bugün

egosantrizm

diğer bir ismi "ben merkeziyetcilik" tir.

ilk çocukluk döneminde ve ergenlikte görülür. örnek vereyim;

şimdi bi çocuk var beş yaşında bir veled mesela. babasıyla telefonda konuşuyor. ve babasına; "baba bak elimde kırmızı arabam var" diyor. tabi baba telefonda olduğu için bu arabayı görmesi mümkün değil. ama çocuk herkesin kendi durumunda olduğunu zanediyor.

ergenlik döneminde ise;

ergen kendi kendine yeni bir hayat felsefesi edinme çabasına girmiştir. ve bunun sonucunda yeni bir düşünce tarzı vardır. kendisine göre bu düşünce tarzına uygun düşünceler iyi; uygun olmayan düşünceler ise kötüdür.
© copyright 2005 - 2026