Her yemekten sonra yapılması gereken duadır.

Bismillahirrahmanirrahim

Ya Rabbi! Bize verdiğin bütün nimetlerden dolayı sana şükrediyoruz. Bizi Şükredenlerden eyle! Nankörlerden eyleme!

Ya Rabbi! Fayda vermeyen ilimden, korkmayan kalpten, doymayan gözden, kabul olunmayan duadan sana sığınırız,

Senden ; sıhhat afiyet ve ahlakın en güzelini dileriz, işlerimize kolaylık, kalplerimize genişlik, sofralarımıza bereket ver.

EL-FATiHA
bu sofra olsun nur, kaza bela geri dur şeklinde olanı da vardır.
her yemekten önce...

"tanrımıza hamdolsun
milletimiz varolsun"
dün katıldığım bir misafirlikte başıma gelen olay. sofradaki tek misafir olarak zaten yeterince gerginken bir anda ellerin semaya dönüp yemek duasına başlanması ile ilahi bir güç tarafından kaldırılan ellerim ve dua sonrası fatiha okumam.

tanrı deistleri korusun.
© copyright 2005 - 2026