bugün
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- anın görüntüsü14
- özge özacar'ın memeleri11
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- gideon reid morgan jj33
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri14
- tüm sözlük kölemdir25
- arap milliyetçiliği22
- memati192324
- manyak olmaya karar verdim12
- erkeklerin çoğunun yalnız olması15
- aydinoglu bombala27
- magnum un 2 tl olduğu yıllar19
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak8
- neden fenerbahçeliyim11
- yazarlardan akıl almak19
- bamya seven insan20
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç14
- yetkili yapsanız da yeter9
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası14
- tayyip erdoğan gazilik ünvanını nereden aldı12
- siradansiradisibiri12
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler10
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler17
- travesti ile evlenmenin avantajları10
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım14
- jose mourinho39
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- hiç kavga oluyormu sözlükte8
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi15
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
- dolar neden düşmüyor avradnı sikiyim8
- insanlara nasıl faydalı olurum8
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması35
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı13
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek16
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla16
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz15
- hakemlerle şampiyon olmak12
- kuresele yavsayan gotler tam liste22
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- sözlükten hatun kaldırmak13
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey10
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
Karaman il merkezinde Gazi Dükkan mahallesindedir .
Tarihi: Eserin üzerinde iki yazıt bulunmaktadır.
1-Minberin sağındaki birinci ve ikinci pencereler arasında bulunan çini parçası üzerideki yazıt (840 H) 1436-1437 yılını vermektedir.
2-Cami destek sırasının batıdan birinci desteği üzerindeki taş yazıtın ikinci satırı ebcet hesabı ile (899 H) 1493-1494 tarihini vermektedir .
3-Caminin haziresinde bulunan birinci mezar taşi (865 H) 1460-1461 yılında ölen Şadanoglu, Mehmet oğlu, Sinanettin Ahmede aittir.
4-Yine caminin haziresindeki ikinci mezar taşı (866 H.) 1461-1462 yılında ölen Aslanzade Ahmed'e aittir. Tüm bunlar göz önüne alındığında ilk caminin (840 H.) 1436-1437 yılında yapıldığını (899 H.) 1493-1494 yılında ise, yeniden yapıldığıni ileri sürebiliriz.
Yaptıranı: (906 H) 1500-1501 yılında ikinci Bayezit adına yapılan Karaman Vakıfları defterinde cami (Fasih camii) şeklinde adlandırılması nedeniyle Fasih'in yaptırdığı kabul edilmektedir .
Mimar ve Ustaları: -------
Yapının incelenmesi: Dıştan dışa yaklaşık 18.55x37.00 m. lik dikdörtgen bir alanı kapsayan camiye doğu, batı ve kuzeydeki üç kapıdan girilir. Kuzey kapı, mihrap aksında olup, doğu ve batıdaki kapılar, son sahına açılır. Enine gelişen ve doğu-batı yönünde uzanan dört sahından oluşan iç mekan 16.60x34.85 m. ölçüsündedir. Sahınlar, doğu ve batıda duvarla birleşmiş ayaklarla, ortada serbest dört dikdörtgen planlı ayağa oturan, sivri kemerlerle birbirinden ayrılmıştır. Kemer ayakları 0.75m.x0.92 m. ölçüsündedir. Yalnız giriş mihrap aksının batısında yer alan ayaklar 0.74m.x1.17 m ölçülerinde yapılmışlardır. Tavan düz ahşap kaplamalıdır.
iç mekanda, girişlerin yer aldığı son sahın üzerine, mahfil katı yapılmıştır. Bu kata çıkış merdivenleri ise doğu ve batı köşelere yerleştirilmiştir. Caminin kuzeydoğu köşesinde yer alan minareye giriş iç mekandan gerçekleştirilmiştir. Caminin harimi doğu ve batıya açılan üçer; güneye açılan altı olmak üzere toplam on iki pencereden ışık almaktadır. Ayrıca kuzey cephede giriş kapisi üzerinde bir dikdörtgen tepe penceresi, bati cephede ikinci sahina açilan yine dikdörtgen formlu bir tepe penceresi bulunmaktadır. Alt pencereler içe doğru açılan yuvarlak kemerli nişler içerisine yerleştirilmişlerdir. Bu pencereler, diştan yuvarlak kemer alinlikli, dikdörtgen pencere görünümündedir. Iç mekanin tavan yüksekligi güneyden kuzeye dogru her sahinda artmaktadir. Caminin dogu ve bati cephesi kesme taş kaplama, digerleri ise, sivalidir. Dogu ve bati cepheler profillendirilmiş yüksek bir saçak silmesi ile bitirilirken, diger cepheler basit bir taş silme ile tamamlanmiştir. Dogu cephedeki minarenin kaidesi, saçak kotuna kadar yükselmekte, üstünde tugladan minare yer almaktadir.
Caminin doğu ve batı cephesi, kuzeyde yer alan kapısı, içte destek ayakları kesme taştır. Diğer yüzeyler sıvanmıştır. Tavan, minber ve mahfil katının malzemesi ahşaptir.
