bugün
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı22
- türklerin çok kolay devlet kurması11
- bir müslüman olarak filistin benim meselem değil25
- üstteki yazarla nereye gitmek isterdin8
- ruh varsa neden görünmüyor9
- türklerden adam çıkmaması9
- türklerin ingilizce konuşamama nedenleri25
- mesajın altlarda kalmış kusura bakma diyen kadın10
- karadeniz bölgesinde yaşamak13
- sözlükteki erkek nüfusu8
- filistin'in türklere ihanetleri sıralı tam liste23
- arkadaşlar bu alınır mı8
- bir gün önce tanışılan kızın yazlığa davet etmesi8
- buluşunca sürekli derslerden konuşan erkek8
- bu başlıkta konya'yı övüyoruz16
- yemek yemeyi sevmeyen insan8
- ileride evleneceğiniz kişi şuan ne yapıyor9
- anın görüntüsü17
- nişanlı kalmanın saçma olması12
- icardi190513
- akp chp yakınlaşması12
- tayyip erdoğan'ın israil anadolu'ya girecek demesi21
- beni özlediniz mi8
- okula bikiniyle gelen kız8
- kahverengi gözlü olmanın hiç bir işe yaramaması16
- 15 mayıs 2024 türkiye japonya voleybol maçı13
- karşı cinse giyim önerileri16
- iyi bir insan olmak için ne yapmam lazım20
- maca sekiz13
- en obez özelliğiniz17
- mauro icardi'nin karısı8
- larisalisa'nın parayla şukulatması8
- namuslu erkek bulmanın çok zor olması16
- herkesin merak ettiği o piç erkeğim soru alayım18
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi12
- sütyen takmaktaki inanılmaz mantık hatası19
- şampiyonluk için yanak okşatmak52
- gençler iş beğenmiyor8
- sevdiğiniz sözlük yazarları16
- kızılcık şerbeti dizisi12
- iki adım atınca kan ter içinde kalmak8
- embesil yazarlar8
- en nefret edilen yazarlar8
- hangi sözlük yazarı ile uyumak isterdin14
- kaç yaşındaki insan evde kalmıştır14
- larisalisa15
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri16
- aç karnına poğaça yemek11
- otoyol ve köprü geçiş ücretlerinin zamlanması19
- jose mourinho28
görsel
van gogh'dan ''patates yiyenler'' tablosu.
ressam burada, fakir ama sıcak bir ortamda neşeli insanlara değinmiştir.
van gogh'dan ''patates yiyenler'' tablosu.
ressam burada, fakir ama sıcak bir ortamda neşeli insanlara değinmiştir.
Benim için günün tablosu biraz farklı. Bir tarafta onca tertemiz duygu düşünce ve emeğine, hayatının tam da orta yerine koymana rağmen sana zerre değer vermeyen, seni anlamayan birkaç kalp... Bir tarafta üzülmemesi için kendini unuttuğun ve gözünün içine baktığın bir varlık. Yaşından onlarca kat fazla yükte omzuna binen sorumlulukların. Sürekli anlamak istegin ve şükretme sebebi arayışların. En sonunda da cevabını veremediğin bir sürü soru. Keşke ben de size mutluluğun tablosunu gösterebilseydim, söz bulursam onu da paylaşıcam.
görsel
Hz.ismailin kurban edilmesi/ michelangelo caravaggio/ 1601
Hz.ismailin kurban edilmesi/ michelangelo caravaggio/ 1601
görsel
santa maria del popolo kilisesi için yapılmış bir resimdir. aziz paul‘un isa‘ya düşman iken nasıl değişip onun gönüllü elçi olduğunu gösteriyor.
tevrat‘a göre; tarsuslu bir ferisi olan pavlus, isa‘ya inanmayan, hıristiyanlar’a korku salan bir adamdı. bir amaç uğruna atıyla şam‘a gitmeye niyetlenen pavlus, yolda ışık huzmesi biçiminde görünen isa’ya rastlar. isa, o’na; “saul! saul! bana eziyet mi edeceksin?” diye sorar. pavlus, inanmadığı isa‘yı görünce kör olur ve o vakitten itibaren yaşamını o’na tapmaya; hristiyanlığı yaymaya adar. buna “şam vizyonu” denir.
isa‘nın 12 havarisinin dışında; gönüllü havari diyebileceğimiz önemli bir zat olan aziz paul; resimde kör olmuş, ellerini ışığa doğru açmış ve isa’nın yoluna dönmüştür. caravaggio‘nun maniyerist çizgisini burada parlak renklerden görüyoruz. aynı şekilde ışık-gölge zıtlığını kusursuz bir şekilde aktarmış. lakin sanat tarihçilerine göre resimde bazı kusurlar var; bunlardan en önemlisi atın ayaklarının birbirine fazla bitişik, ‘sıkışık‘ denecek kadar yakın durması.
karanlık bir arka planı tercih eden caravaggio, bu şekliyle figürlerin daha ön planda olmasını sağlamış. kahverengi tonlarının ağırlıkta olduğu resimde en dikkat çekici renk, tonu çok farklı olmasa da pavlus‘un kıyafetindeki kırmızıdır.
santa maria del popolo kilisesi için yapılmış bir resimdir. aziz paul‘un isa‘ya düşman iken nasıl değişip onun gönüllü elçi olduğunu gösteriyor.
