bugün
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- vatandaşlık farkı alan otel24
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- icardi190525
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız19
- anın görüntüsü14
- icardi1905 silik olsun kampanyası19
- şehirler arası aşk yaşamak9
- hamas bir terör örgütüdür14
- true'nin porno arşivi kaç gb8
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- sözlük kızından gelin olmaz21
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- futbolcu ismiyle nick almak12
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- artificialintelligence9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız10
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım16
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
Tanım; faslın en son çalınan sözsüz parçası.
dimitrie cantemir'den tutun da, kemani tatyos efendi'ye kadar bir çok bestekârın güzel eserleri mevcut.
jordi savall'ın cantemir'in bestelerini tekrar yorumladığı, 2009 yılında 'dünya müzik' etiketi ile türkiye'de yayımlanan albümünde, cantemir'in hüseynî makâmında saz semaisini harika yorumlamış. Bu arada, laf açılmışken, epey meşhur bir hikaye vardır, bilirsiniz. beethoven, görmeyen bir kızcağız için moonlight sonata adlı eseri bestelemiş derler, epey etkileyici bir hikâyedir gerçekten. bunun bir diğer örneği ise, bu bahsettiğim, cantemir'in hüseynî makâmında saz semaisidir. gözlerinizi kapatıp, eserin o büyülü dünyasına bıraktığınız vakit kendinizi, dönemin istanbul'unda bir geziye çıkarır sizi cantemir. Bu bestenin, benim için bu denli önemli olmasının asıl sebebi budur.
Cantemir'in saz semaisi: https://youtu.be/97Uv--K9mdE
bir diğer saz semaisi ise, yine hüseynî makâmında, bestekârı ise kemani tatyos efendi. Söz konusu tatyos efendi olduğunda, herhalde günümüze daha yakın bir bestekâr olduğu için, yorumlar da fazlalaşıyor. en çok begendigim bir kaç yorumu alta bırakıyorum.
udi hrant yorumu: https://youtu.be/QM1mypSbbvk
tanburi cemil bey yorumu: https://youtu.be/V6nAxF7qyxY
lavtacı andon efendi'nin de bir saz semaisi vardır. Hüseynî makâmındadır. Epey farklı yorumları mevcuttur.
Mavromanolakis yorumu: https://youtu.be/JmXbqjyKaRg
Ara dinkjian yorumu: https://youtu.be/icP8dZU0Ke0
Bir diğer benim için epey önemli saz semai, tanburi cemil bey'e aittir. hepiniz bilirsiniz; çeçen kızı.
dimitrie cantemir'den tutun da, kemani tatyos efendi'ye kadar bir çok bestekârın güzel eserleri mevcut.
jordi savall'ın cantemir'in bestelerini tekrar yorumladığı, 2009 yılında 'dünya müzik' etiketi ile türkiye'de yayımlanan albümünde, cantemir'in hüseynî makâmında saz semaisini harika yorumlamış. Bu arada, laf açılmışken, epey meşhur bir hikaye vardır, bilirsiniz. beethoven, görmeyen bir kızcağız için moonlight sonata adlı eseri bestelemiş derler, epey etkileyici bir hikâyedir gerçekten. bunun bir diğer örneği ise, bu bahsettiğim, cantemir'in hüseynî makâmında saz semaisidir. gözlerinizi kapatıp, eserin o büyülü dünyasına bıraktığınız vakit kendinizi, dönemin istanbul'unda bir geziye çıkarır sizi cantemir. Bu bestenin, benim için bu denli önemli olmasının asıl sebebi budur.
Cantemir'in saz semaisi: https://youtu.be/97Uv--K9mdE
bir diğer saz semaisi ise, yine hüseynî makâmında, bestekârı ise kemani tatyos efendi. Söz konusu tatyos efendi olduğunda, herhalde günümüze daha yakın bir bestekâr olduğu için, yorumlar da fazlalaşıyor. en çok begendigim bir kaç yorumu alta bırakıyorum.
udi hrant yorumu: https://youtu.be/QM1mypSbbvk
tanburi cemil bey yorumu: https://youtu.be/V6nAxF7qyxY
lavtacı andon efendi'nin de bir saz semaisi vardır. Hüseynî makâmındadır. Epey farklı yorumları mevcuttur.
Mavromanolakis yorumu: https://youtu.be/JmXbqjyKaRg
Ara dinkjian yorumu: https://youtu.be/icP8dZU0Ke0
Bir diğer benim için epey önemli saz semai, tanburi cemil bey'e aittir. hepiniz bilirsiniz; çeçen kızı.
türk müziğinde saz için bestelenmiş sözsüz formlardan biri.
genellikle dört hane ve bir teslim kısmından oluşur.
bu hanelerden bir tanesi teslim ile aynı makamda iken diğer üç hane farklı makamlarda bestelenir.
peşrevden farklı olarak daha küçük usullerde olur ve fasılların sonunda kapanış eseri olarak çalınır.
nihavent saz semaisinin bestecilerinden ünlü bir tanesi
neyzen tevfik'tir
genellikle dört hane ve bir teslim kısmından oluşur.
bu hanelerden bir tanesi teslim ile aynı makamda iken diğer üç hane farklı makamlarda bestelenir.
peşrevden farklı olarak daha küçük usullerde olur ve fasılların sonunda kapanış eseri olarak çalınır.
nihavent saz semaisinin bestecilerinden ünlü bir tanesi
neyzen tevfik'tir
4 haneden oluşur.hanelere geçerken teslim adı verilen kısım çalınır.fasılların sonunda olur.kulağa çok hoş gelene sözsüz bestedir.
(bkz: kurdilihicazkar saz semasi)
(bkz: hicaz saz semaisi)
(bkz: kurdilihicazkar saz semasi)
(bkz: hicaz saz semaisi)
birisi teslim olmak üzere 4 haneden oluşan saz eseri. 2. hane teslimdir ve her hane çalındıktan sonra teslim bir daha çalınır.
Klasik Türk müziğinde faslın en son çalınan sözsüz parçası. (bkz: mahur saz semaisi)
güncel Önemli Başlıklar