bugün
- anın görüntüsü17
- babalar günü16
- sevgiliyle aynı evde yaşamak10
- ismeti yazar yapan moderatör13
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç20
- gideon reid morgan jj47
- özge özacar'ın memeleri12
- kaka'nın eşinin boşanma gerekçesi8
- hoşlanılan kıza bayramda mesaj atmak11
- kurban eti dağıtmak mecburi mi10
- yatakta fırtına gibi esen erkek12
- inciden yazar nakli13
- güzel kadınların problemli olması19
- kendini hunharca teşhir eden liberal türk kızları13
- diyanetin türkleri araplara şikayet etmesi12
- yazın göt boyunda şort giyen kızlar9
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler9
- özgür özel11
- ups boobss nickli yazar29
- yazarların başarılı olduğu dersler10
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler11
- 15 haziran 2024 macaristan isviçre maçı9
- kitap okuyan erkek11
- memati192311
- erkeklerin hiç iltifat almaması13
- 14 haziran 2024 almanya iskoçya maçı19
- 5 milyon tl verseler fatih ürekle sevişir misiniz17
- erkekte en seksi göz rengi hangisidir sorunsalı15
- moda iskelesi8
- yurtdışı çıkış harcı8
- iğneye iplik geçiremeyenlerin ioçk'yı eleştirmesi11
- insan olmaya ceyrek kala13
- hasan can kaya13
- herkes fakirse neden avmler dolu9
- kitapçıya gidip dakikalarca vakit geçiren dallama9
- kürt kızlarının namuslu olduğu gerçeği12
- turk kizlarinin rus kizlardan daha guzel olmasi15
- kızlar kilolu erkeklerle seksten zevk alırmı30
- istanbul da yaşayan yazarlara soru10
- bazen ekmek arası salça yiyorum9
- hasan can kaya'nın gözaltına alınması9
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- tüm sözlük kölemdir20
yunanca'da dogru anlamina gelmektedir.
"hakikat" anlamına gelen yunanca sözcüktür. heidegger amcamız bu konuyu varlık ve zaman'da inceler.
Heidegger'in onlarca yıl boyunca paul friedlaender ile üzerine tartıştığı kavramdır. Kavram heidegger için oldukça önem arz eder. Öyle ki varlık ve zaman'ın logos bölümünde, logos'un sözlü olarak ortaya çıkarıcı işlevi ve sunthesis yapısına değindikten sonra bu kavrama gelir.
internette ve elimdeki kaynaklarda inceleme yaptım. Kaynaklarda ve internette kavrama ilişkin bilgiler genelde kavramın genelinden çok, özel bir anlamına yönelikti. Ben de tüm bulduklarını toplayarak, kavramı kısa ama genel manada ele almaya çalıştım.
Öncelikle kavramın ilk kullanıcıları parmenides ve herakleitos'tur. Aralarındaki "değişim" problemi bu kavramı ortaya çıkarmıştır. Onlarda bu kavram "ortaya çıkarılmış hakikat" anlamına gelmektedir.
Ekşi sözlük'te bir yazar kavramı ek-kök yönünden incelemiş. Şurada:
https://eksisozluk.com/entry/4011351
Bir de biz bakalım.
Yunanca'da "lethe", üstünü örtme, kapatma; gizlenmiş hale getirme gibi anlamlara gelir. Lethe kavramınaın başına "a-"nın eklenmesiyle kavram, "görünür kılma", açığa çıkarma anlamlarına dönüşür. Dolayısıyla alethia görünür kılmak anlamına gelmektedir. Fakat bu, kavramı tüm mahiyetiyle açığa çıkarmak için yetmeyen bir tanımdır. Zaten tam burada heidegger ve friedlaender bu kavramın özne ile ilişkisi yüzünden tartışmaya başlar.
Yine ekşi sözlük'te başka bir yaZar ise kavrama yönelik, heidegger ve friedlaender arasındaki tartışmasını kısaca ele almış. Şurada:
https://eksisozluk.com/entry/4584736
Heidegger kavramın çıkışında, kelimenin özneyle değil, varolanlarla ilgili olduğunu ve platon ile kavramın özne ile bağlantılı hale getirildiğini söyledi. Friedlaender'e göre ise bu kavram zaten ta ilk çıktığında özne ile ilişkiliydi dedi.
Tabii, en sonunda Bir anlaşmaya vardılar.
Sonuç itibariyle heidegger için bu kavram "gizli, örtük olanı -geçici süreliğine- ortaya, açığa çıkarma; görünür kılma; gizlenmiş hakiketi görünür hale getirmek" anlamındaydı.
internette ve elimdeki kaynaklarda inceleme yaptım. Kaynaklarda ve internette kavrama ilişkin bilgiler genelde kavramın genelinden çok, özel bir anlamına yönelikti. Ben de tüm bulduklarını toplayarak, kavramı kısa ama genel manada ele almaya çalıştım.
Öncelikle kavramın ilk kullanıcıları parmenides ve herakleitos'tur. Aralarındaki "değişim" problemi bu kavramı ortaya çıkarmıştır. Onlarda bu kavram "ortaya çıkarılmış hakikat" anlamına gelmektedir.
Ekşi sözlük'te bir yazar kavramı ek-kök yönünden incelemiş. Şurada:
https://eksisozluk.com/entry/4011351
Bir de biz bakalım.
Yunanca'da "lethe", üstünü örtme, kapatma; gizlenmiş hale getirme gibi anlamlara gelir. Lethe kavramınaın başına "a-"nın eklenmesiyle kavram, "görünür kılma", açığa çıkarma anlamlarına dönüşür. Dolayısıyla alethia görünür kılmak anlamına gelmektedir. Fakat bu, kavramı tüm mahiyetiyle açığa çıkarmak için yetmeyen bir tanımdır. Zaten tam burada heidegger ve friedlaender bu kavramın özne ile ilişkisi yüzünden tartışmaya başlar.
Yine ekşi sözlük'te başka bir yaZar ise kavrama yönelik, heidegger ve friedlaender arasındaki tartışmasını kısaca ele almış. Şurada:
https://eksisozluk.com/entry/4584736
Heidegger kavramın çıkışında, kelimenin özneyle değil, varolanlarla ilgili olduğunu ve platon ile kavramın özne ile bağlantılı hale getirildiğini söyledi. Friedlaender'e göre ise bu kavram zaten ta ilk çıktığında özne ile ilişkiliydi dedi.
Tabii, en sonunda Bir anlaşmaya vardılar.
Sonuç itibariyle heidegger için bu kavram "gizli, örtük olanı -geçici süreliğine- ortaya, açığa çıkarma; görünür kılma; gizlenmiş hakiketi görünür hale getirmek" anlamındaydı.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar