bugün
- uzağı göremeyen insan16
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım15
- bir şarkı sözü der ki11
- anın görüntüsü22
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz15
- evlilik19
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız10
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel17
- kekeme olan biri doktor olurmu9
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- icardi19058
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır21
- istanbul suriyenin başkentidir12
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı46
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın8
- türkiyede çok abartılan arabalar18
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- almanya8
- boşuna yaşıyorum hissi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası31
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler8
- sözlük kızlarının don renkleri19
- kanınıza rengini verir misiniz15
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- integralin müfredettan kaldırılması12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı18
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız8
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
ibnelerin ve gaylerin osmanlı'da ne denli itibar gördüğünü idrak etmemize vesile olan ve evliya çelebi'nin seyahatnamesinde de yer bulan bir tarihi gerçek.(http://wp.me/p1Xqzo-el)
--alıntı--
"Gay’ler eskiden esnaftan sayılır ve padişahın huzurunda yapılan resmi geçitlere bile katılırlardı."
--alıntı--
evet, gayler osmanlı'da bir "meslek gurubu" olarak kabul edilmiş "esnaftan" sayılmış, hattá hükümdarların sefere çıkmalarından önce düzenlenen büyük resmi geçitlere bile katılmışlardı.
işte, Evliya Çelebi’nin meşhur "Seyahatname"sinde, 17. asır gay’lerinin Dördüncü Murad’ın huzurunda yapılan bir geçit resmine yanlarında kendilerini pazarlayanlar olduğu halde katılmalarının anlatıldığı bahis;
--alıntı--
Osmanlı zamanında müşteriye çıkan delikanlılara "hiz oğlanı" denirdi ve mesleklerini icra eden "hiz"lerin devlet tarafından kayıt altına alınmaları şarttı.
Hayatını bu işten kazanan erkekler "defter-i hizan" yani "hizler defteri" denilen kütüğe yazılırlardı ve bugünden çok daha önemli bir farklılık sözkonusuydu: Profesyonel eşcinseller, "esnaftan" kabul edilirlerdi. Esnaf, o devirde ordunun bir bölümü sayılır, padişahın sefere çıkışından önce istanbul’da yapılan büyük geçit resmine bütün meslek grupları katılır ve "hizan", yani eşcinseller de bu geçit resminde yeralırlardı.
--alıntı--
Bu törenlerden birini, 17. asrın çok önemli bir ismi, Evliya Çelebi, meşhur "Seyahatname"sinde ayrıntılarıyla yazıyor. Zamanın hükümdarı Dördüncü Murad’ın bir sefere çıkışından önce yapılan büyük resmi geçide askerlerin yanısıra bütün istanbul esnafının da katıldığını, meselá börekçilerin sanatçılarla, peksimetçilerin imamlarla, yelkencilerin de dalgıçlarla, imamlarla ve müezzinlerle birarada yürüdüğünü ve binlerce kişilik kortejde "eşcinsellerin, deyyusların ve pezevenklerin" de yer aldığını yazmaktadır.
Evliya Çelebi, Seyahatname’sinin birinci cildinde her meslek grubunu ayrı ayrı anlattığı ve istanbul’un esnaf tarihi bakımından bugün en önemli kaynak kabul edilen bu geçit resmi bahsinde, eşcinsellerin yürüyüşünü bugünün Türkçesi ile şöyle yazıyor;
--alıntı--
Pasif dilber eşcinsel esnafı:
Bunlar, evsiz-barksız 500 kişidir. Kendi kadir ve kıymetlerini bilmeyip Babulluk’ta, Kalatyonoz’da, Finde’de, Kumkapı’da, San Pavlo’da, Meydancık’ta, Kiliseardı’nda ve Tatavla’da malum işin yapıldığı yerlerde boğaz tokluğuna çalıştıkları sırada avlanıp Subaşı’nın (yani, o zamanın polis müdürünün) tuzağına düşer ve deftere kaydedilirler.
işte, sözü edilen bu kişiler geçit resminde Subaşı ile şakalar ederek yürürler. Bunlar gibi daha nice esnaf mevcuttur ama anlatmakta hiç fayda yoktur ve sadece Subaşı tarafından bilinirler. Resmi geçide katılan deyyusların sayısı 212, pezevenklerin adedi de 300’dür.
