bugün

nasıl orhan gencebay'ın batsın bu dünya'sı bir klasikse, hiç su götürmeyen bir gerçektir ki bu şarkı da ferdi tayfur' un klasiğidir. arabesktir, tamam, kabuldur ama bu şarkıda acaip bir büyü vardır; kim nederse desin. düşünün bir alemdesiniz, ya da bizim sözlüğün bir zirvesinde bu şarkı ayar verir derecede coşturur insanı. sözlere de dikkat etmek gerekir hani. şarkının ritmi de ayrı bir alemdir. '..........gideyim bu diyardan' kısmından sonra bir hızlanır pir hızlanır; tüm sözlükçülere gelsin o halde bu şarkı ve 2007'ye girerken dinleyin; hop oturup hop kalkın...
sözler de budur:

merak etme sen

bakışların bana biraz cesaret versin
korkuyorum sana aşktan söz etmeye ben
bir sevdiğin varsa ne olur söyle
gideyim bu diyardan merak etme sen

toprak olur taş olurum
yolunda yoldaş olurum
istersen gardaş olurum
merak etme sen

her baharım hazan olsa
kara bağrım alev alsa
gurbet bana mezar olsa
merak etme sen

aşkın yürek dağlar imiş
gariplerde sever imiş
kara gözlerine yaşlar dolmuş
hadi sil sen üzülme merak etme sen

not: 'ona gönderin bu şarkıyı' *
sadece sözlere baktığınızda insanı hüzünlendirebilen bir şarkı olduğu tahminine ulaşılabilir ama söyleyen ferdi tayfur olduğu için belki de, özellikle müzik hızlandıktan sonra, gayet neşeli, eğlenceli bi şarkı olup çıkıyor her nasılsa.*
http://www.youtube.com/watch?v=gATZXxBmiEs
muthis bir yorumu icin;

http://www.youtube.com/watch?v=Ui72qTw2T5c
bir konuda tedirgin olan birini sakinleştirmek amaçlı kullanılan cümle.
bugün dilimden düşmeyip şuan da dinlediğim şarkıdır. ayrıca sahte kabadayı filminde hüsnü * nin hüsniye* ye söylediği şarkıdır.

aklıma çekyat satıcısının sloganını getirmiş şarkıdır. şöyle açarsın yatak olur, şöyle kaparsın koltuk olur, toprak olur, taş olur, yoluna gardaş olur.
arabesk fantezi müzik tarzının en önemli şarkılarından birisi olan, insanları farklı yerlere sürükleyen ve asla eskimeyecek muhteşem ferdi baba şarkısı.
değeri anlaşılamamış bir eser. bak misal, yıl olmuş 2012 bu toplumda her güne bir kadın cinayeti düşüyor. cinayetleri işleyenlerin çok çok fazlası da, o kadınların hayatlarına eş, sevgili, koca, nişanlı sıfatlarından biri ile girmiş, yenilmeyi açıkça hak eden ruh hastası erkekler. eylemleri; "kız ben seni vurmaz mıyam" öküzlemesini tekrar dillendirmekten ibaret.

oysa bir adam, 70'lerdeki gençlik haliyle o zaman için babyface suratıyla bir adam, o dönemin popüler müziği olan arabesk'ine uzun havadan esintiler de katarak, sevdiğine sevgisini anlatırken; toprak olmayı, taş olmayı, yolunda yoldaş olmayı, ve hatta isterse kardeş olmayı teklif etmekteydi. sevgisiyle, sevgilisine verdiği değer ile, kendini ikinci plana atmaya hazır, sevdiğinin mutluluğu için bedel ödemeye hazır, türlü fedakarlıktan kaçmayacağını haykırıyordu. sevgi neydi? sevgi emekti. bu şarkı, bu güzelim alıntıdaki emeğin en ağır haline bile evet diyebileceğini anlatan adamın sevdasını anlatıyor. gerçekten çok değerli, çok özel. birçoğumuz unutsak da bu şarkının bu büyüsünü, ben unutulmaması için elimden geleni yapacağım. "aman işte ferdi tayfur" diyenleri ciddiye almayacağım, "arabesk devrinin bir geyiği" diyenlere tekrar tekrar anlatmaktan geri durmayacağım. sevdiği uğruna taş olmayı göze alabilenlerin sevdasını anlatacağım. bu ulvi sevda karşısında bir kere daha saygı duruşunda durabilmek için;

http://www.youtube.com/watch?v=PLifBlFzGTE
türk müzik tarihinin efsaneleri arasında yer alan şarkı. daha önceki arkadaşın dediği gibi gardaş olmayı bile göze alan bir aşkı anlatır.
Ayrıca kemal sunal'ın da en sevdiği şarkılardan biri olduğunu düşünüyorum. şöyle ki bir filminde:

http://www.youtube.com/watch?v=qox9_kqHBDc

ve başka bir filminde Türk sinemasının en samimi, en romantik sahnelerinden birine de eşlik eder bu şarkı :

http://www.youtube.com/watch?v=mqDJeU6WG70&feature=related
toprak olur, taş olurum
Yoluna yoldaş olurum
istersen gardaş olurum
Ama uyarıyım ayyaş olurum
istersen sondaj olurum
Merak etme sen
Merak etme sen..
gelmiş geçmiş duygu yoğunluğu en yüksek yerli şarkı. müzik, yorum, söz toplamında veya bireşiminde yanına bile yaklaşabilen bir arabesk parça henüz yapılamadı.hiçbir şarkı yüksek voltajdaki duyguları bu kadar üzerinizde yaşatamaz, ayrıca korkunç bir samimiliktedir.önce saz eşliğinde başlayan müthiş bir müzik vardır, (bkz: ferdi tayfur) yorumu ile işi iyice katmerlendirir ve sözlerin anlamı da durumu iyice içler acısı hale getirir.sonundaki şiiri de olabilecek en iç dağlayıcı tonda okur ferdi tayfur.insana üst üste sekiz sigara içirtebilir.youtube'daki bir yorumda yazdığı gibi, tekeli zengin edebilir.ferdi tayfur'un eserleri orhan gencebay gibi insana mesafeli değildir. çok saf, çok samimi, çok acıdır. eğer çok acı çektiğiniz için farklı bir organınız oluşmuşsa oradan yakalayıverir.

http://www.youtube.com/watch?v=AFA9YiO6QzQ
http://www.youtube.com/watch?v=652tLNeS9Dk