bugün

Tesettür, kadınlar için fıtrîdir ve fıtratları iktiza ediyor. Çünki kadınlar hilkaten zaîf ve nazik olduklarından, kendilerini ve hayatından ziyade sevdiği yavrularını himaye edecek bir erkeğin himaye ve yardımına muhtaç bulunduğundan, kendini sevdirmek ve nefret ettirmemek ve istiskale maruz kalmamak için, fıtrî bir meyli var. Hem kadınların on adedden altı-yedisi ya ihtiyardır, ya çirkindir ki; ihtiyarlığını ve çirkinliğini herkese göstermek istemezler. Ya kıskançtır; kendinden daha güzellere nisbeten çirkin düşmemek veya tecavüzden ve ittihamdan korkar, taarruza maruz kalmamak ve kocası nazarında hıyanetle müttehem olmamak için, fıtraten tesettür isterler. Hattâ dikkat edilse, en ziyade kendini saklayan ihtiyarlardır. Ve on adedden ancak iki-üç tanesi bulunabilir ki; hem genç olsun, hem güzel olsun, hem kendini göstermekten sıkılmasın. Malûmdur ki; insan sevmediği ve istiskal ettiği adamların nazarından sıkılır, müteessir olur. Elbette açık-saçıklık kıyafetine giren güzel bir kadın, bakmasına hoşlandığı nâmahrem erkeklerden onda iki üçü varsa, yedi sekizinden istiskal eder. Hem tefahhuş ve tefessüh etmeyen bir güzel kadın, nazik ve seriü't-teessür olduğundan, maddeten tesiri tecrübe edilen belki semlendiren pis nazarlardan elbette sıkılır. Hattâ işitiyoruz; açık-saçıklık yeri olan Avrupa'da çok kadınlar, bu dikkat-i nazardan sıkılarak, "Bu alçaklar bizi göz hapsine alıp sıkıyorlar" diye polislere şekva ediyorlar. Demek medeniyetin ref'-i tesettürü, hilaf-ı fıtrattır. Kur'an'ın tesettür emri fıtrî olmakla beraber, o maden-i şefkat ve kıymetdar birer refika-i ebediye olabilen kadınları, tesettür ile sukuttan, zilletten ve manevî esaretten ve sefaletten kurtarıyor.
Hem kadınlarda, ecnebi erkeklere karşı fıtraten korkaklık, tahavvüf var. Tahavvüf ise, fıtraten tesettürü iktiza ediyor. Çünki sekiz dokuz dakika bir zevki cidden acılaştıracak sekiz dokuz ay ağır bir veled yükünü zahmet ile çekmekle beraber, hamisiz bir veledin terbiyesiyle sekiz dokuz sene, o sekiz dokuz dakika gayr-ı meşru zevkin belasını çekmek ihtimali var. Ve kesretle vaki olduğundan, cidden şiddetle nâmahremlerden fıtratı korkar ve cibilliyeti sakınmak ister. Ve tesettür ile nâmahremin iştihasını açmamak ve tecavüzüne meydan vermemek, zaîf hilkati emreder ve kuvvetli ihtar eder. Ve bir siperi ve kal'ası çarşafı olduğunu gösteriyor. Mesmuatıma göre: Merkez ve payitaht-ı hükûmette, çarşı içinde, gündüzde, ahalinin gözleri önünde, gayet âdi bir kundura boyacısı, dünyaca rütbeten büyük bir adamın açık bacaklı karısına bilfiil sarkıntılık etmesi, tesettür aleyhinde olanların hayâsız yüzlerine bir şamar vuruyor!..

Lem'alar
Bunu bir kadın yazarsa makul ve mantıklı olur.
Bunun böyle olmasını isteyen bir erkek yazarsa ne derse desin çok anlamlı değildir.
Said nursi toplumdan izole kapitalizm öncesi dönemde modernliği ret edip küçük bir kasabada kasaba köy insanı yaşantısına uygun fikir üretmiş.
Avrupa insanı ile ilgili tespitleri de tamamen zandır.
Avrupayı kısa süre görmüş avrupada günlük yaşantıda bulunmamış çocuksu tanımlar yapmıştır.
Nurculuğun temel sıkıntısı burada başlıyor.
Hayat değişiyor ama nurcular hala sait nursi'nin küçük dünyasından hayata bakıyorlar.
soba ile konuşan kaçık sait'in sayıklamasıdır.

yahu bu papaz kadınlardan ne anlar ki onlar için neyin "fıtri" olduğunu bilsin? imkanı olduğu halde, açık hadise muhalefet ederek ömrünce evlenmedi bu papaz.

merkel'e bir bakın... kimsenin "himayesine" ihtiyacı var gibi görünüyor mu?

kadınlar çocuk değildir. asıl şu beyinsiz yobazların himayeye, velayete ihtiyacı var.
islamı ve islam kültürünü çocuksu argümanlarla savunmak dine karşı yapılmış bir hakarettir.
selia gelmiş
doğrudur. çünkü kadınlar değerlidir. yazmış.
bunu dindarlık saikiyle yapmış.
bu basbayağı çocukluk oysaki.
giyinmek tamamen yaşadığın coğrafya ile ilgilidir.
evet arap çoğrafyasında tesettür yani örtünme fıtridir.
erkeklerde örtünür.
nemin sıfır sıcaklığın 45 derece de olduğu bir yerle
nemin yüzde 75 sıcaklığın 45 derece olduğu yerde aynı kıyafeti giyemezsin.
burada kuranı kerimde yazıyor kısmı argüman olarak gelebilir.
sadece kurana bakarsak iş çok başka yerlere ve başka yorumlara gelir.
çünkü aynı kitapta kadınların örtünmesini kısmından önce
mümin erkeklere söyle gözlerini haramdan uzak tutsunlar emri vardır.
nedense kadın konusundaki hassasiyet konu erkekler olunca açmasınlar bakmayalım yorumuna gelmiştir islam toplumunda.
bireysel olarak insanların tüm tercihlerine saygılıyım.
bu insani bir yorum.
fakat dindarlık adına ben cennete gideceğim siz cehennemliksiniz.
ben örtündüm ahlaklıyım örtünmeyenler ahlaksız moduna gelen durum insani değildir.
ötekileştirme dine zarar verir.
insanları dinden imandan uzaklaştırır.
son dönemde ateist deist artıyor diye ağlaşan dindar suçu biraz kendinde arasın.
insanlar senin yüzünden dinden imandan çıkıyor ama sen netfilx ibneliğe özendiriyor diye nefsini aklıyorsun.
Giyinmek yaşadığın coğrafya ile ilgilidir gibi bir şey okudum başlıkta. Millette şirin görüneyim derken dinden çıkmayın. Yani Allah'ın emrettiği şeye yoktur derken bir imanını sorgula.
Tesettür sadece islam dininde yoktur. Hristiyanlıkta ve yahudilikte'de vardır. Bugün bile hristiyan inancına sahip amişlerin ve bazı yahudi topluluklarının kadınları örtülüdür.
Tesettür fıtri ise afrika kabilelerinde ysda amazonlarda yaşayan kadınlar neden anadan üryan demek ki tesettür fıtri değil kültüreldir.
Torbacınızı değiştirin bişeyiniz kalmaz.

"hem kadınların on adedden altı-yedisi ya ihtiyardır, ya çirkindir ki; ihtiyarlığını ve çirkinliğini herkese göstermek istemezler."

