bugün

bir türk sanat musikisi makamı.

(bkz: tsm)
"Klasik Türk müziğinde si perdesi ve bu perdedeki makam." *
türk müziğinde 1 komalık si perdesi uşşak gibi makamlarda kaydırılarak seslemdirilir.batılı müzisyenlerin anlam veremediği onların çıkaramadığı ses.ayrıca unutamadığım ilkokul aşkım..makamına örnek verecek olursak minür nureddin selçuk un dönülmez akşamın ufkundayız eseri iyi bir örnektir..
ney e engüzel yakışan makamdır. türk filmlerindeki mezarlık sahnelerinde arka fonda çalar.
beşlisi tam beşli olmayan, stkt aralıklarından oluşan, yeri bir koma bemol alan si perdesi dizisidir.
altıncı nesil yazar. koştursun efenim sözlükte. *
nesildaş yazar. hoş geldi.
türk müziğinde önemli bir makam.segah makamı için gerekli olan segah beşlisi (STKT) özelliği olan bir beşlidir.hüzzam beşlisine yakınlığı vardır ancak etkisi daha hafif,daha parlaktır.

Segah makamının seyrine,durak sesi civarından başlanır.segah beşlisinin sesleri kullanılarak neva perdesinde asma kalış yapılır.segah beşlisinin sesleri kullanılarak evc perdesi üzerinde bulunan hicaz dörtlüsünün seslerine geçilir.inici hallerde evc perdesi genellikle bekar yapılarak acem perdesi haline dönüşür. segah makamı seyri yapılırken muhtelif geçkiler yapılabilir.segah beşlisinin sesleride ısrarlı dolaşılır.segah beşlisinin sesleri kullanılarak,segah perdesinde,bazen yedeni olan kürdi perideside belirtilerek karar verilir.

yazıdan bi sik anlamayan arkadaşlar için http://www.youtube.com/watch?v=WgXtr14ppos&feature=related
(bkz: dönülmez akşamın ufkundayız)
(bkz: hadi git)

tsm de bir makam.
bir müzisyenin kızına verebileceği en güzel isimlerden biri.
akşam ezanının makamıdır.