tevrat‘a göre; tarsuslu bir ferisi olan pavlus, isa‘ya inanmayan, hıristiyanlar’a korku salan bir adamdı. bir amaç uğruna atıyla şam‘a gitmeye niyetlenen pavlus, yolda ışık huzmesi biçiminde görünen isa’ya rastlar. isa, o’na; “saul! saul! bana eziyet mi edeceksin?” diye sorar. pavlus, inanmadığı isa‘yı görünce kör olur ve o vakitten itibaren yaşamını o’na tapmaya; hristiyanlığı yaymaya adar. buna “şam vizyonu” denir.
isa‘nın 12 havarisinin dışında; gönüllü havari diyebileceğimiz önemli bir zat olan aziz paul; resimde kör olmuş, ellerini ışığa doğru açmış ve isa’nın yoluna dönmüştür. caravaggio‘nun maniyerist çizgisini burada parlak renklerden görüyoruz. aynı şekilde ışık-gölge zıtlığını kusursuz bir şekilde aktarmış. lakin sanat tarihçilerine göre resimde bazı kusurlar var; bunlardan en önemlisi atın ayaklarının birbirine fazla bitişik, ‘sıkışık‘ denecek kadar yakın durması.
karanlık bir arka planı tercih eden caravaggio, bu şekliyle figürlerin daha ön planda olmasını sağlamış. kahverengi tonlarının ağırlıkta olduğu resimde en dikkat çekici renk, tonu çok farklı olmasa da pavlus‘un kıyafetindeki kırmızıdır.
görsel
Kakımlı kadın
Leonardo da vinci’ nin dört kadın portresinden biridir. eser, 1489-1490 yılları arasında tamamlanmıştır. Da Vinci, Milano dükü Lodovico Sforza, adına çalışmalar yaparken resmedilmiş olduğu bilinen eserimizin başrolü olan kadın, Cecilia Gallerani’dir ve aynı zamanda dükün de metresi olduğu söylenmektedir.
Tabloda kadının Elinde tuttuğu kakım o dönemlerde soylu kişilerce evcil hayvan olarak beslenirmiş, resim sanatında ise saflık ve iyilik olarak yorumlanır, özellikle kış aylarında beyazlayan tüyleri de bize renk yoluyla sembolize ettiği kavramı işaret eder. Başka bir yaklaşım ise kakımın doğurganlık ve hamileliği sembolize ettiğidir ki Cecilia’nın dükten bir çocuğu olması gerçeği de bunu desteklemektedir.
Kakımlı kadın
Leonardo da vinci’ nin dört kadın portresinden biridir. eser, 1489-1490 yılları arasında tamamlanmıştır. Da Vinci, Milano dükü Lodovico Sforza, adına çalışmalar yaparken resmedilmiş olduğu bilinen eserimizin başrolü olan kadın, Cecilia Gallerani’dir ve aynı zamanda dükün de metresi olduğu söylenmektedir.
Tabloda kadının Elinde tuttuğu kakım o dönemlerde soylu kişilerce evcil hayvan olarak beslenirmiş, resim sanatında ise saflık ve iyilik olarak yorumlanır, özellikle kış aylarında beyazlayan tüyleri de bize renk yoluyla sembolize ettiği kavramı işaret eder. Başka bir yaklaşım ise kakımın doğurganlık ve hamileliği sembolize ettiğidir ki Cecilia’nın dükten bir çocuğu olması gerçeği de bunu desteklemektedir.
görsel
caspar david friedrich in sis denizi üzerindeki gezgin tablosu. zihnimde hep titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime dizeleriyle görselleşir. sonra mağrur duruşlu komutanı bi eski tanıdığa benzetirim. ilham olur umut olur.
caspar david friedrich in sis denizi üzerindeki gezgin tablosu. zihnimde hep titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime dizeleriyle görselleşir. sonra mağrur duruşlu komutanı bi eski tanıdığa benzetirim. ilham olur umut olur.
kovod 19 günlük vaka tablosu sanıp geldim amk.
denizde fırtına - rembrandt
görsel
1663 yapımı eser sanatçının tek deniz çalışmasıdır. eserde incil'deki bir hikaye olan, isa peygamberin galilee denizi'ndeki fırtınayı durdurması resmedilmiştir. maalesef ki eser 18 mart 1990 tarihinde boston'daki bir müzede çalındığı o tarihten beri kayıptır.
görsel
1663 yapımı eser sanatçının tek deniz çalışmasıdır. eserde incil'deki bir hikaye olan, isa peygamberin galilee denizi'ndeki fırtınayı durdurması resmedilmiştir. maalesef ki eser 18 mart 1990 tarihinde boston'daki bir müzede çalındığı o tarihten beri kayıptır.
Zamanın göreceli olduğunu ve zaman kavramının düşündüğümüz kadar katı olmadığını, onu şekillendirebilmenin kişinin kendi elinde olduğunu anlatan salvador dali'nin belleğin azmi isimli tablosu. Arkadaki deniz sonsuzluğa, kuruyan ağaç ise ölüm olgusuna vurgu yapmaktadır.
görsel
görsel
Çocuklardan
görsel
görsel
(img:#2304795)
La Fornarina / Raffaello.
La Fornarina / Raffaello.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar