bugün

felsefe tarihi incelendiği zaman karşımıza çıkan ilk olay felsefenin dinsel otoriteye bir tepki olarak ortaya çıkmış olmasıdır. Felsefe din'i reddetmez. Dinde kuşkuya yer yoktur. inanan bir insan için her türlü doğru bilgi kutsal kitaplarda yazılıdır. Oysa felsefe her türlü doğru bilgiye kuşku ile yaklaşır. Kuşku ilkesi felsefenin temeli sayılır.
bizdeki karşılığı:

(bkz: tasavvuf)
musevilik için;

(bkz: kabbala)
(bkz: felasife).
Felsefe'nin Din'e gider yaparak yaşadıkları ilişkidir. felsefe git defol afyonsun lan desede din yok ben varım şekilim ölünce ananı ağlatıcam der ilişki yıllarca sürer gider.
yanlış biçimde tartışılan başlıktır.

felsefe dine başkaldırı olarak çıkmamıştır. doğa filozofları olarak da bilinen ilk filozoflar "evrenin ana maddesi nedir?" sorusuna cevap aramışlardır.

Ayrıca Aristotaleshem hristiyan hem de müslümanların baştacı bir filozoftur.

Eğer "Felsefe ve din kapışması"ndan söz edilecekse bu daha çok modern döneme aittir ve Newton'la başlar. Yani doğa bilimleriile.

Newton'un yerçekimi formülü, dünya da dahil evrenin genelideki bir ilişkisinin vahiyle değil, çok basit matematik formülü ile açıklanabileceğini göstermesi, dine vurulan en büyük darbedir. Bu noktada Newton'un dindar bir katolik olup olmaması konu açısından önemli değildir. Bizi ilgilendiren yol açtığı sonuçlardır.

Bu keşfedilmesi zor ama basit bir formül sonrası felsede, doğa bilimlerinden aldığı güçler, Tanrı'nın kendisini sorgulamaya başlaması çok daha yakın 19.y.y, da mümkün olmuştur. Hala kuyruk acısı çok fena olan Darwin ile doğa bilimlerinden çok büyük bir darbe yiyen din, akabinde felsefe'den de Feuerbach ile "tarıyı insan yarattı" fikri sayesinde son darbesini almıştır.

Lakin, karlarına engel olduğu sürece dine karşı savaşımda bilim ve felsefeyi destekleyen burjuvazi, kendi mezar kazıcısı işçi sınıfı ile karşılaştığı anda, dinle uzlaşmaya girdi. Dinle uzlaşma ilginçtir, doğrudan din ile değil, felsefe aracılığı ile gerçekleşebildi. Din, modern zamanda doğa bilimine karşı teoloji ile değil, fesefe ile karşı çıkabildi.

Şuan din, hala hükmünü sürdüyorsa, bu kendi becerisi ve varlık sebebiyle değil, tam tersine bir dönem kendisine karşı acımasız savaş yürüten ve sonra sisteminin varlığı için ona ihtiyacı olan burjuvazi sayesindedir.