--alıntı--
evet, görüldüğü üzre osmanlı'da eşcinseller, pezevenk ve deyyuslarla birlikte esnaf taifesinden sayılıp itibar görürlermiş.
amma velakin 19. yüzyıldan günümüze değin bu ahlak dışı olaylar ortadan kayboldu. topluma kötü örnek teşkil eden bu gibi durumlar "ayıp" sayılarak toplumdan soyutlandı.
ta ki günümüze kadar.
dün itibariyle anadan üryan soyunup ahlak kurallarını alenen reddeden eşcinseller, işte evliya çelebi'nin bahsettiği döneme nazire yaptılar adeta.
bunun dinle, imanla, kuranla, kitapla alakası yok malesef.
toplum ahlakını kaybetmişse, şeriatle yönetilsen bile ne fayda?
islamiyetten önceki türk topluluklarında ne eşcinsellik, ne de bu tip şeyler vardı. olmazdı, olamazdı. zira bu gibi durumlar, türk töresine ve türk ahlakına uygun değildi.
bu millet nereye gidiyor?
bir yanda sokak ortasında her türlü ahlaksızlığı yapmaktan imtina etmeyen tipler, diğer yanda bunları savunan kitleler.
allah sonumuzu hayır etsin.
alıntı kaynak: murat bardakçı.
--alıntı--
"Gay’ler eskiden esnaftan sayılır ve padişahın huzurunda yapılan resmi geçitlere bile katılırlardı."
--alıntı--
evet, gayler osmanlı'da bir "meslek gurubu" olarak kabul edilmiş "esnaftan" sayılmış, hattá hükümdarların sefere çıkmalarından önce düzenlenen büyük resmi geçitlere bile katılmışlardı.
işte, Evliya Çelebi’nin meşhur "Seyahatname"sinde, 17. asır gay’lerinin Dördüncü Murad’ın huzurunda yapılan bir geçit resmine yanlarında kendilerini pazarlayanlar olduğu halde katılmalarının anlatıldığı bahis;
--alıntı--
Osmanlı zamanında müşteriye çıkan delikanlılara "hiz oğlanı" denirdi ve mesleklerini icra eden "hiz"lerin devlet tarafından kayıt altına alınmaları şarttı.
Hayatını bu işten kazanan erkekler "defter-i hizan" yani "hizler defteri" denilen kütüğe yazılırlardı ve bugünden çok daha önemli bir farklılık sözkonusuydu: Profesyonel eşcinseller, "esnaftan" kabul edilirlerdi. Esnaf, o devirde ordunun bir bölümü sayılır, padişahın sefere çıkışından önce istanbul’da yapılan büyük geçit resmine bütün meslek grupları katılır ve "hizan", yani eşcinseller de bu geçit resminde yeralırlardı.
--alıntı--
Bu törenlerden birini, 17. asrın çok önemli bir ismi, Evliya Çelebi, meşhur "Seyahatname"sinde ayrıntılarıyla yazıyor. Zamanın hükümdarı Dördüncü Murad’ın bir sefere çıkışından önce yapılan büyük resmi geçide askerlerin yanısıra bütün istanbul esnafının da katıldığını, meselá börekçilerin sanatçılarla, peksimetçilerin imamlarla, yelkencilerin de dalgıçlarla, imamlarla ve müezzinlerle birarada yürüdüğünü ve binlerce kişilik kortejde "eşcinsellerin, deyyusların ve pezevenklerin" de yer aldığını yazmaktadır.
