bugün

Sitokrom c oksidaz ya da Kompleks IV enzimi, mitokondrilerde bulunan büyük bir transmembran proteindir. Dört Sitokrom c molekülünün her birinden birer elektron alarak bunları bir oksijen molekülüne transfer eder ve moleküler oksijeni iki su molekülüne çevirir. Elektron taşıma zincirinin terminal elektron alıcısıdır.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Sitokrom_c_oksidaz
Dindarlarin evrimi curuttugunu dusundugu proteindir. Lakin bu enzimin san eseri olusma olasigini 20 uzeri 100 dur. Ama bunu evrimciler tabi ki mantikli bir sekilde aciklamistir. Nasil acikladigi ogrenmek isteyenler uzun bir makale okumak durumundadir. Ben okudum ve oldukca mantikli ve makul geldim. Bahsedilen makale:

http://www.evrimteorisi.o...rimteorisi&Itemid=108
Çok ilginç bir c dir ancak bir amcam in c si değildir. Ehe.
Mitokondrion dışına çıkması durumunda kaspaz 9u aktive etmek suretiyle apoptozisi başlatır.
© copyright 2005 - 2026