bilimin motoru yaktığı durumdur. bu noktadan sonra $akirt ya ateist olur ya da dü$ünmemeye çalı$ır.
şakirt veya herhangi bir sıfata tabi olmaksızın bütün insanların beyninin durduğu noktadır çünkü allahın bize lutfettiği zihnin sınır noktalarından biridir bu konu.
çok kafa yorulmaması gereken şey *zira sorduğunuz soruların cevabını alamayınca bir işe yaramıyor.
cüz-i-irade sahibinin vardığı son noktadır.
öyle olmalıdır.
zira, onu o yarattı ötekini ondan evelki yarattı gibi bir süreç düşünülür ise bunun bir başı sonu bulunamaz.
tıpkı uzayın sonsuzluğu gibi, de ki uzayın bi sonu var. peki ne ile bitiyor taş mı duvar mı ya da benzeri birşey, peki onun arkasında ne var?
fazla derine inildiğinde kaybolur insan. o yüzden sorgunun bile sınırı vardır. tanrının yaratıldığını düşünsek bile onu yaratınınd adı yine '' allah '' olur.
en baştan beri kainatın efendisi ise bu işin en başı yani başlangıç noktasının var olduğu kanısı ortaya çıkar. o zaman başlangıçtan önce ne vardı sorusu akla gelir. yani kainatı yaratmış ise kainatı yaratmadan önce ne olduğu merak konusudur. ayrıca kainatı yaratmak için ne kadar ve neden beklemiştir? kainattan önce başka kainat yaratmışmıdır? başka kainatlar da olmuşmudur?
tipik bir müslüşün tipik bir ateistin ateist olduğunu öğrendiğinde sorduğu seni kim yarattı sorusunun son noktasıdır.

müslüş - seni kim yarattı?
ateist - anam ve babam.
müslüş - onları kim yarattı?
ateist - onların ana ve babaları.
müslüş - onları kim yarattı?

bu muhabbet ateistin sabır taşının çatlama eşiğiyle doğru orantılı olarak uzar gider. yeterince sabırlı bir ateist ömrünü karşısındaki müslüşe vakfederse sonunda şöyle bir durum oluşur:

müslüş - evreni kim yarattı?
ateist - büyük patlama.
müslüş - onu kim yarattı?
ateist - ne bileyim ben! (farazi yanıt verdik, atlamayın)
müslüş - heh. işte onu allah yarattı!
ateist - pekiyi. madem öyle allah'ı kim yarattı?
müslüş - *cazzzzrt* *cızzzzrt** tövbe de!

hayır, kendi yollarından gidince bile göt olan bir topluluk bu müslüşler. lan sen "onu kim yarattı bunu kim yarattı" diye sorarken iyi de ayne şeyi biz yapınca mı kötü?

not: işbu girinin yazımı sırasında hiçbir müslüşe zarar verilmemiştir.
(bkz: allah ın yaratılmamış olması)
tanrı'nın başlangıcı olmamasıdır. tanrı'nın zamanın dışında olduğu düşünülürse, pek de anormal değildir.
görsel
(bkz: god is dead)