Burda tesettüre girme nedeninin yaşlılık ve çirkinlik olduğunu mu söylüyor ben mi yanlış anladım?
--spoiler--
tesettürle alakalı bir şey yazıldığında ya da söylendiğinde şıllıklar kudurur anında. bakın bu kudurmanın dinle de çok alakası yoktur. götünü başını teşhir edip ben aranmıyorum demek hoşlarına gidiyor bu kahpelerin. kadın çocuk değildir demiş, çocuk olmaması ona yarı çıplak dolaşması özgürlüğünü vermez ki. kadın bir erkeğin himayesine ihtiyaç duymasa bile peydahladığı çocuk bir babaya ihtiyaç duyar. mart ayında önüne gelenle sikişen köpeklerden farkınız kalmamış bir de buna özgürlük diyorsunuz, iffetli hayalı bir kadınla aynı kefede görmemizi bekliyorsunuz. orospuların özgürlük anlayışı orospuluk yapmaktır ancak hiçbir orospu sizin gibi çifte standart beklemez. siz ayrı bir kahpesiniz.
--spoiler--

bakın yukarıda tesettür savunulmuş.
kahpe demiş. mart ayında sikişen köpek denmiş. mart ayında köpek değil kedi çiftleşir ama olsun.üç kere orospu son olarak kahpe ile bitirmiş yazısını.
peki neyi savunmuş bu arkadaş.
ahlaklı olmayı savunmuş.hahahahaaha.
bu arkadaşa her müslümanın tepki vermesi gerekir ama bu tip atarlı giderli lümpen namus timsali örnekler bir siyasi görüşü savunuyor denilerek ya görmezden geliniyor ya da sırtı sıvazlanıyor.
hava sıcak mübarek gün evde belli bir kalite de yazıp tartışmaya çalışıyoruz.
burada bir görüş daha var. tutarsız da olsa samimi.

--spoiler--
giyinmek yaşadığın coğrafya ile ilgilidir gibi bir şey okudum başlıkta. millette şirin görüneyim derken dinden çıkmayın. yani allah'ın emrettiği şeye yoktur derken bir imanını sorgula.
tesettür sadece islam dininde yoktur. hristiyanlıkta ve yahudilikte'de vardır. bugün bile hristiyan inancına sahip amişlerin ve bazı yahudi topluluklarının kadınları örtülüdür.
--spoiler--

allahın emrettiği şeye yoktur demiyoruz.
sadece farklı bir yerden olaya bakıyoruz.
allah köleliği ve cariyeliği yasaklamadı.
kuranda bu konu çok açık yazılıyor.
peki neden köle edinmiyoruz. neden cariyeler almıyoruz.
bakın kuranda yok diyen dinden çıkar.
bana makul bir cevap verirseniz sevinirim.
Daha önce de yazmıştım bu adamın kitabının tüm ciltleri sanki kimse anlamasın diye aşırı ağdalı bir dille yazılmış, amaç kuran tefsiri ama bunu okumak hiçbir şey katmıyor insana. Saçmalayan şizofren bir adamın kitapları hepsi.

Tesettür ile ilgili yazısı da keza bulunduğumuz çağı asla yakalayamayan zırvalıklardan ibaret betimlemelerdir. Kadın yine metalaştırılmış ve sanki erkeği günah işlemeye yönelten kadınmış gibi bir algı düzmüş ortaya. Yazık yani bunlardı okuyanlara. Fıtriymiş siktir oradan.
Evet fıtri. Zira kadın bedenini, yani insanlara güzel görünecek olan ziynetini saklamak, korumak ister. Örneğin mini etek giyip eteğinin orasını burasını rüzgardan kalkmasın diye tutmayan, frikik vermemek için uğraşan yok mu. Zaten bacaklar meydanda külot görünse ne olacak onca şey göründükten sonra.

utanma, haya duygusunun giyime tesiri budur. insanların görmesini istemediğin, utandığın bölgeleri kapatırsın. Allah'ın emrine de uyarsan o'nun emrine göre kapatman gereken tüm bölgeleri örter tesettüre girersin. Böylelikle dışarıdaki insanların kötü bakışlarından kendini muhafaza etmiş olursun. Seni sadece helalin olan insanlar görebilir. Sadece eşin ziynetlerini görür, kıskançlık doğmaz.