bugün
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı15
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız25
- bik bik moderatör olsun14
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak13
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- boşuna yaşıyorum hissi18
- anın görüntüsü15
- ülkeleri hükümetler değil kişiler kalkındırır8
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- patiswiss15
- akp seçmeni15
- ali erbaş19
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası13
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası27
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi19059
- türkiye işçi partisi10
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi17
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği13
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı8
- akrep burcu8
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler15
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi9
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası8
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
(img:#2304795)
La Fornarina / Raffaello.
La Fornarina / Raffaello.
Çocuklardan
görsel
görsel
Zamanın göreceli olduğunu ve zaman kavramının düşündüğümüz kadar katı olmadığını, onu şekillendirebilmenin kişinin kendi elinde olduğunu anlatan salvador dali'nin belleğin azmi isimli tablosu. Arkadaki deniz sonsuzluğa, kuruyan ağaç ise ölüm olgusuna vurgu yapmaktadır.
görsel
görsel
denizde fırtına - rembrandt
görsel
1663 yapımı eser sanatçının tek deniz çalışmasıdır. eserde incil'deki bir hikaye olan, isa peygamberin galilee denizi'ndeki fırtınayı durdurması resmedilmiştir. maalesef ki eser 18 mart 1990 tarihinde boston'daki bir müzede çalındığı o tarihten beri kayıptır.
görsel
1663 yapımı eser sanatçının tek deniz çalışmasıdır. eserde incil'deki bir hikaye olan, isa peygamberin galilee denizi'ndeki fırtınayı durdurması resmedilmiştir. maalesef ki eser 18 mart 1990 tarihinde boston'daki bir müzede çalındığı o tarihten beri kayıptır.
kovod 19 günlük vaka tablosu sanıp geldim amk.
görsel
caspar david friedrich in sis denizi üzerindeki gezgin tablosu. zihnimde hep titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime dizeleriyle görselleşir. sonra mağrur duruşlu komutanı bi eski tanıdığa benzetirim. ilham olur umut olur.
caspar david friedrich in sis denizi üzerindeki gezgin tablosu. zihnimde hep titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime dizeleriyle görselleşir. sonra mağrur duruşlu komutanı bi eski tanıdığa benzetirim. ilham olur umut olur.
görsel
Kakımlı kadın
Leonardo da vinci’ nin dört kadın portresinden biridir. eser, 1489-1490 yılları arasında tamamlanmıştır. Da Vinci, Milano dükü Lodovico Sforza, adına çalışmalar yaparken resmedilmiş olduğu bilinen eserimizin başrolü olan kadın, Cecilia Gallerani’dir ve aynı zamanda dükün de metresi olduğu söylenmektedir.
Tabloda kadının Elinde tuttuğu kakım o dönemlerde soylu kişilerce evcil hayvan olarak beslenirmiş, resim sanatında ise saflık ve iyilik olarak yorumlanır, özellikle kış aylarında beyazlayan tüyleri de bize renk yoluyla sembolize ettiği kavramı işaret eder. Başka bir yaklaşım ise kakımın doğurganlık ve hamileliği sembolize ettiğidir ki Cecilia’nın dükten bir çocuğu olması gerçeği de bunu desteklemektedir.
Kakımlı kadın
Leonardo da vinci’ nin dört kadın portresinden biridir. eser, 1489-1490 yılları arasında tamamlanmıştır. Da Vinci, Milano dükü Lodovico Sforza, adına çalışmalar yaparken resmedilmiş olduğu bilinen eserimizin başrolü olan kadın, Cecilia Gallerani’dir ve aynı zamanda dükün de metresi olduğu söylenmektedir.
Tabloda kadının Elinde tuttuğu kakım o dönemlerde soylu kişilerce evcil hayvan olarak beslenirmiş, resim sanatında ise saflık ve iyilik olarak yorumlanır, özellikle kış aylarında beyazlayan tüyleri de bize renk yoluyla sembolize ettiği kavramı işaret eder. Başka bir yaklaşım ise kakımın doğurganlık ve hamileliği sembolize ettiğidir ki Cecilia’nın dükten bir çocuğu olması gerçeği de bunu desteklemektedir.
görsel
santa maria del popolo kilisesi için yapılmış bir resimdir. aziz paul‘un isa‘ya düşman iken nasıl değişip onun gönüllü elçi olduğunu gösteriyor.