Evliya Çelebi, Seyahatname’sinin birinci cildinde her meslek grubunu ayrı ayrı anlattığı ve istanbul’un esnaf tarihi bakımından bugün en önemli kaynak kabul edilen bu geçit resmi bahsinde, eşcinsellerin yürüyüşünü bugünün Türkçesi ile şöyle yazıyor;
--alıntı--
Pasif dilber eşcinsel esnafı:
Bunlar, evsiz-barksız 500 kişidir. Kendi kadir ve kıymetlerini bilmeyip Babulluk’ta, Kalatyonoz’da, Finde’de, Kumkapı’da, San Pavlo’da, Meydancık’ta, Kiliseardı’nda ve Tatavla’da malum işin yapıldığı yerlerde boğaz tokluğuna çalıştıkları sırada avlanıp Subaşı’nın (yani, o zamanın polis müdürünün) tuzağına düşer ve deftere kaydedilirler.
işte, sözü edilen bu kişiler geçit resminde Subaşı ile şakalar ederek yürürler. Bunlar gibi daha nice esnaf mevcuttur ama anlatmakta hiç fayda yoktur ve sadece Subaşı tarafından bilinirler. Resmi geçide katılan deyyusların sayısı 212, pezevenklerin adedi de 300’dür.
--alıntı--
evet, görüldüğü üzre osmanlı'da eşcinseller, pezevenk ve deyyuslarla birlikte esnaf taifesinden sayılıp itibar görürlermiş.
amma velakin 19. yüzyıldan günümüze değin bu ahlak dışı olaylar ortadan kayboldu. topluma kötü örnek teşkil eden bu gibi durumlar "ayıp" sayılarak toplumdan soyutlandı.
ta ki günümüze kadar.
dün itibariyle anadan üryan soyunup ahlak kurallarını alenen reddeden eşcinseller, işte evliya çelebi'nin bahsettiği döneme nazire yaptılar adeta.
bunun dinle, imanla, kuranla, kitapla alakası yok malesef.
toplum ahlakını kaybetmişse, şeriatle yönetilsen bile ne fayda?
islamiyetten önceki türk topluluklarında ne eşcinsellik, ne de bu tip şeyler vardı. olmazdı, olamazdı. zira bu gibi durumlar, türk töresine ve türk ahlakına uygun değildi.
bu millet nereye gidiyor?
bir yanda sokak ortasında her türlü ahlaksızlığı yapmaktan imtina etmeyen tipler, diğer yanda bunları savunan kitleler.
allah sonumuzu hayır etsin.
alıntı kaynak: murat bardakçı.
apaçık bir gerçektir. dahası, bunlar defter edilip, "faaliyetlerinden" vergi alınırdı en helalinden...
osmanlı'da eşcinselliğin ne kadar yaygın olduğu konusunda, padişahların ve paşaların yazdığı şiirler de dahil olmak üzere, sayısız tarihi kayıt varken, birileri hala "iki minyatüre bakarak" veya "efendim osmanlı'da oğlan kız demekti" filan diyerek kıvırmayı sürdürürler...
yahu madem osmanlı'da eşcinsellik normal karşılanmıyordu, şiddetiyle tanınan dördüncü murad bunca eşcinselin huzurunda geçit töreni yapmasına neden ses çıkarmadı?
keza, osmanlı hayalleri kuran sucukçu muhasebecisinin, bunların yürüyüşünü dağıttırmak bir tarafa, önünde yürüyüş yapmalarını sağlaması icap etmez mi?
osmanlı'da eşcinselliğin ne kadar yaygın olduğu konusunda, padişahların ve paşaların yazdığı şiirler de dahil olmak üzere, sayısız tarihi kayıt varken, birileri hala "iki minyatüre bakarak" veya "efendim osmanlı'da oğlan kız demekti" filan diyerek kıvırmayı sürdürürler...
yahu madem osmanlı'da eşcinsellik normal karşılanmıyordu, şiddetiyle tanınan dördüncü murad bunca eşcinselin huzurunda geçit töreni yapmasına neden ses çıkarmadı?
keza, osmanlı hayalleri kuran sucukçu muhasebecisinin, bunların yürüyüşünü dağıttırmak bir tarafa, önünde yürüyüş yapmalarını sağlaması icap etmez mi?
zıbık yani vibratör imal edenlerin loncasının olduğu, seks işçilerinin ve meyhanelerin kayıt altında olup vergi verdiği ve hatta kimi padişahların türlü şarap ve hoş eden madde kullandığı bir devlette gayet normal bir durum.
osmanlıyı ulvi bir şeylerden ibaret sanmak gafletinde gericiler!
osmanlıyı ulvi bir şeylerden ibaret sanmak gafletinde gericiler!
Evliya çelebi'nin, öyle bir sayfa iki sayfa değil, neredeyse küçük bir kitap boyutunda detaylı anlattığı esnaf resmi geçitinde yaşanmış rezalettir.
https://www.hurriyet.com....bile-katilirlardi-4985167
http://docs.neu.edu.tr/li...stanbul%20esnaf%C4%B1.pdf
bu "arızalı" esnaf takımını şöyle sıralar:
hizan-ı dilberan esnafı
deyyuslar esnafı
ahmak pezevenkler esnafı
gidiler esnafı
13 ve 14. sayfalara bakın.
ayrıca 93. sayfadaki helvacılar esnafına ("helvacı güzeli" deyimi nereden geliyor sandınız?) ve 196. sayfada tellaklar esnafına da bir bakmakta fayda var.
bunlar bir şey değil, evliya çelebi'nin seyahatnamesi osmanlı toplumunda aşırı yaygın olan ve normal kabul edilen eşcinselliğin türlü ve açık anlatımlarıyla doludur. sadece o değil, hangi orjinal osmanlı kaynağını (gelibolulu mustafa ali, divan edebiyatının büyük bir kısmı, özellikle şehrengizler, ayrıca aşıkpaşazade, naima...) okursanız okuyun, bu gerçek hep önünüze çıkar. bunlardan başka yabancı elçi raporları diyeceğim, hemen "iftiradır" diyeceksiniz. hepsi yalancı tabi...
peki mecellenin yazarı ahmet cevdet paşa da mı yalancı?
(bkz: ahlakı batıdan öğrendik/#31090757)
https://www.hurriyet.com....bile-katilirlardi-4985167
http://docs.neu.edu.tr/li...stanbul%20esnaf%C4%B1.pdf
bu "arızalı" esnaf takımını şöyle sıralar:
hizan-ı dilberan esnafı
deyyuslar esnafı
ahmak pezevenkler esnafı
gidiler esnafı
13 ve 14. sayfalara bakın.
ayrıca 93. sayfadaki helvacılar esnafına ("helvacı güzeli" deyimi nereden geliyor sandınız?) ve 196. sayfada tellaklar esnafına da bir bakmakta fayda var.
bunlar bir şey değil, evliya çelebi'nin seyahatnamesi osmanlı toplumunda aşırı yaygın olan ve normal kabul edilen eşcinselliğin türlü ve açık anlatımlarıyla doludur. sadece o değil, hangi orjinal osmanlı kaynağını (gelibolulu mustafa ali, divan edebiyatının büyük bir kısmı, özellikle şehrengizler, ayrıca aşıkpaşazade, naima...) okursanız okuyun, bu gerçek hep önünüze çıkar. bunlardan başka yabancı elçi raporları diyeceğim, hemen "iftiradır" diyeceksiniz. hepsi yalancı tabi...
peki mecellenin yazarı ahmet cevdet paşa da mı yalancı?
(bkz: ahlakı batıdan öğrendik/#31090757)
Badeleme kültürüyle büyümüş yobazlar bu yüzden osmanlıyı geri istiyor zaar.
şehzadelerin koynuna da oğlan çocukları veriliyordu hemen çocuk yapmasın diye.
osmanlıda oğlancılık bir gelenektir, bunu yeni mi öğrendiniz anlamadım?
biz bunu söyleyince hep kötü olduk, tekrar söylüyorum, erkeğe vurmamış padişah yoktur, bu bilinen bir gerçek.
eski resimlerde neden hep oğlancılık var sanıyorsunuz ki?
görsel
osmanlıda oğlancılık bir gelenektir, bunu yeni mi öğrendiniz anlamadım?
biz bunu söyleyince hep kötü olduk, tekrar söylüyorum, erkeğe vurmamış padişah yoktur, bu bilinen bir gerçek.
eski resimlerde neden hep oğlancılık var sanıyorsunuz ki?
görsel
Diyordum neden bu Osmanlı torunları tekerlek gibi ?
Meğerse dedelerine çekmişler.
Meğerse dedelerine çekmişler.
ecdad...
Bu kadar normal bir durumun tuhaf görülmesi ne komiktir. Eşcinselliği güncel zannedenler oha filan oluyor nedense. Osmanlıda da varmış. Hadi ya biz 80 lerde çıktı sanıyorduk.
Tarih boyunca her toplumda var olan eşcinselliğin Osmanlı toplumunda da var olmasından çok daha fazlasına, yani devlet ve ulema tarafından kabul gördüğüne işarettir.
Hoş mevzu Osmanlı veya diğer doğu toplumları olunca işarete filan ne hacet ama uzatmayayım...
Malum, batı toplumlarında ta ki son dönemlere kadar böyle bir durum yoktu. ingiltere savaş kahramanları alan Turing'e 1950'ler gibi geç bir dönemde bile eşcinsel olduğu için yapmadığını bırakmamıştı.
Hoş mevzu Osmanlı veya diğer doğu toplumları olunca işarete filan ne hacet ama uzatmayayım...
Malum, batı toplumlarında ta ki son dönemlere kadar böyle bir durum yoktu. ingiltere savaş kahramanları alan Turing'e 1950'ler gibi geç bir dönemde bile eşcinsel olduğu için yapmadığını bırakmamıştı.
osmanlı'nın batıdan ne kadar ileri bir medeniyet olduğunun kanıtı. hala yok osmanlı gericiymiş yok şöyleymiş. şapkayı önünüze koyun bir düşünün la.
Evliya çelebi'nin tengirin götü ilan edilmesine vesile olan geçit törenidir.
Kimisi ise bu işleri Osmanlı'nın hoşgörüsüne yormuş! Yahu toplumsal kültürün açık bir parçası olan, aşırı yaygın olan, divan edebiyatının üstüne kurulduğu bir işte hoşgörü lafı çok hafif kalır...
Kadınlar çarşaf modellerinde küçük bir değişiklik yapsın, o engin hoşgörüden eser kalmıyordu nedense! Ağzı köpüren sarıklılar, yasaklar, fermanlar, kadınları ve terzileri cezalandırmalar...
Kimisi ise bu işleri Osmanlı'nın hoşgörüsüne yormuş! Yahu toplumsal kültürün açık bir parçası olan, aşırı yaygın olan, divan edebiyatının üstüne kurulduğu bir işte hoşgörü lafı çok hafif kalır...
Kadınlar çarşaf modellerinde küçük bir değişiklik yapsın, o engin hoşgörüden eser kalmıyordu nedense! Ağzı köpüren sarıklılar, yasaklar, fermanlar, kadınları ve terzileri cezalandırmalar...
Dedeleri geçitte yer alanların da uğramadığı başlık. ilginç.
osmanlı çocukları bilmez de osmanlıda homofobi kavramı yoktu zaten, öyle illegal bir durum da değildi.
homofobi kültürü batı etkisinden ibaret.
homofobi kültürü batı etkisinden ibaret.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar