bugün
- utanmadan şort giyen erkek6
- gocudan lezzet içmek3
- lahmacunu elle yiyen kız20
- patates kızartmasına yapışan biber tohumu3
- san marino nun dünya kupasını alması2
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- israil'in lübnan da işgali sürdürme mesajı3
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı8
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız13
- ismet gurbuz 202418
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur4
- aylık 375 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- küfreden kız iticiliği7
- lionel messi3
- öndeki bir tutam saçına çok özen gösteren kel2
- suv araç sayısının binek araçları geçmesi3
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı5
- bir kadını araba park ederken izlemek2
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması15
- rte'nin 2028 adaylığının açıklanması2
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler8
- ideal sevgilinin en önemli özelliği16
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması3
- 2002 dünya kupası üçüncülük maçı2
- beyaz otomobil satın almak15
- dünya kupasında özbekistan'ı desteklemek3
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- lise defteri7
- yürüyüş partisi8
- ankara da nato zirvesi tedbirleri5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- bugün de meme atan olmaması13
- ankara4
- cuckold esnasında karınızın fenalaşması2
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- türkiye6
- saba makamı ile okunan ezan4
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- wine me dine me2
- ilgi3
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
ana fikri benmerkezcilik olan bir felsefi görüş.
dünyada bireyin benliğini merkez sayan felsefi görüş.
diğer bir ismi "ben merkeziyetcilik" tir.
ilk çocukluk döneminde ve ergenlikte görülür. örnek vereyim;
şimdi bi çocuk var beş yaşında bir veled mesela. babasıyla telefonda konuşuyor. ve babasına; "baba bak elimde kırmızı arabam var" diyor. tabi baba telefonda olduğu için bu arabayı görmesi mümkün değil. ama çocuk herkesin kendi durumunda olduğunu zanediyor.
ergenlik döneminde ise;
ergen kendi kendine yeni bir hayat felsefesi edinme çabasına girmiştir. ve bunun sonucunda yeni bir düşünce tarzı vardır. kendisine göre bu düşünce tarzına uygun düşünceler iyi; uygun olmayan düşünceler ise kötüdür.
ilk çocukluk döneminde ve ergenlikte görülür. örnek vereyim;
şimdi bi çocuk var beş yaşında bir veled mesela. babasıyla telefonda konuşuyor. ve babasına; "baba bak elimde kırmızı arabam var" diyor. tabi baba telefonda olduğu için bu arabayı görmesi mümkün değil. ama çocuk herkesin kendi durumunda olduğunu zanediyor.
ergenlik döneminde ise;
ergen kendi kendine yeni bir hayat felsefesi edinme çabasına girmiştir. ve bunun sonucunda yeni bir düşünce tarzı vardır. kendisine göre bu düşünce tarzına uygun düşünceler iyi; uygun olmayan düşünceler ise kötüdür.
benmerkezciliktir. ergeninki bayağı bir yorucudur. kendisini sahnede sanır ve herkes tarafından izlenildiğini düşünür. bir kusuru varsa herkes ona bakıyormuş gibi gelir. 18 yaşından sonra durulmaya başlar.
benmerkezcilik demektir. havighurst ve bir çok gelişim bilimcinin kabul ettiği gelişim dönemlerinde görülen durumdur.çocuk gelişiminde iki ayrı dönemde rastlanır
*birincil çocukluk döneminde çocuk egosantrizmi görülür. bu gelişim döneminin bir özelliğidir. çocuk herkesin onun gözünden gördüğünü, bütün sevdiği nesnelerin ona ait olduğunu ve kendi hoşlandığı durumun herkesce hoşlanılcağını düşünür. en basit örnek ev telefonundan konuşan küçük bir çocuğun dedesine "bak yeni ayakkabilarım nasıl güzel mi" diye sormasıdır.
*ergenlik döneminde görülen egosantrizim farklıdır. ergen yaşadığı duyguları yalnız kendine özel olarak görür, ona göre onun çektiği acı en büyük acıdır ve onun gibi kimse aşık olmamıştır. çevresini hep bir seyirci kitlesi olarak görür herkesin kendini izlediğini düşünür. bu duruma gelişimde "kişisel efsane" dedğimiz düşünce de eşlik eder. kişisel efsane psikolojisine göre, birey kendinin özel olduğuna inanır ve ölümle karşılaşmayacağını düşünür. delikanlılık sözününde burdan geldiğini düşünebiliriz.
*birincil çocukluk döneminde çocuk egosantrizmi görülür. bu gelişim döneminin bir özelliğidir. çocuk herkesin onun gözünden gördüğünü, bütün sevdiği nesnelerin ona ait olduğunu ve kendi hoşlandığı durumun herkesce hoşlanılcağını düşünür. en basit örnek ev telefonundan konuşan küçük bir çocuğun dedesine "bak yeni ayakkabilarım nasıl güzel mi" diye sormasıdır.
*ergenlik döneminde görülen egosantrizim farklıdır. ergen yaşadığı duyguları yalnız kendine özel olarak görür, ona göre onun çektiği acı en büyük acıdır ve onun gibi kimse aşık olmamıştır. çevresini hep bir seyirci kitlesi olarak görür herkesin kendini izlediğini düşünür. bu duruma gelişimde "kişisel efsane" dedğimiz düşünce de eşlik eder. kişisel efsane psikolojisine göre, birey kendinin özel olduğuna inanır ve ölümle karşılaşmayacağını düşünür. delikanlılık sözününde burdan geldiğini düşünebiliriz.
insanoğlunun kendini dünyanın merkezine koyması olgusudur. bu onun aciz yaratılışının yanısıra tamamen kendine dönük yapısına ve aşağılık bir varlık olmasına bağlıdır. evet dostlarım bence insan aşağılık bir varlıktır neden diyeceksiniz. insan tutkularının ve bencilliğinin içinde yaşayan ihtiras sahibi, kıskanç ve aklı doğuştan kötülük etmeye meğilli bir varlıktır. bunu basit bir şekilde örneklendirirsek: nasıl bir yaratık boğulurken kendini kurtarmaya gelen bir varlığın da canını hiçe sayarak kendini kurtarmaya çalışır üzerine çıkar ve aşağı çeker? kendi hayatını kurtarmaya çalışırken kendisine iyilik etmeye çalışan diğer insanın canının gözünde hiç bir değeri yoktur. freud abimizi çoğu moloz yerden yere vurur, ben şahsen hiç bir fikrinde yanıldığını veya abarttığını düşünmüyorum. evet insan doğuştan cinsellik ve saldırganlık dürtülerinin peşinde koşan bir yaratıktır. eğer bu düşünceleri yanlış olsaydı şu küçük sözlük dünyamızda bile sol frame'i sikerten uçkur üzerine kurulmuş bir din ve birbirine ideolojik olarak boş beleş saldıran yaratıkcıklar olmayacaktı. umarım anlatmak istediğimi anlamışsınızdır ya da en azından paradigmalarınızın dışına çıkarak kafa yormuşsunuzdur.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar