bugün

(bkz: allah rızası)
şıkları sunuyorum.

a) siz merak edin diye.
b) işkence olsun diye (sadist bir yaratıcımız olduğundan(haşa)) .
c) allah rızası için.
d) sağlıkları için.
e) mazoşist olduklarından.
f) sözlükte açacak başlık kalmadığı zamanlar sizlere malzeme olmak için.
g) nefslerine hakim olup onu terbiye etmeyi öğrenmeleri için.
h) zenginlere özenti.

birden fazla şıkkı seçebilirsiniz.
bana bu sözlükte hiç kuran okumayan insanlar olduğunun ispatını yapan günün ikinci girişidir.
öyle bi başlık açmış ki sanki ya zaten fakirler ne diye oruç tutuyolar bu ne biçim salaklık böyle demek istiyor ama işte parayla pulla olmuyor olmuyor.
açlıkta 10 güzel özellik vardır: *

l. Açlıkta kalp safası, gönlün hakka teslimiyeti, göz keskinliği vardır. Tokluk ise aptallık ve tembellik verir, basireti kör eder.

2. Açlıkta kalp inceliği artar. Kalbin ve duyguların incelmesi de insanı Rabbine yakarışındaki lezzeti idrak etmeye hazırlar.

3. Lüzumsuz rahatlık, gamsızlık ve Allah'a isyanın başlangıcı ve aynı zamanda büyük mahrumiyetlerin sebebi olan iftihar ve böbürlenme duygusu gider. Nefis açlıkla kırıldığı kadar hiç bir şeyle kırılmaz.

4. insan kendisi açlığın acısını yaşarken, başkalarını daha iyi anlar. Aç olanlar, fakirleri ve zayıfları unutmazlar.

5. Açlık bütün günaha dönük arzuları kırar, devamlı kötülüğü emreden nefsi (nefs-i emmareyi) dizginler.

6. Açlık, kişinin üzerindeki gafleti atar. Bu sebeble büyük veliler sevenlerine, Çok yemeyiniz, çok içmeyiniz, bu sebeple çok uyursunuz ve hüsrana uğrarsınız diye tavsiyede bulunmuşlardır.

7. Açlıkta ibadete devam kolaylaşır. Toklukta insana çöken miskinliği atmak daha zordur. Aç insanın Rabbine yönelişi daha samimidir.

8. Açlıkta sıhhat vardır. Hastalıkların çoğunun sebebi çok yemek, çok içmek, çok uyumaktır.

9. Az yemeğe alışanlar, az mala da kanaat eder. Bu sebeble Rasûlullah (sas) :iktisada riayet eden fakirliğe düçar olmaz buyurmuşlardır.

10. insan açlığın ne olduğunu bildiği için, yemeğinin artanını, ya da sadakasını verirken daha bir yüksek gönüllü olur. Kıyamette de bu fazileti vesilesiyle sadakası altında gölgelenir.
(bkz: düşünemiyorum o halde malım)
oruçla ilgili bir kaç ayet.hoş kuran'a inansan bunu sormazdın ya neyse.

ey iman edenler! oruç sizden önce gelip geçmiş ümmetlere farz kılındığı gibi size de farz kılındı. umulur ki korunursunuz. bakara( 2) 183

ramazan ayı, insanlara yol gösterici, doğrunun ve doğruyu eğriden ayırmanın açık delilleri olarak kur'an'ın indirildiği aydır. öyle ise sizden ramazan ayını idrak edenler onda oruç tutsun. kim o anda hasta veya yolcu olursa (tutamadığı günler sayısınca) başka günlerde kaza etsin. allah sizin için kolaylık ister, zorluk istemez. bütün bunlar, sayıyı tamamlamanız ve size doğru yolu göstermesine karşılık, allah'ı tazim etmeniz, şükretmeniz içindir. bakara( 2) 185
- öküzler neden oruç tutmaz?

+ bilmem, öküz oldukları için olabilir mi acaba?