Yapı, dışta fazlaca süs unsurunu taşimamaktadir. Dogu ve bati cephelerde kesme taşin olanaklarindan yararlanilmiştır. içte ise, kemer ayakları profillendirilmiş, taş silmelerden oluşmakta, kemer içlerinde ve ayaklar üzerindeki duvarlarda, 19. yy sonlarının desenleri ile hazırlanılmış, kalem işleri ile karşılaşılır. Mihrap yine son dönemdeki onarımın ürünü olup, üzeri boyanarak kapatılmıştır. Güneyden birinci destek sırasının giriş-mihrap aksının batısındaki ayağın kemer tırnağı, Araboğlu Camisi'ndekilere benzer, biçimde mukarnaslarla süslenmiştir.
*
Tarihi: Eserin üzerinde iki yazıt bulunmaktadır.
1-Minberin sağındaki birinci ve ikinci pencereler arasında bulunan çini parçası üzerideki yazıt (840 H) 1436-1437 yılını vermektedir.
2-Cami destek sırasının batıdan birinci desteği üzerindeki taş yazıtın ikinci satırı ebcet hesabı ile (899 H) 1493-1494 tarihini vermektedir .
3-Caminin haziresinde bulunan birinci mezar taşi (865 H) 1460-1461 yılında ölen Şadanoglu, Mehmet oğlu, Sinanettin Ahmede aittir.
4-Yine caminin haziresindeki ikinci mezar taşı (866 H.) 1461-1462 yılında ölen Aslanzade Ahmed'e aittir. Tüm bunlar göz önüne alındığında ilk caminin (840 H.) 1436-1437 yılında yapıldığını (899 H.) 1493-1494 yılında ise, yeniden yapıldığıni ileri sürebiliriz.
Yaptıranı: (906 H) 1500-1501 yılında ikinci Bayezit adına yapılan Karaman Vakıfları defterinde cami (Fasih camii) şeklinde adlandırılması nedeniyle Fasih'in yaptırdığı kabul edilmektedir .
Mimar ve Ustaları: -------
Yapının incelenmesi: Dıştan dışa yaklaşık 18.55x37.00 m. lik dikdörtgen bir alanı kapsayan camiye doğu, batı ve kuzeydeki üç kapıdan girilir. Kuzey kapı, mihrap aksında olup, doğu ve batıdaki kapılar, son sahına açılır. Enine gelişen ve doğu-batı yönünde uzanan dört sahından oluşan iç mekan 16.60x34.85 m. ölçüsündedir. Sahınlar, doğu ve batıda duvarla birleşmiş ayaklarla, ortada serbest dört dikdörtgen planlı ayağa oturan, sivri kemerlerle birbirinden ayrılmıştır. Kemer ayakları 0.75m.x0.92 m. ölçüsündedir. Yalnız giriş mihrap aksının batısında yer alan ayaklar 0.74m.x1.17 m ölçülerinde yapılmışlardır. Tavan düz ahşap kaplamalıdır.
iç mekanda, girişlerin yer aldığı son sahın üzerine, mahfil katı yapılmıştır. Bu kata çıkış merdivenleri ise doğu ve batı köşelere yerleştirilmiştir. Caminin kuzeydoğu köşesinde yer alan minareye giriş iç mekandan gerçekleştirilmiştir. Caminin harimi doğu ve batıya açılan üçer; güneye açılan altı olmak üzere toplam on iki pencereden ışık almaktadır. Ayrıca kuzey cephede giriş kapisi üzerinde bir dikdörtgen tepe penceresi, bati cephede ikinci sahina açilan yine dikdörtgen formlu bir tepe penceresi bulunmaktadır. Alt pencereler içe doğru açılan yuvarlak kemerli nişler içerisine yerleştirilmişlerdir. Bu pencereler, diştan yuvarlak kemer alinlikli, dikdörtgen pencere görünümündedir. Iç mekanin tavan yüksekligi güneyden kuzeye dogru her sahinda artmaktadir. Caminin dogu ve bati cephesi kesme taş kaplama, digerleri ise, sivalidir. Dogu ve bati cepheler profillendirilmiş yüksek bir saçak silmesi ile bitirilirken, diger cepheler basit bir taş silme ile tamamlanmiştir. Dogu cephedeki minarenin kaidesi, saçak kotuna kadar yükselmekte, üstünde tugladan minare yer almaktadir.
Caminin doğu ve batı cephesi, kuzeyde yer alan kapısı, içte destek ayakları kesme taştır. Diğer yüzeyler sıvanmıştır. Tavan, minber ve mahfil katının malzemesi ahşaptir.
Yapı, dışta fazlaca süs unsurunu taşimamaktadir. Dogu ve bati cephelerde kesme taşin olanaklarindan yararlanilmiştır. içte ise, kemer ayakları profillendirilmiş, taş silmelerden oluşmakta, kemer içlerinde ve ayaklar üzerindeki duvarlarda, 19. yy sonlarının desenleri ile hazırlanılmış, kalem işleri ile karşılaşılır. Mihrap yine son dönemdeki onarımın ürünü olup, üzeri boyanarak kapatılmıştır. Güneyden birinci destek sırasının giriş-mihrap aksının batısındaki ayağın kemer tırnağı, Araboğlu Camisi'ndekilere benzer, biçimde mukarnaslarla süslenmiştir.
*
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar