bugün
- bir şarkı sözü der ki9
- mert hakan yandaş31
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı8
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz20
- karıya kıza doymuş erkek28
- ibrahim reisi13
- siz türkler şerefsizsiniz müslüman değilsiniz13
- erecto'nun trafik kazası geçirmesi13
- arkadaşlar damatlık bakıyorum da sizce bu nasıl17
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası39
- yozgatlı sevgiliyle yapılacaklar8
- akp'nin fenerbahçe ve beşiktaş düşmanlığı9
- galatasaray8
- türkiye cumhuriyeti islam devleti olarak kuruldu14
- hakemsiz galatasaray8
- icardi190522
- fulya öztürk8
- fenerbahçe büyüklüğü9
- fenerbahçe'nin attığı golde faul olması11
- anın görüntüsü22
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı111
- panathinaikos'un atatürk düşmanlığı9
- fenerbahçe taraftarı26
- jayden oosterwolde9
- dursun özbek9
- dokunmaya kıyamadan sevmek21
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz22
- bik bikinize ne dikersiniz13
- mühendis erkeklerin genel özellikleri8
- bik bik'in cinsiyeti16
- ruh varsa neden görünmüyor13
- aşık olmadan sevişmek17
- en çok yaşamak istenilen şehir11
- bik bik için diktiğim keten pantolon10
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur11
- erkolar kapatılsın15
- galatasaray'ın yaşaması muhtemel facia15
- fred'in gs orta sahasını kucağa alması14
- nurcuların fetöcü olduğu gerçeği10
- fenerbahçe13
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur12
- mauro icardi11
- manitayla yapılacaklar16
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması11
- alex de souza13
- 19 mayıs atatürk ü anma gençlik ve spor bayramı11
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor14
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi18
- travestilerin genelde kürt olması16
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz13
Karaman il merkezinde Gazi Dükkan mahallesindedir .
Tarihi: Eserin üzerinde iki yazıt bulunmaktadır.
1-Minberin sağındaki birinci ve ikinci pencereler arasında bulunan çini parçası üzerideki yazıt (840 H) 1436-1437 yılını vermektedir.
2-Cami destek sırasının batıdan birinci desteği üzerindeki taş yazıtın ikinci satırı ebcet hesabı ile (899 H) 1493-1494 tarihini vermektedir .
3-Caminin haziresinde bulunan birinci mezar taşi (865 H) 1460-1461 yılında ölen Şadanoglu, Mehmet oğlu, Sinanettin Ahmede aittir.
4-Yine caminin haziresindeki ikinci mezar taşı (866 H.) 1461-1462 yılında ölen Aslanzade Ahmed'e aittir. Tüm bunlar göz önüne alındığında ilk caminin (840 H.) 1436-1437 yılında yapıldığını (899 H.) 1493-1494 yılında ise, yeniden yapıldığıni ileri sürebiliriz.
Yaptıranı: (906 H) 1500-1501 yılında ikinci Bayezit adına yapılan Karaman Vakıfları defterinde cami (Fasih camii) şeklinde adlandırılması nedeniyle Fasih'in yaptırdığı kabul edilmektedir .
Mimar ve Ustaları: -------
Yapının incelenmesi: Dıştan dışa yaklaşık 18.55x37.00 m. lik dikdörtgen bir alanı kapsayan camiye doğu, batı ve kuzeydeki üç kapıdan girilir. Kuzey kapı, mihrap aksında olup, doğu ve batıdaki kapılar, son sahına açılır. Enine gelişen ve doğu-batı yönünde uzanan dört sahından oluşan iç mekan 16.60x34.85 m. ölçüsündedir. Sahınlar, doğu ve batıda duvarla birleşmiş ayaklarla, ortada serbest dört dikdörtgen planlı ayağa oturan, sivri kemerlerle birbirinden ayrılmıştır. Kemer ayakları 0.75m.x0.92 m. ölçüsündedir. Yalnız giriş mihrap aksının batısında yer alan ayaklar 0.74m.x1.17 m ölçülerinde yapılmışlardır. Tavan düz ahşap kaplamalıdır.
iç mekanda, girişlerin yer aldığı son sahın üzerine, mahfil katı yapılmıştır. Bu kata çıkış merdivenleri ise doğu ve batı köşelere yerleştirilmiştir. Caminin kuzeydoğu köşesinde yer alan minareye giriş iç mekandan gerçekleştirilmiştir. Caminin harimi doğu ve batıya açılan üçer; güneye açılan altı olmak üzere toplam on iki pencereden ışık almaktadır. Ayrıca kuzey cephede giriş kapisi üzerinde bir dikdörtgen tepe penceresi, bati cephede ikinci sahina açilan yine dikdörtgen formlu bir tepe penceresi bulunmaktadır. Alt pencereler içe doğru açılan yuvarlak kemerli nişler içerisine yerleştirilmişlerdir. Bu pencereler, diştan yuvarlak kemer alinlikli, dikdörtgen pencere görünümündedir. Iç mekanin tavan yüksekligi güneyden kuzeye dogru her sahinda artmaktadir. Caminin dogu ve bati cephesi kesme taş kaplama, digerleri ise, sivalidir. Dogu ve bati cepheler profillendirilmiş yüksek bir saçak silmesi ile bitirilirken, diger cepheler basit bir taş silme ile tamamlanmiştir. Dogu cephedeki minarenin kaidesi, saçak kotuna kadar yükselmekte, üstünde tugladan minare yer almaktadir.
Caminin doğu ve batı cephesi, kuzeyde yer alan kapısı, içte destek ayakları kesme taştır. Diğer yüzeyler sıvanmıştır. Tavan, minber ve mahfil katının malzemesi ahşaptir.
Yapı, dışta fazlaca süs unsurunu taşimamaktadir. Dogu ve bati cephelerde kesme taşin olanaklarindan yararlanilmiştır. içte ise, kemer ayakları profillendirilmiş, taş silmelerden oluşmakta, kemer içlerinde ve ayaklar üzerindeki duvarlarda, 19. yy sonlarının desenleri ile hazırlanılmış, kalem işleri ile karşılaşılır. Mihrap yine son dönemdeki onarımın ürünü olup, üzeri boyanarak kapatılmıştır. Güneyden birinci destek sırasının giriş-mihrap aksının batısındaki ayağın kemer tırnağı, Araboğlu Camisi'ndekilere benzer, biçimde mukarnaslarla süslenmiştir.
*
Tarihi: Eserin üzerinde iki yazıt bulunmaktadır.
1-Minberin sağındaki birinci ve ikinci pencereler arasında bulunan çini parçası üzerideki yazıt (840 H) 1436-1437 yılını vermektedir.
2-Cami destek sırasının batıdan birinci desteği üzerindeki taş yazıtın ikinci satırı ebcet hesabı ile (899 H) 1493-1494 tarihini vermektedir .
3-Caminin haziresinde bulunan birinci mezar taşi (865 H) 1460-1461 yılında ölen Şadanoglu, Mehmet oğlu, Sinanettin Ahmede aittir.
4-Yine caminin haziresindeki ikinci mezar taşı (866 H.) 1461-1462 yılında ölen Aslanzade Ahmed'e aittir. Tüm bunlar göz önüne alındığında ilk caminin (840 H.) 1436-1437 yılında yapıldığını (899 H.) 1493-1494 yılında ise, yeniden yapıldığıni ileri sürebiliriz.
Yaptıranı: (906 H) 1500-1501 yılında ikinci Bayezit adına yapılan Karaman Vakıfları defterinde cami (Fasih camii) şeklinde adlandırılması nedeniyle Fasih'in yaptırdığı kabul edilmektedir .
Mimar ve Ustaları: -------
Yapının incelenmesi: Dıştan dışa yaklaşık 18.55x37.00 m. lik dikdörtgen bir alanı kapsayan camiye doğu, batı ve kuzeydeki üç kapıdan girilir. Kuzey kapı, mihrap aksında olup, doğu ve batıdaki kapılar, son sahına açılır. Enine gelişen ve doğu-batı yönünde uzanan dört sahından oluşan iç mekan 16.60x34.85 m. ölçüsündedir. Sahınlar, doğu ve batıda duvarla birleşmiş ayaklarla, ortada serbest dört dikdörtgen planlı ayağa oturan, sivri kemerlerle birbirinden ayrılmıştır. Kemer ayakları 0.75m.x0.92 m. ölçüsündedir. Yalnız giriş mihrap aksının batısında yer alan ayaklar 0.74m.x1.17 m ölçülerinde yapılmışlardır. Tavan düz ahşap kaplamalıdır.
iç mekanda, girişlerin yer aldığı son sahın üzerine, mahfil katı yapılmıştır. Bu kata çıkış merdivenleri ise doğu ve batı köşelere yerleştirilmiştir. Caminin kuzeydoğu köşesinde yer alan minareye giriş iç mekandan gerçekleştirilmiştir. Caminin harimi doğu ve batıya açılan üçer; güneye açılan altı olmak üzere toplam on iki pencereden ışık almaktadır. Ayrıca kuzey cephede giriş kapisi üzerinde bir dikdörtgen tepe penceresi, bati cephede ikinci sahina açilan yine dikdörtgen formlu bir tepe penceresi bulunmaktadır. Alt pencereler içe doğru açılan yuvarlak kemerli nişler içerisine yerleştirilmişlerdir. Bu pencereler, diştan yuvarlak kemer alinlikli, dikdörtgen pencere görünümündedir. Iç mekanin tavan yüksekligi güneyden kuzeye dogru her sahinda artmaktadir. Caminin dogu ve bati cephesi kesme taş kaplama, digerleri ise, sivalidir. Dogu ve bati cepheler profillendirilmiş yüksek bir saçak silmesi ile bitirilirken, diger cepheler basit bir taş silme ile tamamlanmiştir. Dogu cephedeki minarenin kaidesi, saçak kotuna kadar yükselmekte, üstünde tugladan minare yer almaktadir.
Caminin doğu ve batı cephesi, kuzeyde yer alan kapısı, içte destek ayakları kesme taştır. Diğer yüzeyler sıvanmıştır. Tavan, minber ve mahfil katının malzemesi ahşaptir.
Yapı, dışta fazlaca süs unsurunu taşimamaktadir. Dogu ve bati cephelerde kesme taşin olanaklarindan yararlanilmiştır. içte ise, kemer ayakları profillendirilmiş, taş silmelerden oluşmakta, kemer içlerinde ve ayaklar üzerindeki duvarlarda, 19. yy sonlarının desenleri ile hazırlanılmış, kalem işleri ile karşılaşılır. Mihrap yine son dönemdeki onarımın ürünü olup, üzeri boyanarak kapatılmıştır. Güneyden birinci destek sırasının giriş-mihrap aksının batısındaki ayağın kemer tırnağı, Araboğlu Camisi'ndekilere benzer, biçimde mukarnaslarla süslenmiştir.
*
güncel Önemli Başlıklar