dalga geçmek için veya meraktan takmıştır.
alevi kadar başınıza taş düşsün.

ulan şu adamlarla iki dakika ters düşmeyin. aynı ülkenin evladıyız.

not: ne fark eder alevi ya da sünni olmam.
başörtülü ya da başörtüsüz alevi ya da sünni... bu saçmpa sapan yargılamalar onların zerre kadar umrunda değildir.
sizlerin ne düşündüğü, sığ fikirleri onları ırgalamamaktadır.
sünniyim, aleviyim, hristiyanım, müslümanım, ateistim"... hepsinden önemlisi "insanım" diyorsa kişi, geri kalanının söyledikleri foseptik çukuruna.

s.klenmeyen yazarlar birliği
Müslümandır, emre uyar takar. Alevinin başörtüsü takmasını garipseyenler alevi görmüşmü acaba Anadoluda ? Ana-dolu kardesim. git bak bakalım anaların başında bak ne var ? bir de şu var: anadolumun alevi anneleri başını kapayıp kıçını açmaz. ELine, beline, diline desturunu başörtüsünden ibaret sanmaz.

Alevisi de sünnisi de müslümandır. Kitap aynı kitap; peygamber aynı peygamberdir.

öküz altında buzağı arayanın yapabileceği tek şey öküze kıyakçılıktır.
olmayan şeydir.hele anadoluda bolcada yoktur.varsada asimile olmuş alevilikle bir bağı kalmamıştır.
Özellikle kırsal kesimde ve yaşlı ve orta yaşlılar içinde oldukça vardır.
Sadece bir bone üzerine bağlanan ve tek saç teli görünmeyecek şekilde sabitlenen türbanı kullanmazlar, dişarı birkaç saniyede saçının üstüne eşarbını bağlayıp çıkan çokça alevi mevcuttur.
Saçını rahibe gibi değil, kasabalı Türk kadını gibi kapatan kadındır.
sayıları oldukça fazladır.
Ona başörtüsü denmiyor cahil arkadaşlar. Başörtüsü her ne kadar kelime anlamı ile yapılan şeyi karşılasa da bir siyasi simge olarak kullanılan başörtüsüyle aynı şey değildir. Tülbent ya da eşarp diyebiliriz ve amaç saç telini göstermemeye çalışmaktan çok saçı toplamaktır.
Köydekiler genelde başörtülü. Caferiler tekmilen kapalıdır.