dizi senaristlerinin, yapımcıyla anlaşamayan oyuncuyu, senaryodan çıkarmasının basit yöntemidir.

yangın, kaza, kör kurşun...

dizi icabı da olsa saçmadır.

eceliyle ölen oyuncu yok gibidir.
eğer ölemeyecek kadar sevilen bir oyuncuysa yada tam zıttı olarak ölmeye bile değmeyen yan bir karakterse bundan gayrı yurtdışında yaşama kararı alması ile de sonuçlanabilen,yapımcıyla ters düşme sebeplerinden biri..
* bahane bulunur.
(bkz: hüsrev ağa)
sakat kalsa daha uzun sürecek bir durum olduğundan öldürmek en temiz iş diye düşünen yönetmenlerin uyguladığı yöntemdir.
nasılsa öldü diye kimse arkasına düşmez. lâkin sakat kalsa;
-hanım o yaralanan çocuk nerde?
-hastanededir herhalde bey.
-e neden göstermiyorlar o çocuğu? ayrıldı mı yoksa filmden?
-yok bey. ayrılacak olsa öldürürlerdi yaralandı o.
-o zaman izne çıktı bu adam.
-olabilir bey.
başka bir oyuncu oynatılmasından daha mantıklı olan durumdur.

(bkz: baba evi)
asmali konak dizisinde kirayi odemekte gucluk ceken yapimcinin, dizide koskte yangin cikartmasi gibi birsey.
sanirim en komigi kuzenlerim adli dizide yasanmistir. oyuncu hem amerika'ya yollanmistir hem de donerken ucagi dustu, oldu denmistir.
- bu adam ölmemiş miydi ? bak yaşıyor işte, sapasağlam...
+ babaanne, o diğer dizideydi.
yapımcının 'Allahın sevdiği kuluyum.Şimdi o adama/kadına parada verecektik.Len ne şanşlı adamım be'demesidir.