evde yapıldıysa bir öğün yenilen ama kokusu bir hafta boyunca evin içinden çıkmayan balık türü.
görsel
şöyle yapılır:
dilediğiniz miktar hamsi,
bol mısır unu,
sıvı yağ,
bakır tava ve kapağı
hazırlanısı:
balıklar yıkanır mısır unu ve tuz serpilir,
tavada kızdırılan yağa hamsilerin kuyrukları tavanın merkezine gelecek şekilde dizilir,
kızardığında kapak kapatılır tavanın yağı bir kaseye süzülür ve ters çevrilerek tekrar tavaya bırakılır kasedeki yağ tavaya dökülür.
iki tarafı da kızaran hamsiler ters çevirilirken yapıldığı gibi düz bir tabağa alınır.
servis önerisi : limon, roka, rakı, soğan ve ya bol yeşillik.
aç insanın duygularıyla oynamaya sebep olan yiyecektir. limon ve soğuk kola ile yanaşmak gerekir.
hamsinin kızartılmış haline denir.

lezzetini anlatamıyorum zaten yemenizi şiddetle tavsiye ederim limonla ama. yanında da salata.
olmazsa olmazı üçtür;

1-mutlaka mısır unu
2-mutlaka taze hamsi
3-mutlaka güçlü ateş
pişer pişmez limonlanması gereken eser. hemen emer limonu, rakıyla arkadaş olup akar mideye. kırmızı soğan da ahbabıdır bunun.
görsel
Bol limonlu süperdir.
güzeldir, her türlü süperdir. bayılırım, çok severim.
Ekmeğin arasına tepilmek suretiyle de yenen pek güzel bir yemek çeşididir.
Şalgam ve yeşil salatayla düşünmek bile çıldırttır insanı, böyle bir güzellik yok.
bi de yanına rakı ohh miss tadından yenmezz .
insanı delirtir.
hiç sevmem.
güzel değildir.
evde olduğumda her pazar zorla yerdim ama.
akşam yemeğim efenim.

Tanım: beton helva, salata, soğan üçlüsü ile müthiş giden yiyecek.
yanında yoğurtla harika gider.
Yiyeceklerin en muhteşemi.
bugünde doyduk *
gs böyle koyar hamsiler...
Bayrama kadar haftada üç gün yediğim besin. Bir kiloyu götürürüm gıkım çıkmaz.
uğruna adam vurulur.
bugün yemesi ayrı güzel olan yemek.
mısır unu ile hamsi tavasını her kış haftada 2 kez yerim. av yasağı çatıp 6 ay yasaklanınca özlerim.
mısır ununun daha da güzelleştirdiği bir şey. yanına da bol kıvırcıklı salata ve limon yakışır.
Güzel fakat zaten küçük bir balık olan hamsi tavası yapılınca iyice eriyor ufalıyor buğulaması daha mantıklı oluyor.
ufak balıklardan hiçbir zaman keyif alamam ve yemem. et yok bir şey yok çünkü.

kısacası hamsi tava ne kadar güzel yapılırsa yapılsın benim için hiçbirşey ifade etmeyecektir.
© copyright 2005 - 2026