tevrat‘a göre; tarsuslu bir ferisi olan pavlus, isa‘ya inanmayan, hıristiyanlar’a korku salan bir adamdı. bir amaç uğruna atıyla şam‘a gitmeye niyetlenen pavlus, yolda ışık huzmesi biçiminde görünen isa’ya rastlar. isa, o’na; “saul! saul! bana eziyet mi edeceksin?” diye sorar. pavlus, inanmadığı isa‘yı görünce kör olur ve o vakitten itibaren yaşamını o’na tapmaya; hristiyanlığı yaymaya adar. buna “şam vizyonu” denir.
isa‘nın 12 havarisinin dışında; gönüllü havari diyebileceğimiz önemli bir zat olan aziz paul; resimde kör olmuş, ellerini ışığa doğru açmış ve isa’nın yoluna dönmüştür. caravaggio‘nun maniyerist çizgisini burada parlak renklerden görüyoruz. aynı şekilde ışık-gölge zıtlığını kusursuz bir şekilde aktarmış. lakin sanat tarihçilerine göre resimde bazı kusurlar var; bunlardan en önemlisi atın ayaklarının birbirine fazla bitişik, ‘sıkışık‘ denecek kadar yakın durması.
karanlık bir arka planı tercih eden caravaggio, bu şekliyle figürlerin daha ön planda olmasını sağlamış. kahverengi tonlarının ağırlıkta olduğu resimde en dikkat çekici renk, tonu çok farklı olmasa da pavlus‘un kıyafetindeki kırmızıdır.
santa maria del popolo kilisesi için yapılmış bir resimdir. aziz paul‘un isa‘ya düşman iken nasıl değişip onun gönüllü elçi olduğunu gösteriyor.
tevrat‘a göre; tarsuslu bir ferisi olan pavlus, isa‘ya inanmayan, hıristiyanlar’a korku salan bir adamdı. bir amaç uğruna atıyla şam‘a gitmeye niyetlenen pavlus, yolda ışık huzmesi biçiminde görünen isa’ya rastlar. isa, o’na; “saul! saul! bana eziyet mi edeceksin?” diye sorar. pavlus, inanmadığı isa‘yı görünce kör olur ve o vakitten itibaren yaşamını o’na tapmaya; hristiyanlığı yaymaya adar. buna “şam vizyonu” denir.
isa‘nın 12 havarisinin dışında; gönüllü havari diyebileceğimiz önemli bir zat olan aziz paul; resimde kör olmuş, ellerini ışığa doğru açmış ve isa’nın yoluna dönmüştür. caravaggio‘nun maniyerist çizgisini burada parlak renklerden görüyoruz. aynı şekilde ışık-gölge zıtlığını kusursuz bir şekilde aktarmış. lakin sanat tarihçilerine göre resimde bazı kusurlar var; bunlardan en önemlisi atın ayaklarının birbirine fazla bitişik, ‘sıkışık‘ denecek kadar yakın durması.
karanlık bir arka planı tercih eden caravaggio, bu şekliyle figürlerin daha ön planda olmasını sağlamış. kahverengi tonlarının ağırlıkta olduğu resimde en dikkat çekici renk, tonu çok farklı olmasa da pavlus‘un kıyafetindeki kırmızıdır.
görsel
Hz.ismailin kurban edilmesi/ michelangelo caravaggio/ 1601
Hz.ismailin kurban edilmesi/ michelangelo caravaggio/ 1601
Benim için günün tablosu biraz farklı. Bir tarafta onca tertemiz duygu düşünce ve emeğine, hayatının tam da orta yerine koymana rağmen sana zerre değer vermeyen, seni anlamayan birkaç kalp... Bir tarafta üzülmemesi için kendini unuttuğun ve gözünün içine baktığın bir varlık. Yaşından onlarca kat fazla yükte omzuna binen sorumlulukların. Sürekli anlamak istegin ve şükretme sebebi arayışların. En sonunda da cevabını veremediğin bir sürü soru. Keşke ben de size mutluluğun tablosunu gösterebilseydim, söz bulursam onu da paylaşıcam.
görsel
van gogh'dan ''patates yiyenler'' tablosu.
ressam burada, fakir ama sıcak bir ortamda neşeli insanlara değinmiştir.
van gogh'dan ''patates yiyenler'' tablosu.
ressam burada, fakir ama sıcak bir ortamda neşeli insanlara değinmiştir.
güncel Önemli Başlıklar