bugün

O insanımsılar müslüman olmadıkları gibi herhangi bir dine de mensup değillerdir zira hiçbir din böyle iğrenç bir durumu hoşgörüyle karşılamaz ya da hiçbir ' inanan ' bu tarz bir iğrençlik yapmaz. o nedenle bu insanımsılara, müslüman, hıristiyani, yahudi vs. diyemeyiz. hatta insan de diyemeyiz. o yüzden işte ' insanımsı '.
2 tane saftrik resimle, milyarlarca müslüman alemini karalamaya çalışan ateist şeysi. ateistlere bi şey dediğimiz yok. bi insan ateist olabilir. ancak bunun tedavisi var. tedavi olur iyileşir. bunda bir şey yok. sağlık bu.
evet evet genellemenin dibine vurmuşuz. bütün müslümanlar böyledir hatta. hatta bayan müslümanlar da böyledir. aa çok ayıp!
(bkz: kuzenim yazmış)
yapan varsa müslüman değildir...

o değil de adam facebook dan örnekler göstermiş. güya adamların paylaştığı şeylerle vs örneklemiş... gülüyorum.

sanki bunu yapmak çok zor adını değiştirip herkes yapabilir. sonra vay efendim müslüman.

komiksiniz vesselam.
515135'deki kız 9 yaşından daha büyük.
üç tane şerefsizin yaptığını tüm müslümanlara genellemek de en az yapılan olay kadar ahlaksızcadır.
Deli sacmasi düşüncedir.

O degilde az yaratici olun bari karalama yapacaksiniz, 3 yasinda cocugun bile inanmiyacagi seyleri laf diye konusup dusunce diye beyninize sokuyosunuz lan.

Harbi o capsler ne la, ciddi ciddi beyniniz var mi diye dusunmeye basliyorum artik.
mal ateist sölemidir. (bkz: bu dahil tüm genellemeler yanlıştır)
(bkz: iftira)

"müslümanlar" şeklinde genelleme yaparak müslümanları topluca karalamaya çalışan müstehcen ve hakaretamiz bir ifade.
olmayan hadisedir. ayrıca buna yazan müslüman değilmiş. müslüman olsaydı "bazı erkeklerin, abazaların" falan şeklinde tabir kullanması lazım gelirdi. ama müslüman demiş, kendini kayırmış küçük beyinsiz aklıyla. hani "müslümanlar yapıyor he, ben değil. benim sadece nüfus cüzdanımda yazar. oda atadan deden işte. yoksa benlik bir şey yok." yazık bile değil size. çöp sizden daha değerli. hiç olmazsa türüne göre geri dönüşüme falan uğruyor. çöp kadar olun lan bari.
(bkz: oğlum git bi beynini yıka gel hadi)
genelleme yapmayi marifet goren bir yazarin iftirasidir. birkac azgini ele alip da butun muslumanlar hakkinda kotu zanda bulunmak vicdansizliktir.hem ben bunlarin montaj olmadigini nerden bilecegim? milleti kandirip ortaligi velveleye vermeyin,azicik insan olun.
genelleme yapıp tüm müslümanlara bok atan gerizekalı ateist zırvası.
başlığın doğrusu için:

(bkz: hayvanların 9 yaşındaki kızlara askıntı olması)
boktan hadis kitaplarına bakarsak...
bu yüzden, kur'an tek kaynaktır.
sünnettir.
sünnettir.
3-5 tane itin yaptığını bütüne yaymaya çalışan art niyetli tespitidir.
sünnettir.
nisa (4) - 6. ayet

yetimleri, evlenme çağına gelene kadar deneyin; onlarda olgunlaşma görürseniz mallarını kendilerine verin; büyüyecekler de geri alacaklar diye onları israf ederek ve tez elden yemeyin. zengin olan, iffetli olmağa çalışsın, yoksul olan uygun bir şekilde yesin. mallarını kendilerine verdiğiniz zaman, yanlarında şahid bulundurun. hesap sormak için allah yeter.

bakara (2) - 187. ayetten bir kısım

"...onlar sizin için, siz de onlar için birer elbisesiniz..."

kuranda tarafların evlenebilmeleri için, yeteri olgunluğa erişmiş olmaları şartı aranır. bu nedenle evlilik için herhangi bir yaş özellikle belirtilmez. olgunluk denen olgu, rüşt dediğimiz ve medeni kanuna göre medeni hakları kullanma ehliyetinden bile daha kapsamlıdır.

işte yukarida; yetimlerin evlenme çağindan önce mallarinin iadesi için bile olgunluk araniyorsa; bundan daha önemli bir kurum olan evlilik müessesi için de olgunluk şarttir. (nisa suresi 6. ayet)

bu nedenle; evlenecek taraflar; birbirini kollayacak, koruyacak, elbise gibi örtecek olgunlukta olmalidir.
(bakara 187.ayet)

bilindiği üzere, insanların kendilerini belli yükümlerin altına sokabilmeleri için, belli bir akıl yürütme becerisine sahip olması gerekir. işte buna rüşt, bunu yapabilecek kimseyede reşit denmektedir.

ülkelerde genellikle rüşt için kabul edilen yasal yaş 18 dir. bizde rüşt yaşını 18 kabul edelim.

bu durumda reşit olmayan, yani 18 yaşın altındaki birey kendini hukuken yüküm altına sokacak anlaşmalara taraf olamaz.

18 yaşın altındakiler anlaşma yapmışlarsa bu anlaşmalar hukuken geçersiz kabul edilir.

işte reşit olmayanların bu durumundan daha farklı olarak kuranda olgunluk dönemi esas alınır.

olgunluk, reşitliğe göre daha geniş kapsamlı olarak, anlaşma yapmanın ötesinde; anlaşmanın sonuçlarının sorumluluğunu da akıl edebilme, üstlenebilme durumudur.

dolayısıyla reşit olan bir kimse anlaşma yaparsa insan yapımı hukuk onun başka sonuçları ile ilgilenmez, anlaşmaya uymasını ve sonuçlarına katlanmasını ister.

halbuki kuran, olgunlukla; tarafların anlaşma yapmadan önce onun sonuçları içinde hazırlıklı olup olmadığını araştırır.

örneğin evlilik konusunda tarafların evlilik anlaşmasını yerine getirebilecek kabiliyette olup olmadığına bakar. tarafların evliliğin ne olduğunu bilip bilmediklerini, ailede kişiye düşen görevleri yapıp yapamayacağına, sorumluluklarını yeteri kadar yerine getirip getiremeyeceğine bakar.

kuranda evlilik, bazı aklı kıtların sandığı ve pratikte cahilce yada istismar edilerek uygulanan sadece imam nikahı ile olmaz.

islam da evlilik, islami yönetim tarafından kayıt altına alınarak, resmileştirilir ve ilan edilir.

şu anda uygulanan resmi nikahlardan tek farkla ayrılır. resmi nikahtaki işlemler islamda da olacaktır ve buna ilave olarak evlenen kadının korunması amacıyla boşanma halinde kendi ayakları üstünde durabilmesi için ayrıca mehir adı altında erkeği maddi yüküm altına sokan bir anlaşmada yapacaklardır.

bu nedenle de bırakalım 1 yaş gibi ileri sapıklık uygulamalarını, 9-10 yaşlarındaki çocukların dahi evliliğin ne olup olmadığını bilmediklerini "olgunluk" kavramı ile ölçmek mümkündür.

"olgunluk" kavramı gereği taraflar evlenmeden önce, kendilerinin bu konuda serbest isteklerinin olup olmadığına bakıldıktan sonra, evliliği, aileyi, olursa çocukların bakım, eğitim vb. sorumluluklarını üstelenebilecek olup olmadıkları incelenir.

evlilik için başvurulan kurum bunları araştırıp, kanaat getirir. ancak bu şartlarda evlilik olabilir.

kuranda insan yapımı medeni kanunlarınki gibi reşitlik kabul edilmez, her bakımdan olgunluk anlamındaki reşitlik kabul edilir.

çünkü insan yapımı kanunlarda reşitlik yukarıda anlattığım gibi daha dar kapsamlıdır. evlilik için yeterli şart değildir. kuranda evlilik için yaş da belirtilmez. çünkü coğrafik ve sosyal şartlar gereği olgunluk dönemleri bölgesel farklar gösterebilir. bu yaş belirlemenin sakıncalarını kısaca örneklemeye çalışalım.

1- örneğin evlilik yaşı için asgari 18 yaşın belirlendiğini varsayalım.

bu durumda; insanlar 18 yaşını bitirmeden evlenemeyeceklerdi. halbuki, bu olgunluğa bir iki sene önce ulaşabilenler olacaktır. bu durumda bunların evliliği geciktirilecek ve yanlış gelişmelere neden olunabilecektir. örneğin, birbirine aşık olduğunu söyleyen kişiler, kaçak evlilikler yaşayabileceklerdir. gerçekten 16-17 de olgunluğa erişmişse ve evlenmek isterlerse taraflar neden engellensenki?

günümüzde, batı ülkelerindeki cinsel birliktelik yaşının düştüğü seviyeleri söylemek bile istemiyorum.

ama, bizim ülkemiz gibi ülkelerde; ortaokul öğrencilerinin bile ilişkiye girebildikleri görülürse, bazı kimselerişn bu yaşlarda cinsel olgunluğa erdikleri kabul edilebilir.

ama evlilik için bu yeterli değildir. evlilik ve sorumluluğu konusunda da olgunluğa erişen ve ailenin geçimi için gerekli olan maddi kaynağında olması halinde bunların evlenebilmesi istisnada olsa olabilmelidir. aksi halde 18 yaşın bitimi gibi geciktirmenin nelere mal olabileceği iyi hesaplanmalıdır.

2- örneğin evlilik için 16 yaşın bitimi tespit edilmiş olsun. bu defada, insanlar bunu istismar edebilecek, 16 yaşına giren herkesin diğer şartlarına bakılmadan evlenmesine göz yumulacaktı. nasıl olsa ellerinde bu imkanı veren bir yaş belirlemesi olacaktı ve kendilerine bunu hak görebileceklerdi.

işte insan yapımı kanunlarda belirlenen yaş tespitlerinin sakıncaları bunlarken, islamın belirlediği "olgunluk kriteri" evliliği problem yaratmadan sağlayabilmektedir.

kuranda evlilik bu şekilde düzenlenir. aksi hurafeler deli saçması, sapık, yobaz isteklerinin karşılanması amaçlı yazılardır. islamdan değildir.

kuranda, küçük kızların evlenemeyeceğini, yine boşanmayı düzenleyen talak suresi 4. ayetinden de tespit edebiliriz. her ne kadar talak 4. ayeti ile boşanmadan bahsedilsede, boşanma ile ilgili hükümlerden evliliğin ipucunu da bulabilmekteyiz.

kaynak: http://www.hanifler.com/a...ive/index.php?t-2862.html
belki de müslüman olmadıkları içindir.
Gerçek müslümanlık bu değil derler şimdi gelip.
Bunlar hep sünnet dimi. Peygamberim yaptığını yapmak sünnetti sanırım. Feyz aldıkları kişi yapmış onlar da eksik kalmasın tabi ufacık kızlara başörtüsü taksınlar evlendirsinler yaşlı başlı amcalar görünce tahrik olsun.
bu yetkili abi gerçektir diyor. hadi bu rol yapsın kamera arkasında konferansı izleyenler, sırtındaki derneğin reklamları ne yapacağız?

https://www.youtube.com/watch?v=y7IO81l5noc

hatta yapılamıyorsa sebebi batı özenişiymiş.
Niye kardeş bacına hallenen müslüman mı var? Diye sorduran konudur.