bugün

eski bir demiryolu işçisi olan babamı çok sinirlendirecek olan söz. hatta 'baba bir yahudi böyle böyle diyo' desem hiç hoşlanmaz bundan. değil diyene bana bile kötü şeyler yapabilir.
karl marx denen salağın bir sözüdür. ciddiye alınmamalıdır.
her zaman sevmişimdir bu sözü. ancak biraz ağır. bir insanın sevdiği bir vatanı olmalı, ama o vatan insanları başlarına karşı ırkçılık yapmayp hiçbir devlette ekonomik çıkar işine girmemeli. ama bu olur mu olmaz! buna işçiler yani emek gücü öncülük edecek.
marx marksizm açısından ele alındığında en ilkel marksisttir teorik olarak.. ham olarak yazdıkları dünya tarihini değiştirmiş fakat ekleme yapılması şart olmuştur. eklemeyi yapan lenin' dir. o yüzden marksist leninst diye tu kaka edilirler hatta. işçilerin vatanı yoktur söylemi emperyalizm gerçeği gözetilmeden söylenmiştir o yüzden kendi başına birşey ifade etmiyor gibi görünür. vatansızlık kavramını, lenin'in emperyalizm teorisi ile harmanladığınız da ortaya şu çıkar; işçilerin bir vatanı vardır emperyalizmden kurtarılması gereken, sonrasında sosyalist bir dünya yaratmak o dünyada komünizme yol almaktır..
lev troçki'den "üstat" diye bahseden samanyoluhaber takipçisinin sözlüğün çeşitli yerlerine copy-paste etmekle mesaisini harcadığı söz öbeğinin özeti.
"Cehalet, ayrıcalıklı sınıfın ustaca kullandığı bir silahtır". Acaba kim demiş?
işçilere hakarettir.
bunu diyenin aklı yoktur.
Sorun ulusal sınırları yok saymak değil, ulusal sınırlara itaat etmemektir. Bugün bu söylemin ısrarla (ve öncelikle çeşitli alıntılarla) aksini ispat etmeye çalışanlar sürekli oılarak sözün devamını gösterip özünün niteliğini değiştirdiğini sandıkları için kendi yanılsamaları içinde sevinç çığlıkları atmaktan kendilerini alıkoyamazlar.Oysa ki; ne Marks, ne Lenin, ne Troçki, ne Rosa ve diğer sosyalist devrimciler bütün bunu iki cümleyle alıntı yaparak geçiştirilecek bir düzeyde ortaya koymamıştır.

Troçki açık açık seslenmektedir ki; 'Bir devrim ulusal arenada başlar ve uluslararası arenada devam etmek zorundadır'

