bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet7
- true'nun çaylak olması15
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- israil5
- kadir inanır14
- velvet28
- arapça okuyabilen yazarlar3
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- sözlüğü bırakmak istemek8
- 2026 dünya kupası27
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- kemalist dünya19
- birsin allahım2
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- futbol21
- yazarların iyi olduğu konular9
- salak erkek neden bu kadar çok8
- üniversitelerin gereksiz olması12
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- aile evinde yaşamak13
- sedat pekmez21
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- anın görüntüsü17
- seri gizli artı oy veren melek7
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- özlü sözler5
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- 26 haziran 20266
- erleg han ile revani yemek3
- galatasaray lobisi11
- kendi kendine gülmek2
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- 27 haziran 20262
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- yürüyüş flörtü3
- zor zaman şarkıları2
- ktç abinin çaylak olması5
ülkemizde bol bol görülebilen dindir.
neye niçin iman ettiğini bilmeme durumuna matuf.
neredeyse insanlığın ilk inancıdır.
adam ne yapsın. içinde bişeylere inanma, güvenme hissi var. bakmış kimden fayda görüyor. atalarından tabi çünkü ona bakmış, beslemiş, korumuşlar. o da onlara inanmış.
aslında temel olarak çoğu dinde bu var.
nereden fayda gelecek veya gelmişse ona inanıyoruz.
bunu yadırmamıyorum çünkü gücümüz her şeye yetmiyor. güneşe gidecek teknolojimiz de olsa gene güvenecek bişeyler arıyacağız.
adam ne yapsın. içinde bişeylere inanma, güvenme hissi var. bakmış kimden fayda görüyor. atalarından tabi çünkü ona bakmış, beslemiş, korumuşlar. o da onlara inanmış.
aslında temel olarak çoğu dinde bu var.
nereden fayda gelecek veya gelmişse ona inanıyoruz.
bunu yadırmamıyorum çünkü gücümüz her şeye yetmiyor. güneşe gidecek teknolojimiz de olsa gene güvenecek bişeyler arıyacağız.
ilkel inanç biçimidir. evet. mesela ilkel bir insan olduğunuzu düşünün her şeye tin atıyorsunuz. yani her şeyin bir ruhu olduğunu düşünüyorsunuz. o halde bu ruhlara atanızın ruhu gibi bakmaz mıydınız? bence bakardınız çünkü her şeye tin atarsanız bu dinler arasındaki ilişkiyi kendiniz üzerinden anoloji kurarak çok çabuk bir şekilde açıklayabilirsiniz. nitekim ilk insanlar da böyle yapmıştır. daha sonradan tanrılaştırılmış her varlık ilkel ataların ruhlarının ürünüdür.
ayrıca ruh inancının neden ilkel insan için kabul edilebilir olduğunu şöyle de açıklayabilirim. mesela var olan sistemde her nesneye veya bu nesnelerin birbirleriyle olan ilişkisine random olarak ruh atayabilirim. bu ruhlar benim atamın ruhları olacağı için nesnelerin hem kendi hemde birbirleriyle olan ilişkisini ben o anoloji üzerinden açıklamaya soyunacağım. bu bana bilimsel anlamda dünyaya bakmaktan çok kolay bir yöntem sunar. mesela bir sel olduğunda gidip bunun nedenlerini koca koca araştırma yaparak öğrenmek yerine anoloji üstünden açıklayabilirim. sel benim için kötüdür, seli oluşturan ruhtur, o halde ruh sinirlenmiştir, ruh bana kötülük etmiştir, ben anolojik olarak bu öfkeyi yatıştırmaya çalışabilirim. mesela gidip onun gönlünü alırım. bu mantığı ilkel dinlerde uygularsanız çok çabuk bir kavramaya ulaşırsınız.
mesela ilkel insan bu anoloji şimşek çaktığında pratoner takmak yerine gidip tanrıya( öfkelenmiş ataya veya atalarına) sunak sunmuştur.
ayrıca ruh inancının neden ilkel insan için kabul edilebilir olduğunu şöyle de açıklayabilirim. mesela var olan sistemde her nesneye veya bu nesnelerin birbirleriyle olan ilişkisine random olarak ruh atayabilirim. bu ruhlar benim atamın ruhları olacağı için nesnelerin hem kendi hemde birbirleriyle olan ilişkisini ben o anoloji üzerinden açıklamaya soyunacağım. bu bana bilimsel anlamda dünyaya bakmaktan çok kolay bir yöntem sunar. mesela bir sel olduğunda gidip bunun nedenlerini koca koca araştırma yaparak öğrenmek yerine anoloji üstünden açıklayabilirim. sel benim için kötüdür, seli oluşturan ruhtur, o halde ruh sinirlenmiştir, ruh bana kötülük etmiştir, ben anolojik olarak bu öfkeyi yatıştırmaya çalışabilirim. mesela gidip onun gönlünü alırım. bu mantığı ilkel dinlerde uygularsanız çok çabuk bir kavramaya ulaşırsınız.
mesela ilkel insan bu anoloji şimşek çaktığında pratoner takmak yerine gidip tanrıya( öfkelenmiş ataya veya atalarına) sunak sunmuştur.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar