bugün

tevellüd: 1929
frankfurt okulu'nun yaşayan tek temsilcisi; okulun diğer mütefekkirleri gibi zor okunur. 'öteki olmak ötekiyle yaşamak', 'ideoloji olarak teknik ve bilim' gibi birçok kitabı dilimize çevrilmiştir.
Alman sosyolog ve filozof. Burjuva toplumunun bir kategorisi olarak kamuoyunun yeniden oluşumunu ele aldı ve bunun gelişmiş kapitalist ülkelerde uğradığı değişiklikleri gösterdi. özellikle, gelişmiş kapitalizmde, ekonomik krizlerin yerini siyasal krizlere bırakıp bırakmadığını inceledi.
(bkz: iletişimsel evren kuramı)
(bkz: theory of communacative action)
iletişim kavramıyla ilgili kitabı 20.yy'ın Das Kapitali olarak kabul edilen Alman düşünce adamı.
(bkz: kamusal alan)
habermas frankfurt okulu'nun yaşayan son temsilcisi değildir. belki en popüleridir lakin axel honneth, alfred schmidt gibi isimler de halen hayattadır.
eleştirel kuramcılara göre bilgilerimizin ve ortak insani yönlerimizin kaynağı hepimizin akılcı varlıklar olmamızdır. hegel'in "gerçek olan akılcıdır." şeklinde dile getirdiği bu temel üzerinden akılcı bir toplum modeli çıkarmak mümkündür. habermas'ın çalışmalarında ise farklı bir model görülür. habermas, bizim akılcı niteliklere sahip olmamızdan değil, hepimizin bir dil kullanıyor olmamızdan yola çıkar. onun ütopyası; herkesin bilgilere eşit olarak sahip olabileceği, kamusal tartışmalara katılabileceği ideal konuşma durumudur. habermas; sistematik bir toplum kuramı oluşturma arzusu taşıması ve araçsal düşünceye verdiği önemle ilk kuşak eleştirel kuramcılardan ayrılır.
18 Haziran 1929 Düsseldorf doğumlu Alman filozof, sosyolog ve siyaset bilimcidir...
(bkz: frankurt okulu)
bugün kamusal alan diye birşey üzerine tartışıyorsak bu habermasın bu teori üzerine kurduğu sağlam argumanlar sonucudur.
habermas batının humanist birikiminin tek kaynağının hristiyanlık olduğunu kabul eden laik bir düşünür olduğu gibi iletişimsel eylem kuramı adlı eserinde ekonomik ve yönetimsel akılın kitlelere tek yönlü bir modernleşme dayattığını taa o günlerden görmüştür.
ideoloji, pratik, teori üzerine yazılar yazmış ve bunların felsefi, tarihsel düzlemleri üzerinden ele almış yazar. bir açıdan çağdaş post marksizm'in temsilcilerinden, en azından geleneksel olanla çelişik olan kuramcı.
iletişim tarihi dersinde hakkında gelen sorularla hocamızı bizde intikam alma şerefine nail eden üstad kişilik şahsiyet... vs.
iletişim eylem kuramı adlı kitabın yazarı alman düşünür.1962 yılında yayımladığı ilk çalışması Kamusal Alanın Yapısal Dönüşümü, devlet ile toplum arasında hiç değilse belli bir süreliğine arabulucu olacağı düşüncesiyle önerilmiş burjuva kamusal alanının izlerini sürmektedir.
Frankfurt ekolünün önde gelen filozoflarından. Çok konuşup az üreten çağdaşlarının aksine ağırlığınca yazılı eser ortaya koymuş düşünür. (bkz: kamusal alan)
(bkz: kamusallığın yapısal dönüşümü) isimli eseri (bkz: kamusal alan) konusuna ilişkin başucu çalışmalardan biridir.
kabalcı yayınlarından çıkan (bkz: sosyal bilimlerin mantığı üzerine) isimli çalışmasında pozitivizm, yorumbilgisi, işlevselcilik ve bilgi kuramına ilişkin tartışmalara yer verilmiştir.
http://www.odatv.com/n.ph...bermasa-sorduk-0508121200
“halk, halkın afyonudur” diyen adam.
demokrasinin acmazi olarak tanimlanabilecek, "temel hak ve ozgurlukler" ile "halk egemenligi" arasindaki tansiyonu aslinda herkesin dusunebilecegi cok temel ve basit bir aracla cozebilmis, bu baglamda kendisine dahi bile diyebilecegim dusunur.
Meşhur iletişimsel eylem kuramını ortaya atan ve frankfurt okulunun son temsilcilerinden olan alman filozof. Habermas rasyonalite ve hakikat konusunda günümüzde etkisini hissettiren fikirlerin sahibidir. Ona göre hakikat, bir tartışma sonucudur. -dikkat etmek gerek ki- bu hakikat pratiktir ve katiyen veri değildir.

Monde de l'e education'da ifade ettiği bir cümle, onun ne kada çetin bir ortamdan çıktığının kanıtıdır: benim entelektüel gelişimim yaşamım boyunca heidegger ya da carl schmitt gibi figürlerle karşı karşıua gelme durumum göz önünde bulundurulmadan pek açıklanamaz.
1929 doğumludur.