bugün

ilk insan adem ve havva ise ve tum insanlik onlarin cocuklarindan gelmisse o zaman ensest iliskinin gunah olmamasi lazim.
Hayır dedi ya Diyanet.
Çağına ve yerine göre değişir. Şimdi yasak ve günah iki bin yıl önce normaldi, iki bin yıl sonra bilinmez... işte biz buna "sabit bir ahlak yasasından bahsedilebilir mi?" diyoruz.

not: hahahahahahaha!!!! korkmayın lan ananızı sikebilirsiniz demiyorum durum tesbiti bu; tarih, sosyoloji, felsefe falan. *
değildir elbette. olsa kuzen ile de cima eylenmezdi. bence daha yakınlar ile eylenmemesi de dönemden kaynaklanıyor, toplum buna hazır değildi. artık toplumun buna hazır olduğunu düşünüyorum.
islam'a göre haramdır. islam'da kan bağı olmayan bazı kişilerle evlenmek bile haramdır. Hz. Adem dönemiyle karşılaştırma yapmayı doğru bulmuyorum çünkü olağandışı bir dönemdi ve akrabalık kavramları daha yeni oluşuyordu. ilgili ayette "Ancak geçenler (önceden yapılan bu tür evlilikler) başka" ifadesi geçmektedir. bu sebeple Hz. Adem döneminde yapılan evliliklerin de haram olmaması gerekiyor (önceden böyle bir ilişkide bulunup bu emri yeni öğrenenlerde olduğu gibi). insan soyunun çoğalarak devam etmesi için o zamanlar yasaklanmamış olduğunu düşünüyorum.

--spoiler--

Diyanet işleri: Size şunlarla evlenmek haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren sütanneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle zifafa girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız, -eğer anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur- öz oğullarınızın karıları, iki kız kardeşi (nikâh altında) bir araya getirmeniz. Ancak geçenler (önceden yapılan bu tür evlilikler) başka. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

--spoiler--

http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx
Yok sevap AMK.
haramdır. kişinin kendine nikahı haram olan kişilerle ilşkiside haramdır. kuzenlerin evlenmelerinde sakınca yoktur. islam'da tavsiye edilmemiştir. ama haram değildir.
Anam avradım olsun ki günah değil.

Yaptığım en iğrenç espri olabilir kendimden soğudum.
kimisinin "o dönemin müslümanları bu ayet gelmeden önce, analarını bacılarını yapıyorlar mıydı" diye sormasına neden olmuştu. yapmıyorlardı tabi. ama bu kural sadece o zaman yaşayan Müslümanlar için geçerli değil ki. böyle bir şeyin yapılmaması gerektiği herkes tarafından bilinse bile eğer bir ceza verilecekse Kuran'da bununla ilgili kural olması gerekiyor. yani Kuran'da yazmayan bir şey için ceza verilemez ve Allah'ın, bu kuralı bilip yine de işleyenlerin ceza almasını istediğini düşünüyorum. bunu, yasak olduğunu bilmesine rağmen yapanlar mutlaka olacaktır.

Kuran'dan haberi olmayan/olamayan toplumlarda ise durumun biraz daha karışık olduğunu düşünüyorum (benim için tabi). öyle toplumlarda yaşayan birisi kendisine verilen özellikleri iyi şekilde değerlendirip (adalet, vicdan gibi) bazı yanlış şeylerden kendini uzak tutuyorsa, hayır işliyorsa cennetteki derecesine etki edebilir diye düşünüyorum. ama, kul hakkı hariç bu ve bunun gibi eylemleri gerçekleştirirse ceza alacağını düşünmüyorum.

--spoiler--

Kim doğru yola giderse, sırf kendi iyiliği için gider; kim de sapıklık ederse, ancak kendi aleyhine eder; Hiçbir günahkar başkasının günahını yüklenmez! Biz bir peygamber göndermedikçe azap da etmeyiz.

--spoiler--

http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx

--spoiler--

kim zerre ağırlığınca hayır işlerse, onu görür.

--spoiler--

http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx

--spoiler--

Kim de, zerre miktarı bir kötülük işlerse, onun cezasını görecektir.

--spoiler--

http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx

not: bu konudaki düşünce şeklim yanlış olabilir. hatam varsa kusura bakmayın.
Soruyu sorana günah değil s2şn mk gavurları dedirtir.
Tabi olum manyakmısın.
çarpık zihinlerin çarpık düşüncelerini, doğru düşünen beyinler doğru fikirlerle açıklasalar dahi --o çarpıkları-- ikna edemezler.
bu da, bu çarpık zihinli kişilerin çarpık eylemlerini meşrulaştırmaz. hayat bu ya eğrisi doğrusu iç içe geçmiş. seçme ve seçilme iyiyi güzeli doğruyu tercih etme yada çarpıkta ısrar etme size kalmıştır. fakat her işin bir neticesi olmalı öyle değil mi ?

ayrıca; tarladaki ayrık otlarını temizlemezseniz ürün yetiştiremezsiniz. o yüzden kökünü kurutmalısınız ayrık otlarının. adalet budur.
yapanların kazıyacaksın kökünü ki, böylece çarpık ilişkileri savunanlar, hayal edenler, icraat yapamasınlar.
sağlıklı toplum ortaya çıksın.

tek bir nefisten yaratıldık fakat o günün bile kendi içinde kuralı kaidesi vardı. bir batında (doğumda) doğan ikizler birbirleriyle evlenmeleri yasaktı. --kabil-- bunu deldi. bakın hiç düşündünüz mü bu afganların başından hiç bela eksik olmuyor neden acaba ?

ilahi kuralları ve kaideleri takmayan/önemsemeyen/küçümseyen zavallı (sözde) insanlar zehirli ayrık otundan daha zararlıdır topluma.
kurutun kökünü. hiç acımayın. hukuk, adalete tabi ise hak yerini bulur. ayrık otlarına özgürlük söylemi ve düşüncesi şeytancadır.

şeytan ise adem oğluna düşmandır. o halde bize düşmanlık edene dostluk edilemez. işte bu yüzden --şeriat-- adaletin ta kendisidir.