bugün

bilindiği üzere sinemanın mucidleri lumiere kardeşlerdir. 1895 de le grand cafe de 33 kişinin katıldığı bir gösterimde perdeye doğru ilerleyen bir tren göstermişlerdir, bunun üzerine 33 kişide kaçmıştır. izleyiciler arasında bir kişi vardır ki kanaatimce bu şahsiyet sinemanın asıl mucididir.

Georges mieles.

mieles i çoğumuz jules verne'nin kitabından uyarlama olan 1902 yapımı aya seyahat filmiyle tanıyoruz. mieles sinemaya bir çok anlatım, yenilik ve teknik kazandırmıştır. özel efect dedigimiz günümüzü kasıp kavuran çılğınlık var ya onu mieles bulmustur ve sene 1902 bir filminde insanlar iskelete dönösür kadnılar erkeğe dönüsür. daha sonra 500 ü aşkın eserle 7. sanata hizmet eden mieles lumiere lerin şanının altında unutulup gitmistir.

bunun dısında kendileri iyi bir ilizyonist iyi bir heykeltraş iyi bir şair iyi bir göstergebilimcidir.vel hasıl kelam sağlam bir kisiliktir ve sinemaya büyük faideler sağlamıstır.

sinemanın kesfedilmesinden 6 ay sonra bir sinemacı doğmustur. georges mieles
sayın mieles grand cafede ki gösterim bittikten sonra şu sözleri sarf etmistir;

Seans biter bitmez tiyatromdaki gösterilerde kullanmak üzere Bay Lumiere'e makineyi bana satması için önerilerde bulundum. Benim için o zaman çok büyük bir rakam olan 10000 franka kadar para teklif ettim. Ama kabul etmediler.
sinemanın mucidleri lumiere biladerlerin mieles abimize yazdığı mektup ;

Uzgunum genc adam; ancak sinematografi satin almaniza izin veremeyecegim. zaten goreceksiniz ki halk, bunca para vermek istediginiz bu oyuncaktan da cok kisa surede sıkılacak, baska eglenceler aramaya baslayacak. bizim sinematografimiz da unutulmaya terk edilecek.

ne kadar da yanılmıs biladerler oysa ki sinema su anda hayatın seyredilebilirlik imkanıdır.
(bkz: sahin k)
(bkz: La Civilisation a Travers Les Ages)