bir hikaye, oyunculuk, görüntü yönetmenliği ve kurgu harikası filmdir. ileride gerçek bir klasik olacaktır.
Dünyanın en güzel senaryosuna sahip filmi. O kaddarr..
nicole ablamızın severek izlediğimiz filmi.

ters köşeye yatıran gerilim severler için son derece tatminkar olandır ama buna karşılık tek şanssızlığı altıncı histen sonra yapılmış olmasıdır.

film her ne kadar klasik bir hayalet filmi gibi başlasa da fotoğraf sahnesiyle izleyiciye büyük bir "oha noluyor lan" çektirir ve peşinden gelen muhteşem çekilmiş o final sahnesi. burada altıncı his ile kıyaslarsak kesinlikle bu final daha heyecanlıdır.

eleştirel gözle bakarsak, madem kocası savaştan döndü neden fonksiyonu az oldu? ben kocasi geri dönünce "kimbilir neler olacak" dedim, sadece seviştiler ve herif gitti. beklentinin altında kalan anlardı film adına. ya o adam geri dönmeyecekti ya da döndüyse çok büyük olaylar olacaktı.

yine de kasvetli havası, fotoğraf sahnesi ve sürprizli muhteşem finaliyle klasikler aradında yerini almıştir benim için.
hiç germeyen ve korkutmayan film ama bir hayli gizemli. izlerken ''izlesem de korkudan altıma sıçsam'' gibi büyük beklentilere girmeyin.
mercedes-benz and (bkz: the others)
Şimdi bitti. Korku değil, gerilim filmi tamamen. Ama konusu muhteşem. Tabi ürkütücü sahneler yok değil. Gelinlik sahnesi sanırım en korkuncuydu. Kesinlikle izlenmesi gereken bir film.
Alejandro Amenábar'ın seyirciyi ters köşeye yatırdığı mutlaka izlenmesi gereeken bir sıradışı gerilim.
Yeminlen benim aklıma gelmiş olan film. Ben çekecektim ama önce davranmışlar maalesef. Genel konudan bahsediyorum.

Güzel bir film.
normal olarak sonuna kadar korktuğunuz ancak film çözüldüğü anda ağlayabileceğiniz yapıt.
losttaki pezevenklerin ta kendileridir efendim.

--spoiler--

adanın ebesini sikmişlerdi.

--spoiler--
(bkz: plot twist) olayının 2001 senesine göre eleştirildiğinde gerçekten hakkını vermiş filmdir.

bütün film uyumayın son anın zevki için uyanık kalın o sığ senaryoda.
sonu şoka uğratan filmlerden biri.
ayrıca karanlık ortamlarıyla da aklıma kazınmıştır.
--herkes ölüymüş --

müttişş bir başyapıt. izlemeyen çok şey kaybeder gerçekten de. vay be abi diyosun sonunda.

--herkes ölüymüş--
gerçekten güzel bir film fakat sakın 2 nolu entryi okumayın izlemeden. **