bugün

osmanlı devleti'nde tahta çıkan padişah tarafından askerlere, ulemaya ve devlet memurlarına verilen bahşiştir.
ilk kez (bkz: fatih sultan mehmed) tarafından dağıtılmıştır.
ilk kez yıldırım bayezid tarafından dağıtılan (1389 - 1. kosova) bahşiştir. fatih zamanında verilmesi kanunlaştırılmış, yavuz selim ise miktarını belirlemiştir.
© copyright 2005 - 2026