Ve Lenin de aynı tezi ortaya atarak * 'Alam devrimi olmassa SSCB'nin çözüleceği, bürokratlaşacağı açıktır' demiştir.Buna karşılık gerek dünya devrimini ve bunun bir parçası olan sürekli devrim tezini lenin sürgünden döndüğü vakit daha tren istasyonunda savunurken, stalin ve dönem işbirlikçileri lenin'in sürgünden yolladığı yazıları-uyarıları değiştirip ıskra'ya sunmaktan tereddüt etmemişlerdir. işte tam da bu nedenle lenin'in tren istasyonunda yaptığı o kritik konuşmanın ardından 'lenin delirmiş olmalı' diyen bolşevik parti üyelerini görmezden gelip de aynı şekilde 'emperyalist bir savaşta yurt savunmasının saçmalığını' savunanları da 'sözde sosyalist gerçekte şoven, sosyal şovenler' cümlelerini de dikkate almamak sorgusuz sualsiz kalıplaştırılıp ısıtılan, soğutulan bir materyalizm algısının * sonucu olarak görmek gerekir.
sömürünün vatanı olmadığı için, bütün dünya burjuvazi tarafından sömürüldüğü için bazı liberallerin idrak edemeyecekleri bir derinliğie sahip karl marks sözü.
birinci dünya savaşı nın patlak vereceğinin anlaşıldığı dönemlerde ve sonrası cereyan eden olaylar ışığında irdelendiğinde marksist felsefenin isim babası; karl marx ın elinde patlayan deyiş. savaşa değin ideolojik tabanlarına ilintili faaliyetleri yürüten işçiler memleketlerinin içerisinde bulunduğu kasvetli atmosfere bir nebze deva olmak için, asker olmak için, ulusal ordularına marksizmi, enternasyonalizmi bir kenara atıp, vatan savunmasına koştular. buradan basit bir öndeyi ile ulaşabileceği üzre; bir yurttaş olarak işçinin de, vatanı vardır. sınıf havgası, hürriyet tasasından önce gelemez.
karl marx'ın sözüdür. kendisi bunu daha rekabetçi kapitalizm döneminde söylediği için doğrudur. buradaki kastı ülkenizi reddedin değildir yalnız. bu lafı işçilerin bulundukları ülkelerde egemen sınıf olmadıkları için söylemiştir ve burjuvaziye karşı verilecek mücadelede tüm ülkelerin işçi sınıflarının ortak mücadele vermesi gerektiğini söylemiştir. hatta o zaman ki slogan "bütün dünyanın işçileri birleşin" olmuştur. ancak ne yazık ki bu sözün başarısızlığı daha 1871 paris komunü olayında anlaşılmıştır. yurtdışından gelen grev kırıcılar bunu kanıtlamıştır. ardından sermayenin tekelleşmesinden dolayı doğan sermaye ihracı döneminde -yani emperyalizm- lenin bu sözü biraz değiştirmiştir; "bütün dünyanın ezilen ulusları ve işçileri birleşin" diyerek artık sermayenin emperyalizm döneminde olduğunu söylemiştir. taktiksel manada ise lenin bir takım değişiklikler yaparak mücadelenin bundan sonraki aşamasında olması gereken tavrı şu sözleriyle somutlamıştır; "emperyalizm zinciri en zayıf olduğu halkadan kopacaktır.". bunun içindir ki enternasyonalizm artık tüm ezilen uluslar ile birlik olup emperyalizme karşı mücadele vermeyi ve emperyalizme karşı mücadele veren ulusları desteklemeyi gerektirir. şuan emperyalist amerikanın ortaya attığı küreselleşme politikası ile neye karşı olduğunu açıkça görebiliriz. ulus devletler. evet ulus devletlere karşı olmasının sebebi ise sermaye dolaşımının artık dünya üzerinde rahat bir şekilde yapılması içindir. bunun içindir ki ortadoğu ülkelerinin çoğunda ayrılıkçı hareketler cia eliyle desteklenmektedir. ülkelerin hassasiyetlerine göre yapılan ayrılıkçı hareketler ulus devletlerin başına örülmüş çoraplardır. işçi sınıfının mücadelesiyle oluşturulan ulus devletlerin çözülmesinin tek yolu işçi sınıfını etnik ve mezhepsel olarak bölmektir. enternasyonalizmi vatansızlık olarak algılayan arkadaşlar lütfen biraz daha bu konu üzerine düşünsünler.
Bu sözü en çok kürtçüler savunur ülkemizde lakin kendileri işçi sayılmamaktadır. Arkadaşım sen 20 çocuk yapıp bu ülkede insanların işsiz kalmasına sebebiyet verirsen, işsizliği yüzde 30 lara çıkarırsan sen kullanma bu lafı.
Marx'ın safsatalarından biridir.
Nitekim Marx'ın kendisi vatansız bir yahudi olduğu için, vatan kavramını anlayacak bir kapasite yoktur, o yüzden de tek millet gibi gördüğü işçilerin vatanı olmadığını iddia etmiştir.
Aslına bakarsanız, aynı mantıkla, kapitalist para babalarının da vatanları yoktur. işçiler eziliyorsa, para babaları da eziyor. kendi memleketi ya da başka bir memleketteki işçi onlar için fark etmiyor.

Ben bundan ötürüdür ki, komünizm ile kapitalizmi gayet de benzer algılıyorum. ikisi de vatansız, ikisi de beynelmilel.
işçilerin vatanı yoktur çunku onların tek vatanı dünyadır, işçiler için ulus devleti yoktur.
(bkz: enternasyonalizm)
işçilerin vatanı, dini, imanı paradır. hiçbirine acımıyorum.