Unutmayın, bugün harun yahya'ya, gülen'e, cübbeli ahmet hoca'ya finansal destek verilmezse, düşünceleri ile kıllarını bile kıpırdamazlar. Bu adamların finans kaynağı bizzat kapitalist ilişkilerdir.
felsefe bilim iliskisi ve felsefe akıl iliskisinin ortadan kalktıgı
durumlarda devreye girer.
(bkz: din felsefesi)
din mantık isidir, felsefe de aynı sekilde mantıkla yapılıp, mantıkla acıklandıgına göre yakın seylerdir, hicbiri hicbirine karsı dogmamıstır, sadece aynı yollarla farklı seyler acıklarlar.
gordugum her dincinin* biz felsefenin babasini yapariz sozleriyle acikladigi sey...
hakikaten meraklilari icin sozler adli eserin 12.soz bolumunu israrla tavsiye ederim.
Felsefe temellerini kazmaktır, eğer dini bilgin iyi değilse, yıkılırsın. al sana ilişki.
(bkz: kelam)
caner taslaman'ın sevdirdiği ilişki.
Caner Taslaman ile yüksek vuku bulan ilgidir.
felsefe dşnler öncesi bir kavramdır insanoğlu ilk önce kendisini evrendeki düzeni bir anlam katmak için çaba harcamıştır.
felsefe de durmadan sorgulamak temel alınır. "neden" sorusu sorulur. ancak din de bir süre sonra bu soruyu sormak engellenir. din dogmatiktir.
başlıktaki entryleri okudukça ateşim çıktı.Herkes felsefeyi eğdi büğdü dine karşı bir kale haline getirdi.newtonun formüllerinin yol açtığı sonuçların dine darbe vurduğu da doğru değildir..elbette dinle kol kola değildir felsefe fakat dine tamamen zıt, asla dine ortak noktası bulunmaz da değildir. dünya ve evrendeki bir ilişkinin vahiyle değilde matematikle açıklanması ne demektir ? bu ikisinin birbiriyle yarışan iki alan olduğunu nereden çıkarttınız. matematik tanrının evreni yazdığı dildir (galileo)

newtonun teorisinin yol açtıkları dine darbe falan vurmamıştır. bu konuda genel bir kanı bile yoktur. kişisel bir beyanattır sadece. tanrının vahyiyle ,matematiksel formüllerin yarıştığını düşünenlerin beyanatıdır.fakat böyle bir yarış yoktur.tanrı tek bilgi vahiydir de dememiştir. aksine ;

tanrı eserleri aracılığıyla bilinir -sir ısaac newton
felsefe daha geniş tanımdır, din sadece onun bir alanı. yada incelediği bir alan demek daha doğru. felsefenin güzel yanı aklı hedef almasıdır. ama filozof dediklerimizin hepsi bunu yapmamıştır tabi. özellikle idealistler, düalistlerde zaman zaman akıldan kayma gözleniyor. ne olursa olsun felsefe önemli bir şeydir. bol bol yapınız.
doğru adamlarca tartışılmaz ise sıçıp sıvayacağınız ilişki.
din ve felsefe bilmeyenler için her ne kadar birbirine ters ve ayrı iki ideoloji olarakta düşünülsede birbirleriyle müthiş tamamlayıcılıkları vardır. dinler asla düşünmeyin, sorgulamayın, anlamadan, akıl yürütmeden inanın demez bu aptalcadır. bunu emreden insandır çünkü düşünmeyen dogma sevdalısı insanlar daha kolay yönetilebilir. düşünmeyi reddeden ideolojide reddedilmelidir çünkü bu yapı insan ürünüdür.

din ve felsefenin ortak sorularından bazıları “evren nasıl oluşmuştur?-varlığın anlamı nedir?- varoluş sebebi nedir?-varlığın ana maddesi nedir?-insan nasıl yaşamalıdır?” gibi sorulardır. inançlı veya inançsız her insan bu soruları sorabilmelidir kendine çünkü akıl insanlığın ortaklığıdır. Din ve felsefenin en büyük ortaklıklarından biride hakikat arayışıdır. Dindeki hakikat tanrıya ulaşmak ve onu anlamaktır. Felsefenin hakikatı iste kişisel kesin doğrulara varmaktır.

dinlerin sorgulanması felsefenin ve bilimin yoluna ışık tutabilmektedir aynı zamanda bilimin ve felsefenin fikrinin dinle uyuşmamasıda yanlışlıkları doğrultabilir. bu yüzden din, bilim ve felsefe varlığı anlamlandırabilme ve yaşamı çekilebilir kılmaktadır. felsefe, din ve bilim gerçeklere sorguyla yaklaşabilen ve başka akılların etkisinde kalmadan doğruya ulaşabilen konfor alanından çıkmak isteyen insanlar için gerçektir.