bugün

amerika' nın yardımıyla daha doğrusu; güneydoğu asya devletlerini sovyet rusya etkisinden kurtarmak için kurulan teşkilattır. 8 eylül 1954' te kurulan teşkilata amerika, yeni zelanda, avustralya, filipinler, tayland ve pakistan katılmıştır. böylece amerika kendi lehine rusya' nın müttefiki olan çin' in etrafında da bir çember oluşturmuştu.
Güneydoğu Asya Antlaşması Teşkilatı anlamına gelir.
Kuruluş amacı; Üye ülkelerin, Asya toprakları ile Güney Batı Pasifik bölgesinde ingiltere'nin Singapore'deki deniz üssünün de aralarında bulunduğu bölgeyi savunmak idi.
Katılan ülkeler: Amerika ingiltere ve Fransa ile Uzak Doğu ülkelerinden Yeni Zelanda, Avustralya, Filipinler, Tayland ile Pakistan.

https://www.facebook.com/...%B1m-yeri/116679998441642
kore savaşı sonrasında kurulmuştur.
Kuzeydeki Nato ve ortadaki cento'nun güney ayağı.
© copyright 2005 - 2026