bugün
- icardi190527
- hamas bir terör örgütüdür15
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- vatandaşlık farkı alan otel24
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- futbolcu ismiyle nick almak12
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız19
- anın görüntüsü13
- icardi1905 silik olsun kampanyası19
- şehirler arası aşk yaşamak9
- true'nin porno arşivi kaç gb8
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- sözlük kızından gelin olmaz21
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- artificialintelligence9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım13
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı23
2,5 saatlik johannes passion ´un 2,5 saatlik bir "maraton" dan sonra gelen sondan bir önceki koro parçasıdır.
"ruhe wohl, bringt mich auch zur ruhe - rahat uyu ;bana da huzur getir" sözleriyle başlayan koro partisini içeren harikulade bir bitiş parçasıdır. insanın kafasına kazınır, ve bir tür "takıntı" haline gelir. müzik tarihindeki en güzel temalardan birisine sahiptir . o kadar yumuşak ve o kadar güzeldir ki, herhangi bir başka müzik parçasına geçiş yapmak hemen hemen imkansız hale gelir.
zaten johannes passion baştan - ilk giriş korosu zaten bir anormaldir- sonraki bir dolu aryalar, resitatiflerle zirvedeki bir sanat eseridir (gerçi bu sözlükte bahsettiğim bütün bach eserleri için zirve olduklarını söyledim, ama johannespassion (nam-ı değer st.john passion) u da o parçaların içine katmazsam gerçekten haksızlık yapmış olurum).
hadi schlusschor u biraz analiz edelim ; bach eseri do minör tonunda yazmıştır. koro girmeden önce insanları yerlerine mıhlayan o temayı orkestra öncelikle seslendirecektir. bu ana tema koro partilerinin hiçbirisinde bize duyurulduğu gibi gelmeyecektir. soprano "sol" den "ruht wohl!!-rahat uyu" diye bir girer...tabii alt,tenor ve basla birlikte. yalnız girişten hemen sonra hepsinin yolları ayrılacak, "gruptan" ilk kopan da tenor olacaktır. diğer bütün bach eserlerinde olduğu gibi koro´n un söylediklerini anlamak mü+mkün değildir, çünkü soprano tenor alto ve bas sesleri aynı anda başka başka replikler konuşurlar, mesela ortalarda bir yerde soprano "ruht" derken tenor "bringt" der. eserin majör tonlara modulasyon yaptığı bir kısımda sıkıştılmış polifonik elementler kullanılmıştır.
ama o ana tema yok mu...bach işte...ancak o kadar güzel olur yani.
ilgilenen için youtube dan bir de link buldum. dinleyiniz
http://www.youtube.com/wa...kkpjc&feature=related
"ruhe wohl, bringt mich auch zur ruhe - rahat uyu ;bana da huzur getir" sözleriyle başlayan koro partisini içeren harikulade bir bitiş parçasıdır. insanın kafasına kazınır, ve bir tür "takıntı" haline gelir. müzik tarihindeki en güzel temalardan birisine sahiptir . o kadar yumuşak ve o kadar güzeldir ki, herhangi bir başka müzik parçasına geçiş yapmak hemen hemen imkansız hale gelir.
zaten johannes passion baştan - ilk giriş korosu zaten bir anormaldir- sonraki bir dolu aryalar, resitatiflerle zirvedeki bir sanat eseridir (gerçi bu sözlükte bahsettiğim bütün bach eserleri için zirve olduklarını söyledim, ama johannespassion (nam-ı değer st.john passion) u da o parçaların içine katmazsam gerçekten haksızlık yapmış olurum).
hadi schlusschor u biraz analiz edelim ; bach eseri do minör tonunda yazmıştır. koro girmeden önce insanları yerlerine mıhlayan o temayı orkestra öncelikle seslendirecektir. bu ana tema koro partilerinin hiçbirisinde bize duyurulduğu gibi gelmeyecektir. soprano "sol" den "ruht wohl!!-rahat uyu" diye bir girer...tabii alt,tenor ve basla birlikte. yalnız girişten hemen sonra hepsinin yolları ayrılacak, "gruptan" ilk kopan da tenor olacaktır. diğer bütün bach eserlerinde olduğu gibi koro´n un söylediklerini anlamak mü+mkün değildir, çünkü soprano tenor alto ve bas sesleri aynı anda başka başka replikler konuşurlar, mesela ortalarda bir yerde soprano "ruht" derken tenor "bringt" der. eserin majör tonlara modulasyon yaptığı bir kısımda sıkıştılmış polifonik elementler kullanılmıştır.
ama o ana tema yok mu...bach işte...ancak o kadar güzel olur yani.
ilgilenen için youtube dan bir de link buldum. dinleyiniz
http://www.youtube.com/wa...kkpjc&feature=related
güncel Önemli Başlıklar