bugün

ankara'da bulunan kapalı alandan kaçış oyunu. konsept hapishaneden kaçış.

tamamen iğrenç bir tecrübe.

--spoiler--
bizim için zaman kaybı olan bir saatti. kişilerin eşyalar konusundaki hassasiyeti sizi yapmanız gereken hareketlerden uzaklaştırıyor. girişte mekanın sahiplerinden birisi bizlerle sohbet etti ve daha önce yaşanılan tecrübeleri aktardı. bu tecrübelerde kişilerin ellerine takılan kelepçeleri kırmaya çalışmalarından, klozetleri kaldırıp taşımalarından vb. taşkınlıklardan bahsetti. ister istemez bu bahisleri uyarı olarak algıladık ve oyunumuz ona göre şekillendi. tabii ki yanlışlar üzerine kurulu bir şekillenme oldu. şöyle ki ;

- girişte burayı kırmayın burayı açmayın burda bir şey yok denilen yerden anahtar çıktı. kelepçeler için oyunun sonuna doğru açılacak denildi ve bulduğumuz alet edevatları haliyle kelepçeyi açmak için kullanmadık. çünkü aman kelepçelere bir şey olmasın anahtarını bulalım öyle açalım mantalitesi oluştu. oyun başlangıcında yapılan yanlış yönlendirme bizi kelepçeyle oyun bitirmeye kadar götürdü.

- tüm aletlerin kalitesiz olduğunu ısrarla söyleyerek ; gereğinden çok fazla kutu var ve tüm oyun kutu ve şifre üzerine kurulmuş ve birbirinden alakasız bir sistematik içerisinde ilerliyor. bulduğunuz bir kutu ve şifre ile diğer kutu ve şifrenin hiçbir alakası yok.

- şifrelemeler 3 haneli yapılmış ve aynı kalitesiz kilitlerle mücadele edip duruyorsunuz. sizi sonuca yönlendirecek şifreler o kadar özensiz ki her iki eşya arasındaki benzerliği kurabilmek bile çok zor.

- yırtılmış posterde çözümleme yapacaksınız bunu biliyorsunuz ama çözümleme yapacağınız posterde önemli olan kısımlar mevcut değil. yedeklerini alacak paraları vardır diye ümit ediyorum. bir iki envanter daha var ve bu envarterler cep telefonunuz yanına gelince sapıtıyor saçma sapan bir hal alıyor. bu işi yapan kişiler de bu hususu çok iyi biliyorlar fakat nedense herhangi bir değişime gidilmemiş.

- şifrelerin girildiği kilitler ve elektronik kilitlerle ilgili oyunun başında yine sizleri tribe sokacak uyarılar yağıyor. çok şifre girerseniz kilitlenir, öter vb. bik bik bik gibi. öyle ki artık şifre girmeye çekinir hale geliyorsunuz. yani zaten ellerin kelepçeli, feneri mi tutacaksın yoksa şifre mi gireceksin. rezillik. her haliyle sıkıntı.

- odalar çok özensiz ve gereğinden fazla karanlık. odalarda bazı şeylerin görülebilmesi adına ışıklandırmaya ihtiyaç var fakat çok para gider diye bundan da kaçınmışlar diye düşünüyorum. 4x para harcayacağına x para harcayarak yapılan işten çok da bir şey beklememek gerek.

- 2 adet ipucu hakkınız var ama bu ipucu haklarınızı da elinize tutuşturulan basit iletişim aletleri ile gerçekleştiriyorsunuz. istanbulda da bu tecrübeyi yaşamış birisi olarak bu kadar amatör bir iş görmedim. bu iletişim aletleri elde ettiğiniz objeleri bozabiliyor ve sizi yanıltabiliyor. her şeyi çok iyi yapsanız dahi bu basitlik yüzünden oyunu bitiremeyebilirsiniz.

- evin içerisine ucuz posterler yapıştırılarak bir ambiyans oluşturulmuş. hatta bir objenin üzerine 'sadece dekordur' yazıyor. böylesi saçmalık olur mu ?

- yine geçişe asılan posteri kenara iterek geçmeye çalışıyorsunuz ve 'orası fermuarlı' diye uyarı geliyor. o basit iletişim aracından.

- odada 3 şifre çözecekseniz 10 tane şifre var. gereksiz bir karışıklık yaratılmış ve bu sizin oyundan zevk almanızdan inanılmaz derecede uzaklaştırıyor.

- kutulara dönmek istiyorum yine. bir kutu arkadaşın kelepçesine takılarak kırıldı ve oradaki objeyi kutunun kırılması nedeniyle elde ettik. arkadaşın elinde kalan kutu var ve sizin amacınız şifre ile o kutuyu çözmek. gerisini siz düşünün.

- birbirinden bağımsız kutular ve alakasız şifre kombinasyonları var. hadi şifrelere bok atmayalım ruhu gereği ama şifrelerin girildiği kilitler o kadar boktan ki şifre girip girmediğini dahi anlayamıyorsun.

- temel mesele odadan çıkıp çıkmamak değil. tabii ki her giden odadan çıkma amaçlı gidiyor ama mühim olan çıkamayan adamın da zevk alması. böyle bir ihtimaliniz yok.
--spoiler--

neyse. gitmeyin gidene de mani olun. hayatınızdan bir saatiniz çalınmasın.
güncel Önemli Başlıklar