- evet, akıl baliğ olmadıkları için, oruç onlara farz değildir.
bu dünyada sahip oldukları mallar yüzünden "zengin" diye adlandırılanlar ile aralarında fark olduğu için.
- kuzum, hiç düşündün mü, fakirler niçin oruç tutarlar?
- korkarım, onların da bizim gibi iki eli, iki ayağı, bir de pipisi olduğu için...
- çok teessüf ederim, sen onlara insan diyorsun düpedüz...

(bkz: başlığı açan akıllı olsun akıllı) *
(bkz: fakir oldukları için)
fakir olanlar zorluğu bilirler, paraları olmadığı için onlar bozulmamıştır ve inançları daha kuvvetlidir.
hem oruç tutmamak için bir bahaneleri de yok.ama ya zenginlerin?
birde bu konu hakkında yorumlarımızı iletirken genelleme yapmamak gerekir.sonuçta her maddi durumu kötü olan oruç tutmuyor, her maddi durumu iyi olan da oruç tutmamazlık yapmıyor.
(bkz: islamın zenginleri kayırması)

islamın zenginleri kayırdığı savunulan bu başlıktan yola çıkarsak, fakirlere orucun farz olmaması durumu da fakirleri kayırmak olurdu doğrusu. 'sen fakirsin tutmasan da olur güzel kulum, onlar zengin sizin gibi hissetsinler diye tutturuyorum' var mı böyle bi mantık hey rabbim akıl ihsan eyle. eşitlik deyip duruyosunuz kimi kayırsın şimdi bu yaratıcı onada karar verip iletin bi zahmet.*
çok saçma bir soru olmakla beraber, cevabı sorunun içindedir.

(bkz: böyle bir soruyu kim sorar)
- tabiki uludag sözlük trolleri
nefis eğitimi zarureti sadece zenginlere has olmadığından üstelik ideal müslüman sürekli şükür halinde ve kendisinden kötü durumda olanları düşünür ve böylec kendisinden da fakirleri düşünerek orucunu tutup şükretmiş olur. *
yanlış bir yaklaşım. fakiri zengini diye bir şey yoktur ALLAH'ın emridir. herkez tutmalıdır.
(#8899357)ne yobazca bir yaklaşım.allah'ın emriymiş.allah'ın işi gücü yok bu insanlar benim emirlerime uysun mu diyor.hayır.allah'ın bizden yapmamızı istediklerinin hepsi bizim yararımıza ve toplumsal düzenin yarırına.farzları sadece emir diye yapmayın.anlamaya çalışın.sorgulayın.
fakirlerin niye oruç tuttuğu sorunsalıdır. oruç tutmanın amacı fakirin halinden anlamak ise fakir niye oruç tutar ?
kendilerinden daha fakir olan insanları anlayabilmek için.

(bkz: bi bitmediniz amk)
allah'ın emri olduğu içindir.
fakirinde fakiri var ondan olabilir.
--spoiler--
oruç tutmanın amacı fakirin halinden anlamak
--spoiler--

oruç tutan sıhhat bulur, allah'ı iliklerine kadar yaşadığını hisseder, bir başkasının ne halde olduğunu aklından çıkarmayıp kendisi ne halde onu hisseder. fakir olmaz oruçla ters orantılı değildir. oruç her iman edeni daha da çok yaklaştırır allah'a.
fakir olduğu halde oruç tutuyorsa, o bile bunu sorun olarak görmüyorsa, başkalarını ilgilendirmeyen sorunsaldır.

bak embesil, burada daha önce ele alınmıştı:
(bkz: fakir olup oruç tutan insan zekası/#20520667)
fakirin halini anlamak için değildir o açın halini anlamak içindir.fakir tok olabilir ama kalburüstü yiyeceklerle değil.bu tamamen inanç işidir.
Allah rızası içindir. Evet.
Ne yani ibadet ibadettir.
Oruç fakirin halinden anlamak için ve nefsi terbiye için tutuluyor. Karnını bile zar zor doyuranın oruç tutması niye farz? Kendi halinden anlamak için mi? Allah rızası için falan da demeyin. Zaten aç olan kulu kendini onun için daha da aç bırakınca Allah'ın egosu mu tatmin oluyor? Dinde yanlış şeyler var.